robert4 Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 Spotkałem się z opinią że wytoczenie rowka w tłoku i dołożenie dodatkowego, trzeciego pierścienia w SHl znacznie poprawia jej pracę. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 Sprawa jak zwykle jest dyskusyjna. W sumie to powinno zwiekszyć sie ciśnienie podczas sprężania, ale to uzyskane w skutek uszczelnienia przestrzeni nad poruszajacym sie tłokiem. Jednak drastycznie wzrośnie tarcie spowodowane dodatkowym trącym elementem. Może wystąpić problem z smarowaniem pierścieni no i oczywiści z racji okien dolotowych konce pierścienia musza być tak ustawione (przez zastosowanei klinka) aby sie nie polamały w trakcie pracy. Nowe sportowe motocykle i nawet stare crosowe Jawy maja tylko jeden pierścien uszczelniający. Bardzo zmniijsza to tarcie i powoduje zwiekszenie mocy. Można na twój temat wylać morze atramentu. Sadze że nie watro sie bawić w wytaczanie kolejnego rowka w tłoku SHL. Strasznie dużo z tym roboty, która może sie źle zakończyć. Gdyby konstruktorzy (którzy dysponowali dużo wieksza wiedza niż my domorśli fachowcy :? )uważali iż zastosowanie 3 pierścienia było by konieczne to zrobili by to. Sądze że już lepiej bylo by zwiekszyć stopień sprężania bo o ile pamietam to w SHL jest dość niski,a najlepiej kup nowy tłok cylinder oddaj do szlifu, załóż wszystko. Dobrze dotrzyj silnik i masz spokój na 10tyś km. Powodzenia!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert4 Opublikowano 26 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 Dzięki za info. Zrobiłem tak jak sugerujesz, niestety kupiłem rzemieślniczy tłok który po ok 200km ponownie zatarł cylinder. Podobno rzemiosło stosuje niewłaściwy materiał na tłoki które puchną przy mocnym rozgrzaniu.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 26 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 kup oryginalny tłok, lub wygrzej(wygotuj w oleju) rzemieslniczy, nastepnie odstaw go gdzies w temperaturze pokojowej na jakiś tydzień aby ustabilizowały sie naprężenia wewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.