Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie CRM 125/250


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś góra została zdemontowana :/ pękł tłok :/ do wymiany tłok pierścienie sworzeń korbodów prawdopodobnie albo łożyska do niego , tulejowanie cylindra , łożyska na wale , nie wiadomo co dalej jeszcze :/ w tyg bedzie rozpoławiany silnik . Proszę o pomoc w poszukiwaniu części :/ pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pako86, tłok bez problemu dostaniesz na allegro cena koło 400zł, jeśli chodzi o tulejowanie to wszyscy polecają motor-tech (o ile mają do tego tuleję) i tam też powinni dobrać ci tłok, problem będzie z dostaniem korby ale bądźmy dobrej myśli, z łożyskami nie ma żadnego problemu, musisz znać tylko wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślij do Motor-techu, dobierze ci tłok 320zł i wstawi tuleje 350zł, z korbą raczej nie powinno być problemu od NSRki znajdziesz na allegro są. Łożysko główki korbowodu w Motocombo zamiennik 30zł oryginał 48zł, ja kupiłem zamiennik i cyka :bigrazz:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślij do Motor-techu, dobierze ci tłok 320zł i wstawi tuleje 350zł, z korbą raczej nie powinno być problemu od NSRki znajdziesz na allegro są. Łożysko główki korbowodu w Motocombo zamiennik 30zł oryginał 48zł, ja kupiłem zamiennik i cyka :bigrazz:.

 

 

Tylko, że on ma CRM 250 z tego co pisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Problem następujący: ładowanie.

Miły pan podczas kupna aku zmierzył mi ładowanie i okazało się, że go nie ma.

Dziwne jest to - nie wiem, czy ma to jakiś związek (jestem NOGĄ z elektroniki) - nie świecą mi się nawet kontrolki - nawet na naładowanym aku.

Co mogło zawinić? Jakiś bezpiecznik, regulator? Czy moze jakaś cewka czy coś gorszego...

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

 

Miałem jeszcze pytać.

Zaobserwowałem dziwną rzecz. Na rozładowanym, zepsutym starym aku, na wolnych obrotach światła świeciły dobrze, wystarczyło lekko przygazować, a nieznacznie przygasały!

A jeżeli nacisnąłem hamulec ( włączając STOP'a ) światla stawały się mocniejsze.

Jest to wpros nieproporcjonalne do logicznego toku myślenia, co mnie na maxa zdziwiło i tymbardziej utwierdzilem sie w tym, ze nie wiem o co chodzi! :icon_eek:

Edytowane przez kszyhoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty to masz wynalazek :P

 

sprawdz bezpieczniki pod taką mała pokrywką pod prawa tylną osloną.... jak tam jest ok to chyba regulator napięcia ładowania z tyłu obok amorka .... w sumie by nawet pasowało do tych przygasań swiateł ten regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest możliwe ponieważ to one za to odpowiadają :P

 

Jednak jeśli sa OK to tylko cewki ci pozostają niestety... na szczęscie CRma ma wszystko wywrucone na lewo wiec nie trzeba magneta zdejmować zeby się do cewek dostać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec mam jeszcze pytanie odnośnie Twojej odpowiedzi.

Czy jest jakis sposob na spawdzenie czy cewki nie sa padniete?

A i jak z tymi bezpiecznikami, bo wszystkie są normalnie 'wciskane' a dwa sa inne (elementy elektroniczne ;P - nie wiem jak to okreslic ).

Poki co spadam na kurs i modle się, zeby to byly bezpieczniki :P

 

Dziekuje za odpowiedz Jackuzy :lalag: :notworthy: :notworthy: :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cewkach sprawdza się chyba ich rezystancję (przynajmniej tak sprawdzałem cewki lasera w napędzie dvd :icon_razz: ) ale tu może być jakoś inaczej, poza tym jest możliwość, że się spaliła wtedy jest przysmolona, ale to też doświadczenie z mojej "biurkowej " elektroniki więc wszystko co napisałem może nie mieć zastosowania :biggrin: .

 

Ja mam inne pytanie, gdzie dostanę uszczelniacze do CRM 125 i jakie mają wymiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak cewki sprawdza sie mierząc ich rezystancję :) własciwe wartości pomiarowe są w serwisówce...

 

te dwa elementy to diody i one są do blokowanie powrotu prądu ale używane są w czujnikach luzu i stopki wiec one nie mają wpływu na ładowanie.

 

Jak uda ci sie dowiedzieć co jest źle daj znać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jackuzy dziękuje!

 

Przyczyna okazała się prozaiczna.

Bezpiecznik od + do akumulatora. Skubaniec tak zaśniedział wewnątrz, że wyglądało, że wszystko jest OK.

Wystarczylo jednak lekko w niego 'dmuchnąć' i śniedz wypadła i ukazał się peknięty/przeżarty drucik.

Wymiana i wszystko wróciło do normy!

Chyba nawet CRMa odzyskała troche siły, bo bez aku to chyba zawór działał sobie jak chciał...

 

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...