Skocz do zawartości

pytanie o crm 125


Rekomendowane odpowiedzi

witam. od jakis 2 miesiecy bawie sie honda crm125 z 1992 roku. mam taki problem: za bardzo kopci, szczególnie jak jedzie sie szybko, z tyłu to normalnie nic nie widac!! przez to nie zawsze chce sie krecic powyzej 8 tys. mysle ze to wina dozownika oleju. czy jest mozliwosc regulacji ilosci podawanego oleju?? myslałem ze mozna by zmienic dysze którą leci olej do gaznika na mniejsza, ale o ile mniejszą zeby nie zatrzec silnika?? nie wiem czy to dobry pomysł. macie jakies doswiadczenie w "walce z dozownikami"?? jesli tak to prosze o pomoc. dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. od jakis 2 miesiecy bawie sie honda crm125 z 1992 roku. mam taki problem: za bardzo kopci, szczególnie jak jedzie sie szybko, z tyłu to normalnie nic nie widac!! przez to nie zawsze chce sie krecic powyzej 8 tys. mysle ze to wina dozownika oleju. czy jest mozliwosc regulacji ilosci podawanego oleju?? myslałem ze mozna by zmienic dysze którą leci olej do gaznika na mniejsza, ale o ile mniejszą zeby nie zatrzec silnika?? nie wiem czy to dobry pomysł. macie jakies doswiadczenie w "walce z dozownikami"?? jesli tak to prosze o pomoc. dzieki i pozdrawiam

Moje doświadczenia z dozownikami są takie że czesto zdychają i wtedy kaplica :icon_question: , najlepsza metoda to wywalenie dozownika i robienie mieszanki w zbiorniku, dozownik to taki duperel dla palatów wstydzących się tego że jeżdżą 2T. :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie mam pojecia jak to jest w crm ale wiem jak w dt. W Dt 80 od linki gazu odchodzi druga linka która idzie do takiej puszki po prawej stronie silnika.Jak dodajesz gazu tam linka kreci takim kółeczkiem (a do niego dochodzi wezyk od zbiorniczka oleju z którego wezyk doiprowadza olej do gaznika ) i jak linka jest bardziej naprezona to mocniej kreci i daje wiecej oleju a jak ja poluzujesz to bedzie dawało mniej. Jesli to to to poprostu poluzuj ta linke a jak nie to to ...nie wiem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje wywalić jednak dozownik....swoja zatarłem w ten sposób ;) (na szczęście i tak już się do remontu tylko nadawała)...

 

Dozownik się reguluje taka mała śrubką na pompce po prawej stronie silnika tam gdzi eida rurki dozownika...ALE nie wiem jak to się robi niestety...

 

Sprawdź to tak:

 

Odepnij dozownik i zapętlij ruch oleju...żeby sobie dozownik chodził...zrób mieszankę 5l paliwa na 100ml oleju i pojeździj sobie na takiej mieszance....zobaczysz czy to kwestia dozownika to dymienie czy też coś innego...

 

swoją drogą, jaki olej lejesz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje wywalić jednak dozownik....swoja zatarłem w ten sposób :) (na szczęście i tak już się do remontu tylko nadawała)...

 

Dozownik się reguluje taka mała śrubką na pompce po prawej stronie silnika tam gdzi eida rurki dozownika...ALE nie wiem jak to się robi niestety...

 

Sprawdź to tak:

 

Odepnij dozownik i zapętlij ruch oleju...żeby sobie dozownik chodził...zrób mieszankę 5l paliwa na 100ml oleju i pojeździj sobie na takiej mieszance....zobaczysz czy to kwestia dozownika to dymienie czy też coś innego...

 

swoją drogą, jaki olej lejesz??

 

śrubką powiadasz, jesli mysle o tej co Ty, tą małą srednicy 4 mm (na kluczyk 7) która znajduje sie zaraz pod pokrywką dozownika, miedzy węzykami? ma taką cieniutką podkałdkę?? jak rozkreciłem dozownik to tez mi sie wydawało ze ta srubka jest do regulacji, ale jedyna wg mnie jedyna regulacje jaka mozna przeprowadzic za jej pomoca to poprzez zmiane grubosci podkałdki. troche ja zeszlifowałem na papierze sciernym, moze troche za mało. spróbuje w weekend jeszcze podszlifowac.

 

próbowałem juz robic mieszanke do baku, tak jak mówisz, no i całkiem inny motocykl :wink:

ale chciałbym wyregulowac ten dozownik, nie lubie jak cos nie działa :icon_twisted:

 

a na jakim oleju jezdze?? na jakims esso 2T. dobry czy nie?? jaki polecasz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze się zatarła DT125 na ESSO...nie wiem czy to przez olej ale świeżo na niego zmienił wiec nie wykluczone....ja wszystkim polecam Midlanda 2T :D 0.6l za ~10zł syntetyk dobry olej :D (oczywiście jak kogoś stać to może kupować Castrola Racing 2T czy jakoś tak za 40zł ale to już jego kieszeń)

 

tak sobie "poczytałem" serwisówkę i z tego co zrozumiałem po francuskiemu to aby wyregulować dozownik nalezy tak wyregulować linkę alby znacznik na koletym co jest zaczepiona linka pokrywał sie ze znacznikiem na obudowie pompki....a rzeczona śrubka służy do opróżniania pompki z oleju....ale mój francuski jest kiepski i możliwe ze zrozumiałem to opacznie :P

 

Co do tego że nie lubisz jak coś nie działa....wykręć go wymontuj i już nie będzie problemu bo w moto będzie wszystko działać :D aże dozownika nie będzie to juz nie istotne :D....ja bym mimo wszystko się pozbył tego dozownika bo nie do końca jednak ufam temu urządzeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:buttrock:

witam. od jakis 2 miesiecy bawie sie honda crm125 z 1992 roku. mam taki problem: za bardzo kopci, szczególnie jak jedzie sie szybko, z tyłu to normalnie nic nie widac!! przez to nie zawsze chce sie krecic powyzej 8 tys. mysle ze to wina dozownika oleju. czy jest mozliwosc regulacji ilosci podawanego oleju?? myslałem ze mozna by zmienic dysze którą leci olej do gaznika na mniejsza, ale o ile mniejszą zeby nie zatrzec silnika?? nie wiem czy to dobry pomysł. macie jakies doswiadczenie w "walce z dozownikami"?? jesli tak to prosze o pomoc. dzieki i pozdrawiam

:crossy: zkont wzioł cisię ten dozownik?i jakie dysze?raczej sprawdż stan zimeringów na wale korbowym jak to 2sów jak 4 to pierścienie,uszczelniacze zaworów.tyle

:icon_mrgreen:

 

:crossy:

:crossy: zkont wzioł cisię ten dozownik?i jakie dysze?raczej sprawdż stan zimeringów na wale korbowym jak to 2sów jak 4 to pierścienie,uszczelniacze zaworów.tyle

:buttrock:

sorka dozownik to jasne,że to dwutakt,czyli zymeringi na wale

 

 

sorka dozownik to jasne,że to dwutakt,czyli zymeringi na wale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś doczytał składam sam to po zrobieniu mieszanki z benzyną osobno już nie występuje problem ;]

 

co do simeringu....moja też lubiła zakopcić, poza tym czesto nie widziałem oleju w okienku kontrolnym...automatyczna myśl to walnięty simer.....i sie okazało że gówno prawda...od czasu do czasu lubi się zebrać w karterze trochę oleju i wtedy maszyna kopci przez chwile straszliwie, a olej z okienka znikał bo tak już jest to skonstruowane, olej widać dopiero na dobrze rozgrzanym silniku :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...