Skocz do zawartości

XT 600 Tenere - brak iskry? Moduł, cewka? Stan ogólny?


TDragon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na oku niedrogo mam XT 600 Tenere '89, jednak gościu twierdzi, że ostatnio coś znikła iskra.

Co najprawdopodobniej to może być? Wiem, że nie jesteście jasnowidzami.

 

Czy w razie czego miałby ktoś pożyczyć taki sprawny moduł (oczywiście za zaliczką), bo nie ma jak sprawdzić moto pod kątem sprawności silnika.

To nie dwusuw, że gar wymienie i jak nowe.

Na Allegro taki moduł kosztuje 350zł i 500zł, jednak nie kupie w ciemno, bo może co innego jest zepsute.

 

A moze jakiś macant tematu z okolicy by mi podpowiedział czy moto warte zachodu? Dolnośląskie, pow. Dzierżoniowski.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony czujnik położenia wału, instalacja elektryczna bądź moduł zalany wodą - poszukaj jakiegoś serwisu z dobrym elektrykiem. Raczej rzadko uszkadza się sam moduł jak nie był zalany lub pęknięty.

Najlepiej poszukaj service manuala i tam znajdziesz co i jak sprawdzić

- wymagane: znajomość angielskiego technicznego, miernik uniwersalny (multimetr), klucze i inne narzędzia do rozebrania i sprawdzenia.

P.S. W razie gdyby się okazało że jest uszkodzony czujnik położenia wału to posiadam taki od XT660 z 1993 lub 1994 roku. Jeśli będzie pasował to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy swoim to tak potrafie dłubać, miernik w dłoń szukanie przebić, mierzenie oporności, napięć, szukanie po schemacie itd.

Jednak w czyimś to tak lekko nie pewnie, bo to już sprzęt troche bardziej zagmatwany niż RD 80 :).

Zapytam najpierw własciciela, czy użyczył by mi moto na kilka godzin do warsztatu ;P.

 

Jeszcze takie pytanie, w razie silnika do kapitalki ile kosztuje caly interes przy wymianie samemu poszczególnych części, oczywiście mówie o częściach najtańszych dostępnych, lecz nadających sie do użycia. Mam nadzieje, ze wszystkiego z salonu Yamahy nie trzeba kupować.

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanie, w razie silnika do kapitalki ile kosztuje caly interes przy wymianie samemu poszczególnych części, oczywiście mówie o częściach najtańszych dostępnych, lecz nadających sie do użycia. Mam nadzieje, ze wszystkiego z salonu Yamahy nie trzeba kupować.

lepiej kupić drugi silnik - taniej.

a najlepiej sprawne jeżdżące moto, wyjdzie najtaniej.

jeśli nie zrobisz silnika sam to naprawa to wydatek około 600 - 1000PLN plus części (www.larsson.pl) uszczelki do silnika, oraz inne drobne części.

Pierścienie tylko ASO, różne dziwne części też.

Zrób orientacyjną liste części potrzebnych do remontu i zadzwoń do ASO.

A ile ktoś chce za te tzw zgliszcza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tym remontem silnika to mało opłacalna sprawa.

Lepiej szukać czegoś sprawnego, albo uruchomić ten niesprawny czołg, żeby sprawdzić silnik.

Zgliszcza to koszt 2200zł, oczywiście za tę kwote w życiu bym ich nie wziął. Na bank właściciel zejdzie z ceny, bo jeszcze troche jest do zrobienia.

Doliczając remont (1200zł) i moduł (500zł) plus jakies drobnostki przy moto (z 200zł), wychodzi 1900zł, do tego jeszcze trup jest do rejestracji (Niemcy) to jeszcze pewnie 400zł.

 

Czyli nadal punktem wyjścia jest dla mnie pojechanie na miejsce i sprawdzenie ocb. Najpierw poszukam kiegoś manuala.

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...