Skocz do zawartości

Yamaha Raider


Raptor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja zmieniałem z tylu na listwe ledowa montowana pod lampa - musisz dolozyc rezystor. przod będę zmienial tej zimy.



Yurek 58

pamiętasz może jak podpinales lightbar do kabla z biala koncowka - na tej koncowce miałeś + i - czy dwa + i do masy sprawdzales? Pytam bo u mnie jest 0V w obu przypadkach :angry:

czy żeby zaswiecil się lightbar musi się swiecic glowna lampa, czy możesz uruchomić lightbar tylko po przekręceniu stacyjki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O problemie z trójką pisałem kilka stron wcześniej.

Niestety mam ten kłopot - jeszcze nic nie zrobiłem, bo koszt częśći to rzeczywiście ok. 3tys.

Drugie tyle chcą za robotę w ASO Yamaha.

:-(

Hihus



Hej,

A tu ciekawy artykuł na temat fabrycznego laczka i często przez nas wybieranej Cobry Avona.

Ja mam Cobrę :-)

H



http://www.motorcycle-touring-the-good-life.com/motorcycletires.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Czytywałem raz na jakiś czas wasze forum no może teraz nasze , ale jakoś nic tu się nie działo . Nagle coś drgnęło , więc się przyłączę do waszych rozmówek . Mam Raidera S kupionego w 2009 w listopadzie nowego ze stanów , rocznie robię około 3-3,5 tyś mil , trochę zgrzytają zęby podczas dłuższych tras , ale nie mam zamiaru zmieniać na inny sprzęt . Pasuje mi moment obrotowy , ładny jest i tyle . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniałem z tylu na listwe ledowa montowana pod lampa - musisz dolozyc rezystor. przod będę zmienial tej zimy.

 

Yurek 58

pamiętasz może jak podpinales lightbar do kabla z biala koncowka - na tej koncowce miałeś + i - czy dwa + i do masy sprawdzales? Pytam bo u mnie jest 0V w obu przypadkach :angry:

czy żeby zaswiecil się lightbar musi się swiecic glowna lampa, czy możesz uruchomić lightbar tylko po przekręceniu stacyjki?

Hej!

Do podłączenia dodatkowych świateł musisz poprowadzić zasilanie prosto z akumulatora, bo pobór prądu lighbarów to np. w moim przypadku jest 120W. Oczywiśnie taką instalację zabezpieczamy dodatkowym bezpiecznikiem (15A). Przycisk na kierownicy z prawej stony to nic innego jak zwykły przełącznik typu: łącz-rozłącz i dlatego na białej dużej końcówce w lampie brak jest jakiegokolwiek napięcia. Dopiero gdy podamy napięcie na jeden z pinów w tej końcówce, wówczas na tej drugiej w zależności od stanu przełączania na kierownicy napięcie będzie się pojawiać lub go nie będzie. Musimy więc znaleźć sobie w lampie albo w dowolnym miejscu instalacji +12V (ja się wpiąłem w lampie w kabelek prowadzący zasilanie do jednego z przednich kierunkowskazów) i doprowadzić je do jednego z pinów tej białej końcówki. Z drugiego pinu prowadzimy kabelek do cewki sterującej przekaźnika - zacisk nr 85 lub 86 (przekaźnik należy zakupić typowy samochodowy od włączania światel-jest mały i mieści się swobodnie w lampie), a masę doprowadzamy do drugiego styku cewki przekaźnika (85 lub 86 oczywiście ten wolny, w zależności od tego, który wybrałeś do podłączenia pierwszego przewodu). Teraż już przełączając przełącznikiem na kierownicy, usłyszymy cichy trzask załączającego się przekaźnika. No i na koniec wracamy do podłączenia zasilania samych lightbarów. Oba lightbary łączymy ze sobą równolegle, a więc lutujemy te same kolory przewodów ze sobą i dolutowujemy dwa kabelki, które posłużą do doprowadzenia zasilania. Tak więc jak napisałem na początku, ciągniemy z zacisku ujemnego aku przewód, do którego dolutowujemy jeden z kabelków od montowanych świateł, drugi przewód z zacisku + aku prowadzimy poprzez bezpiecznik do styku prądowego stycznika (nr 30), a z zacisku oznaczonego na styczniku nr 87 lub 87a podłączamy przewód lutując go do drugiego kabelka od świateł. Teraz to już wszystko powinno działać, a lightbary będą się zapalały w każdym momencie, gdy pojawi sie napiecie sterujące na styczniku, a więc w moim przypadku gdy palą się światłem ciągłym przednie kierunkowskazy. Jeżeli chcesz mieć możliwość zaświacania w innym przypadku, musisz sobie znaleźć napięcie które pojawia się gdzieś w wiązkach w tym momencie, który chcesz wybrać do zaświecania dodatkowego oświetlenia.

Na koniec przypomnę, że do sterowania stycznika możesz użyć cienkich przewodów np. 0,5 mm2, ale już do obwodu z dużym obciązeniem żarówkami to najlepiej 2,0-2,5 mm2. Im większy przekrój, to jednocześnie mniejsze spadki napięcia.

Dla ułatwienia jeszcze obrazki stycznika:

 

post-75854-0-80570000-1421921005.jpg

 

To już koniec moich wypocin, a jeżeli coś jest niejasne, a będę umiał pomóc to proszę pytać.

Yurek. ;)

Edytowane przez Yurek58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Do podłączenia dodatkowych świateł musisz poprowadzić zasilanie prosto z akumulatora, bo pobór prądu lighbarów to np. w moim przypadku jest 120W. Oczywiśnie taką instalację zabezpieczamy dodatkowym bezpiecznikiem (15A). Przycisk na kierownicy z prawej stony to nic innego jak zwykły przełącznik typu: łącz-rozłącz i dlatego na białej dużej końcówce w lampie brak jest jakiegokolwiek napięcia. Dopiero gdy podamy napięcie na jeden z pinów w tej końcówce, wówczas na tej drugiej w zależności od stanu przełączania na kierownicy napięcie będzie się pojawiać lub go nie będzie. Musimy więc znaleźć sobie w lampie albo w dowolnym miejscu instalacji +12V (ja się wpiąłem w lampie w kabelek prowadzący zasilanie do jednego z przednich kierunkowskazów) i doprowadzić je do jednego z pinów tej białej końcówki. Z drugiego pinu prowadzimy kabelek do cewki sterującej przekaźnika - zacisk nr 85 lub 86 (przekaźnik należy zakupić typowy samochodowy od włączania światel-jest mały i mieści się swobodnie w lampie), a masę doprowadzamy do drugiego styku cewki przekaźnika (85 lub 86 oczywiście ten wolny, w zależności od tego, który wybrałeś do podłączenia pierwszego przewodu). Teraż już przełączając przełącznikiem na kierownicy, usłyszymy cichy trzask załączającego się przekaźnika. No i na koniec wracamy do podłączenia zasilania samych lightbarów. Oba lightbary łączymy ze sobą równolegle, a więc lutujemy te same kolory przewodów ze sobą i dolutowujemy dwa kabelki, które posłużą do doprowadzenia zasilania. Tak więc jak napisałem na początku, ciągniemy z zacisku ujemnego aku przewód, do którego dolutowujemy jeden z kabelków od montowanych świateł, drugi przewód z zacisku + aku prowadzimy poprzez bezpiecznik do styku prądowego stycznika (nr 30), a z zacisku oznaczonego na styczniku nr 87 lub 87a podłączamy przewód lutując go do drugiego kabelka od świateł. Teraz to już wszystko powinno działać, a lightbary będą się zapalały w każdym momencie, gdy pojawi sie napiecie sterujące na styczniku, a więc w moim przypadku gdy palą się światłem ciągłym przednie kierunkowskazy. Jeżeli chcesz mieć możliwość zaświacania w innym przypadku, musisz sobie znaleźć napięcie które pojawia się gdzieś w wiązkach w tym momencie, który chcesz wybrać do zaświecania dodatkowego oświetlenia.

Na koniec przypomnę, że do sterowania stycznika możesz użyć cienkich przewodów np. 0,5 mm2, ale już do obwodu z dużym obciązeniem żarówkami to najlepiej 2,0-2,5 mm2. Im większy przekrój, to jednocześnie mniejsze spadki napięcia.

Dla ułatwienia jeszcze obrazki stycznika:

 

attachicon.gifprzekaźnik.png

 

To już koniec moich wypocin, a jeżeli coś jest niejasne, a będę umiał pomóc to proszę pytać.

Yurek. ;)

 

YUREK!

Szacun chłopie :-)

Jesli jeszcze powiesz, że napisąłeś to wszystko z pamięci to myślę, że powinniśmy się z resztą kolegów zrzucić na jakicg puchar czy coś! ;-)

Też będę się w to bawił, więc skorzystam.

Dzięki.

 

Hihus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo mowy o laczkach no to może was zaskoczę bo nikt nawet nie wspomniał o Pirelli Diablo 240 , bujam się na niej cały poprzedni sezon moim zdaniem super w porównaniu z Mezelerem 210, odrobinę okrąglejsza na prekroju poprzecznym ale chyba lepiej się składa motocykl w zakrętach , dobrze trzyma na suchej i mokrej jezdni narazie brak spłaczczenia środkowej części bieżnika. Jeżeli chodzi o olej silnikowy to bywało różnie po fabrycznym minerale zmieniłem na fulsyntetyk kastrola potem shela teraz mam zalany 7100 20w50 chyba przy nim zostanę bo najciszej zmienia skrzynia pozdrawiam KRIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hej!

Do podłączenia dodatkowych świateł musisz poprowadzić zasilanie prosto z akumulatora, bo pobór prądu lighbarów to np. w moim przypadku jest 120W. Oczywiśnie taką instalację zabezpieczamy dodatkowym bezpiecznikiem (15A). Przycisk na kierownicy z prawej stony to nic innego jak zwykły przełącznik typu: łącz-rozłącz i dlatego na białej dużej końcówce w lampie brak jest jakiegokolwiek napięcia. Dopiero gdy podamy napięcie na jeden z pinów w tej końcówce, wówczas na tej drugiej w zależności od stanu przełączania na kierownicy napięcie będzie się pojawiać lub go nie będzie. Musimy więc znaleźć sobie w lampie albo w dowolnym miejscu instalacji +12V (ja się wpiąłem w lampie w kabelek prowadzący zasilanie do jednego z przednich kierunkowskazów) i doprowadzić je do jednego z pinów tej białej końcówki. Z drugiego pinu prowadzimy kabelek do cewki sterującej przekaźnika - zacisk nr 85 lub 86 (przekaźnik należy zakupić typowy samochodowy od włączania światel-jest mały i mieści się swobodnie w lampie), a masę doprowadzamy do drugiego styku cewki przekaźnika (85 lub 86 oczywiście ten wolny, w zależności od tego, który wybrałeś do podłączenia pierwszego przewodu). Teraż już przełączając przełącznikiem na kierownicy, usłyszymy cichy trzask załączającego się przekaźnika. No i na koniec wracamy do podłączenia zasilania samych lightbarów. Oba lightbary łączymy ze sobą równolegle, a więc lutujemy te same kolory przewodów ze sobą i dolutowujemy dwa kabelki, które posłużą do doprowadzenia zasilania. Tak więc jak napisałem na początku, ciągniemy z zacisku ujemnego aku przewód, do którego dolutowujemy jeden z kabelków od montowanych świateł, drugi przewód z zacisku + aku prowadzimy poprzez bezpiecznik do styku prądowego stycznika (nr 30), a z zacisku oznaczonego na styczniku nr 87 lub 87a podłączamy przewód lutując go do drugiego kabelka od świateł. Teraz to już wszystko powinno działać, a lightbary będą się zapalały w każdym momencie, gdy pojawi sie napiecie sterujące na styczniku, a więc w moim przypadku gdy palą się światłem ciągłym przednie kierunkowskazy. Jeżeli chcesz mieć możliwość zaświacania w innym przypadku, musisz sobie znaleźć napięcie które pojawia się gdzieś w wiązkach w tym momencie, który chcesz wybrać do zaświecania dodatkowego oświetlenia.

Na koniec przypomnę, że do sterowania stycznika możesz użyć cienkich przewodów np. 0,5 mm2, ale już do obwodu z dużym obciązeniem żarówkami to najlepiej 2,0-2,5 mm2. Im większy przekrój, to jednocześnie mniejsze spadki napięcia.

Dla ułatwienia jeszcze obrazki stycznika:

 

post-75854-0-76077300-1421921173.jpg

 

To już koniec moich wypocin, a jeżeli coś jest niejasne, a będę umiał pomóc to proszę pytać.

Yurek. ;)

 

YUREK!

Szacun chłopie :-)

Jesli jeszcze powiesz, że napisąłeś to wszystko z pamięci to myślę, że powinniśmy się z resztą kolegów zrzucić na jakicg puchar czy coś! ;-)

Też będę się w to bawił, więc skorzystam.

Dzięki.

 

Hihus

 

 

Cześć,

żebyś chciał wiedzieć, że z pamięci i to niezdrowej, bo leżę włóżku zmożony anginą i temperaturą. Ale dzięki, chociaż nie jest to takie trudne-raczej intuicyjne.

Yurek

Edytowane przez Yurek58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że mamy specjalistę od elektroniki. Dobrze, dobrze. Nie jednemu się przyda.

A mam takie pytanko jeszcze, czy ktoś z was wymieniał z przodu kierunki? Jak poradziliście sobie z światłem pozycyjnym/postojowym?

Bo myślę wszystkie cztery kierunki wymienić. Już wszystko sobie rozkręciłem, obmyśliłem tylko zastanawia mnie jak z pozycją??

Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że niema. Obrysówki są w kierunkach, ale po zmianie kierunków ich już nie będzie. Widziałem kierunki z światłem pozycyjnym (białym).

Tak z ciekawości pytam, bo widziałem kiedyś patent, że ktoś wywiercił otwór w odbłyśniku i dołożył postojówkę.

Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że niema. Obrysówki są w kierunkach, ale po zmianie kierunków ich już nie będzie. Widziałem kierunki z światłem pozycyjnym (białym).

Tak z ciekawości pytam, bo widziałem kiedyś patent, że ktoś wywiercił otwór w odbłyśniku i dołożył postojówkę.

 

Mnie też nie bardzo podobają się kierunki montowane w Rajdku. Na razie nie mam jednak weny do szukania czegoś innego. Jak coś wybierzesz to się pochwal. Jakby były takie ze światłem pozycyjnym jak piszesz, to rozumiem że zasada świecenia byłaby identyczna jak w oryginałach?

Co do pomysłu z wierceniem otworu w odbłyśniku, to ja jestem zdecydowanie przeciwny takim wynalzkom. Jak już komuś bardzo zależy na tym pozycyjnym, to może jednak wymiana całej lampy na taką, która ma oprawkę do wkręcenia postoju. Zasilenie takiej żaróweczki to już drobiazg, bo można wtedy wykorzystać napięcie biegnące w oryginale do obrysówek. Jak sie zajrzy do lampy to widać, że do kierunków jest pociągnięty osobny kabelek do zasilania obrysówek, a osobny do żarówki "robiącej" za kierunkowskaz.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy znalazłem bardzo fajna stronę z błędami do naszych wspaniałych maszyn mam nadzieje ze nigdy sie to nikomu nie przyda ale na wszelki wypadek :D

 

http://www.customraider.net/tech_articles.html

 

 

ja mam co prawda błąd 22 i wiele mi to nie pomogło bo nie wiem gdzie jest ten czujnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...