skrzysiek Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 ja zmieniałem z tylu na listwe ledowa montowana pod lampa - musisz dolozyc rezystor. przod będę zmienial tej zimy.Yurek 58 pamiętasz może jak podpinales lightbar do kabla z biala koncowka - na tej koncowce miałeś + i - czy dwa + i do masy sprawdzales? Pytam bo u mnie jest 0V w obu przypadkach :angry:czy żeby zaswiecil się lightbar musi się swiecic glowna lampa, czy możesz uruchomić lightbar tylko po przekręceniu stacyjki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hihus Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 O problemie z trójką pisałem kilka stron wcześniej.Niestety mam ten kłopot - jeszcze nic nie zrobiłem, bo koszt częśći to rzeczywiście ok. 3tys.Drugie tyle chcą za robotę w ASO Yamaha.:-(HihusHej,A tu ciekawy artykuł na temat fabrycznego laczka i często przez nas wybieranej Cobry Avona.Ja mam Cobrę :-)Hhttp://www.motorcycle-touring-the-good-life.com/motorcycletires.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Witam Panowie. Czytywałem raz na jakiś czas wasze forum no może teraz nasze , ale jakoś nic tu się nie działo . Nagle coś drgnęło , więc się przyłączę do waszych rozmówek . Mam Raidera S kupionego w 2009 w listopadzie nowego ze stanów , rocznie robię około 3-3,5 tyś mil , trochę zgrzytają zęby podczas dłuższych tras , ale nie mam zamiaru zmieniać na inny sprzęt . Pasuje mi moment obrotowy , ładny jest i tyle . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzysiek Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 wszystko pasuje oprócz tych zebow. czy piszesz o skrzyni? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadasiek Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Moze masz skreconego na zawiasach. Ja w ciagu dnia robilem ponad 400 km i bylo oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yurek58 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) ja zmieniałem z tylu na listwe ledowa montowana pod lampa - musisz dolozyc rezystor. przod będę zmienial tej zimy. Yurek 58 pamiętasz może jak podpinales lightbar do kabla z biala koncowka - na tej koncowce miałeś + i - czy dwa + i do masy sprawdzales? Pytam bo u mnie jest 0V w obu przypadkach :angry:czy żeby zaswiecil się lightbar musi się swiecic glowna lampa, czy możesz uruchomić lightbar tylko po przekręceniu stacyjki?Hej!Do podłączenia dodatkowych świateł musisz poprowadzić zasilanie prosto z akumulatora, bo pobór prądu lighbarów to np. w moim przypadku jest 120W. Oczywiśnie taką instalację zabezpieczamy dodatkowym bezpiecznikiem (15A). Przycisk na kierownicy z prawej stony to nic innego jak zwykły przełącznik typu: łącz-rozłącz i dlatego na białej dużej końcówce w lampie brak jest jakiegokolwiek napięcia. Dopiero gdy podamy napięcie na jeden z pinów w tej końcówce, wówczas na tej drugiej w zależności od stanu przełączania na kierownicy napięcie będzie się pojawiać lub go nie będzie. Musimy więc znaleźć sobie w lampie albo w dowolnym miejscu instalacji +12V (ja się wpiąłem w lampie w kabelek prowadzący zasilanie do jednego z przednich kierunkowskazów) i doprowadzić je do jednego z pinów tej białej końcówki. Z drugiego pinu prowadzimy kabelek do cewki sterującej przekaźnika - zacisk nr 85 lub 86 (przekaźnik należy zakupić typowy samochodowy od włączania światel-jest mały i mieści się swobodnie w lampie), a masę doprowadzamy do drugiego styku cewki przekaźnika (85 lub 86 oczywiście ten wolny, w zależności od tego, który wybrałeś do podłączenia pierwszego przewodu). Teraż już przełączając przełącznikiem na kierownicy, usłyszymy cichy trzask załączającego się przekaźnika. No i na koniec wracamy do podłączenia zasilania samych lightbarów. Oba lightbary łączymy ze sobą równolegle, a więc lutujemy te same kolory przewodów ze sobą i dolutowujemy dwa kabelki, które posłużą do doprowadzenia zasilania. Tak więc jak napisałem na początku, ciągniemy z zacisku ujemnego aku przewód, do którego dolutowujemy jeden z kabelków od montowanych świateł, drugi przewód z zacisku + aku prowadzimy poprzez bezpiecznik do styku prądowego stycznika (nr 30), a z zacisku oznaczonego na styczniku nr 87 lub 87a podłączamy przewód lutując go do drugiego kabelka od świateł. Teraz to już wszystko powinno działać, a lightbary będą się zapalały w każdym momencie, gdy pojawi sie napiecie sterujące na styczniku, a więc w moim przypadku gdy palą się światłem ciągłym przednie kierunkowskazy. Jeżeli chcesz mieć możliwość zaświacania w innym przypadku, musisz sobie znaleźć napięcie które pojawia się gdzieś w wiązkach w tym momencie, który chcesz wybrać do zaświecania dodatkowego oświetlenia.Na koniec przypomnę, że do sterowania stycznika możesz użyć cienkich przewodów np. 0,5 mm2, ale już do obwodu z dużym obciązeniem żarówkami to najlepiej 2,0-2,5 mm2. Im większy przekrój, to jednocześnie mniejsze spadki napięcia.Dla ułatwienia jeszcze obrazki stycznika: To już koniec moich wypocin, a jeżeli coś jest niejasne, a będę umiał pomóc to proszę pytać.Yurek. ;) Edytowane 22 Stycznia 2015 przez Yurek58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzysiek Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Dzieki serdeczne Yurek!Podłubie wg Twojej detalicznej rekomendacji i odezwe się czy się udało.PozdrawiamK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hihus Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Hej!Do podłączenia dodatkowych świateł musisz poprowadzić zasilanie prosto z akumulatora, bo pobór prądu lighbarów to np. w moim przypadku jest 120W. Oczywiśnie taką instalację zabezpieczamy dodatkowym bezpiecznikiem (15A). Przycisk na kierownicy z prawej stony to nic innego jak zwykły przełącznik typu: łącz-rozłącz i dlatego na białej dużej końcówce w lampie brak jest jakiegokolwiek napięcia. Dopiero gdy podamy napięcie na jeden z pinów w tej końcówce, wówczas na tej drugiej w zależności od stanu przełączania na kierownicy napięcie będzie się pojawiać lub go nie będzie. Musimy więc znaleźć sobie w lampie albo w dowolnym miejscu instalacji +12V (ja się wpiąłem w lampie w kabelek prowadzący zasilanie do jednego z przednich kierunkowskazów) i doprowadzić je do jednego z pinów tej białej końcówki. Z drugiego pinu prowadzimy kabelek do cewki sterującej przekaźnika - zacisk nr 85 lub 86 (przekaźnik należy zakupić typowy samochodowy od włączania światel-jest mały i mieści się swobodnie w lampie), a masę doprowadzamy do drugiego styku cewki przekaźnika (85 lub 86 oczywiście ten wolny, w zależności od tego, który wybrałeś do podłączenia pierwszego przewodu). Teraż już przełączając przełącznikiem na kierownicy, usłyszymy cichy trzask załączającego się przekaźnika. No i na koniec wracamy do podłączenia zasilania samych lightbarów. Oba lightbary łączymy ze sobą równolegle, a więc lutujemy te same kolory przewodów ze sobą i dolutowujemy dwa kabelki, które posłużą do doprowadzenia zasilania. Tak więc jak napisałem na początku, ciągniemy z zacisku ujemnego aku przewód, do którego dolutowujemy jeden z kabelków od montowanych świateł, drugi przewód z zacisku + aku prowadzimy poprzez bezpiecznik do styku prądowego stycznika (nr 30), a z zacisku oznaczonego na styczniku nr 87 lub 87a podłączamy przewód lutując go do drugiego kabelka od świateł. Teraz to już wszystko powinno działać, a lightbary będą się zapalały w każdym momencie, gdy pojawi sie napiecie sterujące na styczniku, a więc w moim przypadku gdy palą się światłem ciągłym przednie kierunkowskazy. Jeżeli chcesz mieć możliwość zaświacania w innym przypadku, musisz sobie znaleźć napięcie które pojawia się gdzieś w wiązkach w tym momencie, który chcesz wybrać do zaświecania dodatkowego oświetlenia.Na koniec przypomnę, że do sterowania stycznika możesz użyć cienkich przewodów np. 0,5 mm2, ale już do obwodu z dużym obciązeniem żarówkami to najlepiej 2,0-2,5 mm2. Im większy przekrój, to jednocześnie mniejsze spadki napięcia.Dla ułatwienia jeszcze obrazki stycznika: przekaźnik.png To już koniec moich wypocin, a jeżeli coś jest niejasne, a będę umiał pomóc to proszę pytać.Yurek. ;) YUREK!Szacun chłopie :-)Jesli jeszcze powiesz, że napisąłeś to wszystko z pamięci to myślę, że powinniśmy się z resztą kolegów zrzucić na jakicg puchar czy coś! ;-)Też będę się w to bawił, więc skorzystam.Dzięki. Hihus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Sporo mowy o laczkach no to może was zaskoczę bo nikt nawet nie wspomniał o Pirelli Diablo 240 , bujam się na niej cały poprzedni sezon moim zdaniem super w porównaniu z Mezelerem 210, odrobinę okrąglejsza na prekroju poprzecznym ale chyba lepiej się składa motocykl w zakrętach , dobrze trzyma na suchej i mokrej jezdni narazie brak spłaczczenia środkowej części bieżnika. Jeżeli chodzi o olej silnikowy to bywało różnie po fabrycznym minerale zmieniłem na fulsyntetyk kastrola potem shela teraz mam zalany 7100 20w50 chyba przy nim zostanę bo najciszej zmienia skrzynia pozdrawiam KRIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yurek58 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Hej!Do podłączenia dodatkowych świateł musisz poprowadzić zasilanie prosto z akumulatora, bo pobór prądu lighbarów to np. w moim przypadku jest 120W. Oczywiśnie taką instalację zabezpieczamy dodatkowym bezpiecznikiem (15A). Przycisk na kierownicy z prawej stony to nic innego jak zwykły przełącznik typu: łącz-rozłącz i dlatego na białej dużej końcówce w lampie brak jest jakiegokolwiek napięcia. Dopiero gdy podamy napięcie na jeden z pinów w tej końcówce, wówczas na tej drugiej w zależności od stanu przełączania na kierownicy napięcie będzie się pojawiać lub go nie będzie. Musimy więc znaleźć sobie w lampie albo w dowolnym miejscu instalacji +12V (ja się wpiąłem w lampie w kabelek prowadzący zasilanie do jednego z przednich kierunkowskazów) i doprowadzić je do jednego z pinów tej białej końcówki. Z drugiego pinu prowadzimy kabelek do cewki sterującej przekaźnika - zacisk nr 85 lub 86 (przekaźnik należy zakupić typowy samochodowy od włączania światel-jest mały i mieści się swobodnie w lampie), a masę doprowadzamy do drugiego styku cewki przekaźnika (85 lub 86 oczywiście ten wolny, w zależności od tego, który wybrałeś do podłączenia pierwszego przewodu). Teraż już przełączając przełącznikiem na kierownicy, usłyszymy cichy trzask załączającego się przekaźnika. No i na koniec wracamy do podłączenia zasilania samych lightbarów. Oba lightbary łączymy ze sobą równolegle, a więc lutujemy te same kolory przewodów ze sobą i dolutowujemy dwa kabelki, które posłużą do doprowadzenia zasilania. Tak więc jak napisałem na początku, ciągniemy z zacisku ujemnego aku przewód, do którego dolutowujemy jeden z kabelków od montowanych świateł, drugi przewód z zacisku + aku prowadzimy poprzez bezpiecznik do styku prądowego stycznika (nr 30), a z zacisku oznaczonego na styczniku nr 87 lub 87a podłączamy przewód lutując go do drugiego kabelka od świateł. Teraz to już wszystko powinno działać, a lightbary będą się zapalały w każdym momencie, gdy pojawi sie napiecie sterujące na styczniku, a więc w moim przypadku gdy palą się światłem ciągłym przednie kierunkowskazy. Jeżeli chcesz mieć możliwość zaświacania w innym przypadku, musisz sobie znaleźć napięcie które pojawia się gdzieś w wiązkach w tym momencie, który chcesz wybrać do zaświecania dodatkowego oświetlenia.Na koniec przypomnę, że do sterowania stycznika możesz użyć cienkich przewodów np. 0,5 mm2, ale już do obwodu z dużym obciązeniem żarówkami to najlepiej 2,0-2,5 mm2. Im większy przekrój, to jednocześnie mniejsze spadki napięcia.Dla ułatwienia jeszcze obrazki stycznika: To już koniec moich wypocin, a jeżeli coś jest niejasne, a będę umiał pomóc to proszę pytać.Yurek. ;) YUREK!Szacun chłopie :-)Jesli jeszcze powiesz, że napisąłeś to wszystko z pamięci to myślę, że powinniśmy się z resztą kolegów zrzucić na jakicg puchar czy coś! ;-)Też będę się w to bawił, więc skorzystam.Dzięki. Hihus Cześć,żebyś chciał wiedzieć, że z pamięci i to niezdrowej, bo leżę włóżku zmożony anginą i temperaturą. Ale dzięki, chociaż nie jest to takie trudne-raczej intuicyjne.Yurek Edytowane 22 Stycznia 2015 przez Yurek58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Widzę, że mamy specjalistę od elektroniki. Dobrze, dobrze. Nie jednemu się przyda. A mam takie pytanko jeszcze, czy ktoś z was wymieniał z przodu kierunki? Jak poradziliście sobie z światłem pozycyjnym/postojowym?Bo myślę wszystkie cztery kierunki wymienić. Już wszystko sobie rozkręciłem, obmyśliłem tylko zastanawia mnie jak z pozycją?? Cytuj Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzysiek Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 nie ma swiatla pozycyjnego w oryginalnych lampach. chodzi o obrysowke? nie jest ci w PL ani w Europie potrzebna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Wiem, że niema. Obrysówki są w kierunkach, ale po zmianie kierunków ich już nie będzie. Widziałem kierunki z światłem pozycyjnym (białym).Tak z ciekawości pytam, bo widziałem kiedyś patent, że ktoś wywiercił otwór w odbłyśniku i dołożył postojówkę. Cytuj Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yurek58 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Wiem, że niema. Obrysówki są w kierunkach, ale po zmianie kierunków ich już nie będzie. Widziałem kierunki z światłem pozycyjnym (białym).Tak z ciekawości pytam, bo widziałem kiedyś patent, że ktoś wywiercił otwór w odbłyśniku i dołożył postojówkę. Mnie też nie bardzo podobają się kierunki montowane w Rajdku. Na razie nie mam jednak weny do szukania czegoś innego. Jak coś wybierzesz to się pochwal. Jakby były takie ze światłem pozycyjnym jak piszesz, to rozumiem że zasada świecenia byłaby identyczna jak w oryginałach?Co do pomysłu z wierceniem otworu w odbłyśniku, to ja jestem zdecydowanie przeciwny takim wynalzkom. Jak już komuś bardzo zależy na tym pozycyjnym, to może jednak wymiana całej lampy na taką, która ma oprawkę do wkręcenia postoju. Zasilenie takiej żaróweczki to już drobiazg, bo można wtedy wykorzystać napięcie biegnące w oryginale do obrysówek. Jak sie zajrzy do lampy to widać, że do kierunków jest pociągnięty osobny kabelek do zasilania obrysówek, a osobny do żarówki "robiącej" za kierunkowskaz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mruwa Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Koledzy znalazłem bardzo fajna stronę z błędami do naszych wspaniałych maszyn mam nadzieje ze nigdy sie to nikomu nie przyda ale na wszelki wypadek :D http://www.customraider.net/tech_articles.html ja mam co prawda błąd 22 i wiele mi to nie pomogło bo nie wiem gdzie jest ten czujnik :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.