Skocz do zawartości

Yamaha Raider


Raptor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

250 na tył.

 

Nie, finalnie się nie zdecydowałem. Info znalazłem na amerykańskich portalach, ale dużo tego nie było i nie zaufałem :-)

Włożyłem Cobrę Avona. Póki co bez doświadczeń, bo nowa oponka założona na zimowanie.

Choć dzisiaj mnie kusi.... W Wawie pełne słońce i 11*C.

 

Pozdro

Hihus

 

 

Rozwazalem wlasnie ten i Motula napewno ktorys z nich zaleje i sie z wami podziele jak to smiga ale to niestety wiosna.

 

A tak z innej beczki oponka sie konczy a Hihus kiedys pisal ze bedzie zakladal 250 na oryginalna fele, wiem pisali o tym juz ale nikt nie pisal ze zalozyl tylko ktos gdzies slyszal ze mozna wiec daj znac czy sie udalo i co wcisnales, albo komus sie udalo i czy nie haczy o pas i jaki jest luz jeszcze?

Mam obecnie 240 i jest spoko, wiec jak nie to kupie znowu 240 ale chyba Avona.

Pozdrawiam.

Hej ja jakos w grudniu zakupilem AVONA COBRA 240/40/18 tez sie zastanawialem nad 250 ale ostatecznie zostalo jak wyzej.

Rozwazalem wlasnie ten i Motula napewno ktorys z nich zaleje i sie z wami podziele jak to smiga ale to niestety wiosna.

 

A tak z innej beczki oponka sie konczy a Hihus kiedys pisal ze bedzie zakladal 250 na oryginalna fele, wiem pisali o tym juz ale nikt nie pisal ze zalozyl tylko ktos gdzies slyszal ze mozna wiec daj znac czy sie udalo i co wcisnales, albo komus sie udalo i czy nie haczy o pas i jaki jest luz jeszcze?

Mam obecnie 240 i jest spoko, wiec jak nie to kupie znowu 240 ale chyba Avona.

Pozdrawiam.

 

Panowie,

 

Ja też będę swojego malował.

Czy ze zdjęciem zbiornika/atrapy jest dużo roboty? Robić zdjęcia na wszelki wypadek?

Malowanie daję specom ale zdemontować/zmontować chcę sam.

 

I jeszcze jedno: szukam jakiejś dragowej albo t-barowej kierownicy.

W USA wszystko można kupić, ale chciałbym to zobaczyć przymierzyć. Macie może jakieś miejsce w kraju?

Acha - chcę też zmienić lampę przednią, ale potrzebuję uchwytu, który da mi mocowanie od dołu.

Znalazłem super na stronie http://www.customraider.net ale kosztuje kurde 200 baksów. Macie jakieś pomusły/doświadczenia.

 

Dzięki

H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze zdjęciem zbiornika nie ma dużo roboty

chromowana atrapa trzyma się na trzech śrubach jeżeli nikt nie zdejmował to do jednej śruby jest potrzebny torx z miejscem na bolec który jest w śrubie, pod chromem masz trzy kostki rozpinasz i zdejmujesz.

zbiornik od góry masz przykręcony na dwie śruby pod taką osłoną którą też musisz odkręcić, od dołu też masz dwie śruby i jeszcze musisz rozpiąć układ paliwowy, na dole zbiornik- przy pompie paliwa są dwa zawory zdejmujesz kapturki (o ile masz) i zakręcasz po czym zdejmujesz przewody paliwowe z nich.

moze strasznie to wygląda ale naprawdę nie jest aż tak straszne- dasz radę

a dlaczego chcesz zmienić lampę??
ja mam u siebie inną ale wpasowaną pod oryginalne kły-mocowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witaj!

 

Rzeczywiście, mój Raider ma już 6 lat. Ściągnąłem go ze Stanów, w stanie idealnym. Skorzystałem na cudzym nieszczęściu - moto kupione na aukcji od banku ;-)

W moto absolutnie nic się nie dzieje. Dużo nie nakręciłem - ok. 25kkm. Raz w roku podjeżdżam do serwisu Yamahy w Bydgoszczy (najczęściej na koniec sezonu), gdzie wymieniają te płyny co trzeba i ... to wszystko :-) Aha, akumulator wyzionął właśnie ducha, muszę kupić nowy.

 

Malować go chcę już od 6 lat! ;-) Motocykl jest we wściekle niebieskim kolorze, w jakim wypuściła go fabryka, a mnie niestety ten kolor nie podoba się. A ponieważ pojawiło się trochę rys na tylnym błotniku (od mocowania bagażu na tylnym siedzeniu) i wgniecenie na baku (z mojej winy), to i mam wreszcie uzasadnienie, aby wydać kasę na malowanie :-) Kusi mnie jakiś delikatny aerograf.

 

Pozdrawiam

 

 

Tylko uważaj z tym wgnieceniem na zbiornku, żeby jakiś "artysta" nie próbował tego naprawić szpachlem, bo będzie pękać i masz nowy kłopot.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Która śruba powinna być na torxa przy zdejmowaniu tej osłony chromowanej ze zbiornika? U mnie wszystkie są na ampula, i na rysunkach nie widać żeby jedna była inna.

Śruby osłony chromowanej zbiornika paliwa są jednakowe,

torx z bolcem jest w osłonie bocznej tej z kluczykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko uważaj z tym wgnieceniem na zbiornku, żeby jakiś "artysta" nie próbował tego naprawić szpachlem, bo będzie pękać i masz nowy kłopot.

Pozdrawiam.

 

Mam na szczęście możliwość kontroli naprawy na każdym jej etapie :-) Wiem jaka jest najwyższa forma zaufania ;-)

 

 

6 lat ciągle na tym samym moto! Podziwiam. Czy nie czas na zmiany?

 

No właśnie przyszedł czas na zmiany. Moto będzie przemalowany :-)

 

A tak na poważnie, problem jest z tym, że nie mam pomysłu na co zmienić swojego Raidera. Właściwie, to trzeba by mieć ze 3 motorki - do miasta, na dalsze wyprawy, do lansu? Po lesie i piaskach nie jeżdżę, do turystyki mam stelaż zakładany nad siedzeniem pasażera (nie zamiast, nie za, tylko ponad siedzeniem - trochę głupio wygląda, ale bardzo wygodny i szybko się go zakłada i zdejmuje), po mieście Raiderkiem też się swobodnie można poruszać.

Najważniejsze, że bardzo dobrze mi się nim jeździ - odprężona pozycja, mocy i przyspieszenia wystarcza, dźwięk i wygląd też jest zacny :-)

Mam więc 3 w jednym :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółową instrukcję. Wygląda, że dam radę :-)

Dlaczego zmoiana lampy - fabryczna średnio mi się podoba. Fajną w ofercie ma Highway Hawk (nazywa się Iowa).

Nie namierzyłem niczego co by mi się podobało z bocznym mocowaniem, ale może nie szukałem zbyt mocno.

Podeślesz zdjecie swojej lampy?

Pozdrawiam,

H

 

ze zdjęciem zbiornika nie ma dużo roboty

chromowana atrapa trzyma się na trzech śrubach jeżeli nikt nie zdejmował to do jednej śruby jest potrzebny torx z miejscem na bolec który jest w śrubie, pod chromem masz trzy kostki rozpinasz i zdejmujesz.

zbiornik od góry masz przykręcony na dwie śruby pod taką osłoną którą też musisz odkręcić, od dołu też masz dwie śruby i jeszcze musisz rozpiąć układ paliwowy, na dole zbiornik- przy pompie paliwa są dwa zawory zdejmujesz kapturki (o ile masz) i zakręcasz po czym zdejmujesz przewody paliwowe z nich.

moze strasznie to wygląda ale naprawdę nie jest aż tak straszne- dasz radę

a dlaczego chcesz zmienić lampę??

ja mam u siebie inną ale wpasowaną pod oryginalne kły-mocowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia jak masz mocowany ten bagażnik?

 

Tak jak wspominałem, rozebrałem już Raidera do malowania, ale zrobiłem zdjęcia - na potrzeby foto ułożyłem siedzenie i bagażnik w odpowiedniej pozycji.

 

Stelaż mocowany jest tymi samymi 4 śrubami co błotnik do jego wsporników. Musiałem wymienić jedynie śruby na nieco dłuższe, bo dodałem też tulejki dystansowe, aby odsunąć bagażnik od wsporników.

 

 

post-21622-0-16885300-1421182488_thumb.jpg

 

 

post-21622-0-27063700-1421182507.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie Rajderkę posiadam od kilku sezonów. Raczej niewiele zrobiłem /głównie "koło komina", zloty itp./.

Sprzęta sprowadził zajomy jako "używany" z USA / znawcy tematu wiedzą, że nowy musi przejechać troche asfalta w USA i bez przedniego koła dojechać do PL :).

Obserwuję to forum i podzielę się z Wami lub osobami zaiteresowanymi kupnem tegoż sprzęta.

1. 3 bieg - być może jest jakaś wada - ja nie zauważyłem, żadnych niepokojących trzasków itp. Skrzynia w tym modelu motóra chodzi dośc twardo. / moja dziewczynka ma ok. 10000 km i jest z 2008r/.

2. Obniżanie - totalna bzdura. W Rybniku drogi skłądają się z rond. Zawsze darłem ogranicznik stopki. Nie wyobrażam sobie nawet jazdy na obniżonej Rajderce z wykorzystaniem możliwości fabrycznych. Wyjazd do Rumunii / Transfogarska i Transalpina - POLECAM :) / pokazał, że zawieszenie w max jest idealne do dalszych wypadów.

3. Opona 240 i więcej.... - założyłem Avona Cobre 240 po fabrycznej 210. Ronda przestały drzeć stopki. Oczywiście nieznacznie poprawiła się prędkość. Polecam zmiane.

4. Olej 0/50 i wyżej - piecyk w korkach potrafi dogrzać się na maksa. Dół bez znaczenia i tak zimą sprzęt parkuje.

5. Power Comander - się pytam PO CO?. Mocy jest dużo i moment obrotowy też jest duży. Wg. mnie brakuje 6 biegu na przelotówki po autostradach.

6. Jestem absolutnym przeciwnikiem szyby, natomiast na wyprawę zawsze zakładam.

To tyle.

 

Obecnie poszukuję - do kolekcji:

BMW GS 1200 - z 2012 / tylko poprzedni model/ lub Triumph Tiger Explorer 1200 z 12-14 r - z pewnego zródełka.

Być może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...