Skocz do zawartości

pomiar kompresji w silniku 2t palonym z kopa


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

więc rozumiem tak

-otwieram przepustnice na max

-wywalam filtr powietrza

-wkręcam miernik (mam z zaworkiem zwrotnym i wkręcany zamiast świecy)

-kopie energicznie aż wskazówka stanie w miejscu tak ??

 

i teraz jakie z tego wyciągnąc wnioski ??

1.rozumiem że jeśli ma poniżej 6 bar to złom i czeka mnie remont tak ??

2.ile może być maksymalnie w

a)dwusuw palony kopem z membramą bez zaworu wydechowego niewysilony(honda mtx 80 etc)

b)symetryk niewysilony (wsk, ogar, komar, mz )

c)wysilony symetryk (cz cross)

d)wysilony z membramą i zaworem (yz, cr, kx )

3.jeśli mam pomiar powiedzmy blisko górnej granicy (zdrowy silnik) to dalej rozumiem mam go nagrzać do temperatury roboczej i powtórzyć pomiar tak ?? no i jeśli rozbieżnośc jest niewielka to jaki wniosek ?? a jeśli jest duża to jaki ??

4.czy nieszczelne połaczenie dyfuzora z cylindrem ma wpływ na wynik pomiaru ??

 

kilka zasad tematu (wiem że od tego jest moderator ale nie chce raportować )

1.nie piszemy wypocin w stylu mój ścigacz ma 1 i leci 200km/h to samo tyczy sie waszych moto nie interesuje mnie kolejno ile bar ma każdy moto z forum tylko konkretne wartości serwisowe

2.nie pytamy po co itd

3.jeśli nie jesteś pewien nie pisz nie wymyślaj mojego dziadka wujek miał 30 bar w komarku nie ma nic gorszego niż wprowadzanie początkującego w bład....

 

z góry dzięki za pomoc

pozdro

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem Metoda dobra, chociaż z tym litrem powietrza powinieneś kopać czyli innymi słowy filtr powietrza zostawiasz w spokoju.

 

Wartości ciśnienia sa mniej więcej takie same i zazwyczaj wynoszą 10-12 bar dla zdrowego silnika 8 i mniej dla silnika do remontu.

 

Rożnica ciśnienia po nagrzaniu silnika nie powinna wystąpić, jeżeli wystąpi znaczy to że coś jest skopane i należny szukać przyczyny :)

 

nieszczelne połączenie dyfuzora z cylindrem nie ma znaczenia ponieważ tłok ma ci napompować zamknięta przestrzeń do jak największego ciśnienia, im wyższe ciśnienie tym lepsze, po przejściu tłoka przez GMP juz nie ma znaczenia co się dzieje bo zawór w manometrze i tak zatrzyma to co było napompowane :flesje:

 

 

Pozdro...oczywiście inni mogą pisać inne mądre rzeczy i jeżeli mają podstawy również mają prawo do obalenia moich powyższych sądów..:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm poco wywalac filtr powietrza?

 

nie wiem :) wyczytałem na jakimś forum że do pomiaru sie wywala .....

 

Rożnica ciśnienia po nagrzaniu silnika nie powinna wystąpić, jeżeli wystąpi znaczy to że coś jest skopane i należny szukać przyczyny smile.gif

 

właśnie nie wiem bo na logike to tłok sie zawsze coś tam rozszerza od temperatury.....z tym że nie wiem czy zjawisko to występuje tylko w niedotartym silniku czy w każdym .......

 

dlatego przecież mojego ogara 200 nie da sie tak przegrzać żeby tłok stanął w cylindrze bo mam taki luz między pierścieniami a gładzią cylindrową że tłok nie jest w stanie na tyle sie rozszerzyć żeby sie zablokował :D

 

mówi sie że gorący silnik sie uszczelnia dlatego kompresja może wzrosnąć po nagrzaniu (bynajmniej tak myśle)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...