michoa Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 witam więc rozumiem tak -otwieram przepustnice na max -wywalam filtr powietrza-wkręcam miernik (mam z zaworkiem zwrotnym i wkręcany zamiast świecy)-kopie energicznie aż wskazówka stanie w miejscu tak ?? i teraz jakie z tego wyciągnąc wnioski ??1.rozumiem że jeśli ma poniżej 6 bar to złom i czeka mnie remont tak ??2.ile może być maksymalnie w a)dwusuw palony kopem z membramą bez zaworu wydechowego niewysilony(honda mtx 80 etc)b)symetryk niewysilony (wsk, ogar, komar, mz )c)wysilony symetryk (cz cross)d)wysilony z membramą i zaworem (yz, cr, kx )3.jeśli mam pomiar powiedzmy blisko górnej granicy (zdrowy silnik) to dalej rozumiem mam go nagrzać do temperatury roboczej i powtórzyć pomiar tak ?? no i jeśli rozbieżnośc jest niewielka to jaki wniosek ?? a jeśli jest duża to jaki ??4.czy nieszczelne połaczenie dyfuzora z cylindrem ma wpływ na wynik pomiaru ?? kilka zasad tematu (wiem że od tego jest moderator ale nie chce raportować )1.nie piszemy wypocin w stylu mój ścigacz ma 1 i leci 200km/h to samo tyczy sie waszych moto nie interesuje mnie kolejno ile bar ma każdy moto z forum tylko konkretne wartości serwisowe 2.nie pytamy po co itd 3.jeśli nie jesteś pewien nie pisz nie wymyślaj mojego dziadka wujek miał 30 bar w komarku nie ma nic gorszego niż wprowadzanie początkującego w bład.... z góry dzięki za pomoc pozdro Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Hmm poco wywalac filtr powietrza? pamietaj ze silnik musi byc zimny. co do kompresji to min 9 max 12-13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Zatem Metoda dobra, chociaż z tym litrem powietrza powinieneś kopać czyli innymi słowy filtr powietrza zostawiasz w spokoju. Wartości ciśnienia sa mniej więcej takie same i zazwyczaj wynoszą 10-12 bar dla zdrowego silnika 8 i mniej dla silnika do remontu. Rożnica ciśnienia po nagrzaniu silnika nie powinna wystąpić, jeżeli wystąpi znaczy to że coś jest skopane i należny szukać przyczyny :) nieszczelne połączenie dyfuzora z cylindrem nie ma znaczenia ponieważ tłok ma ci napompować zamknięta przestrzeń do jak największego ciśnienia, im wyższe ciśnienie tym lepsze, po przejściu tłoka przez GMP juz nie ma znaczenia co się dzieje bo zawór w manometrze i tak zatrzyma to co było napompowane :flesje: Pozdro...oczywiście inni mogą pisać inne mądre rzeczy i jeżeli mają podstawy również mają prawo do obalenia moich powyższych sądów..:smile: Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Hmm poco wywalac filtr powietrza? nie wiem :) wyczytałem na jakimś forum że do pomiaru sie wywala ..... Rożnica ciśnienia po nagrzaniu silnika nie powinna wystąpić, jeżeli wystąpi znaczy to że coś jest skopane i należny szukać przyczyny smile.gif właśnie nie wiem bo na logike to tłok sie zawsze coś tam rozszerza od temperatury.....z tym że nie wiem czy zjawisko to występuje tylko w niedotartym silniku czy w każdym ....... dlatego przecież mojego ogara 200 nie da sie tak przegrzać żeby tłok stanął w cylindrze bo mam taki luz między pierścieniami a gładzią cylindrową że tłok nie jest w stanie na tyle sie rozszerzyć żeby sie zablokował :D mówi sie że gorący silnik sie uszczelnia dlatego kompresja może wzrosnąć po nagrzaniu (bynajmniej tak myśle) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.