herflik Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 witam , mam takie małe pytanko mianowicie czy wie ktos cos na temat elektronicznych modulow zaplonowych do Junaka???? czy to rzeczywiscie sie oplaca, czy jest trwale itd.??gadalem z tym gosciem (producentem) i przyznam ze gadal dosc sensownie,---dłurzszy czas wyladowania ,mniejszy prad na przerywaczu niby same plusy ale przed kupnem chcialem zasiegnac jeszcze rady forumowiczow ;) a wiec czekam na ewentualne opinie :mrgreen: :mrgreen: herflika to link http://republika.pl/digitech2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Ja w swoim Junaku mam ten patent-zapłon na wale-zadowolenie 100%.Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 13 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 w zasadzie to nie zupelnie o to mi chodzilo, raczej o modul podlaczany do orginalnego przerywacza i cewki zaplonowej, ale i za ta opinie dzieki herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Ja ci proponuje zapłon na wale,opracowany specjalnie dal Listy Dyskusyjnej Dziki Junak.tu masz jego opis: Najpierw pare szczegolow dotyczacych miejsca montazu. Bezkonkurencyjnienajlepszym okazalo sie mocowanie czujnika na plycie zakrywajacej rozrzad.Bardzo proste i sztywne mocowanie zarowno czujnika jak i tarczy nadajnika.Montaz nie wymaga zadnych przerobek w silniku. Czujnik przykrecany jest dopokrywy za pomoca srub-dysz smarujacych krzywki zaworowe. Tarcza przykrecanajest bezposrednio do walu za pomoca oryginalnej nakretki. Wyprowadzenieprzewodu - zastosowalem przelotke z tworzywa sztucznego wyprowadzajacaprzewod do studni pradnicy. Przelotka jest wkrecana w korpus i posiadaglowice z uszczelka zaciskajaca przewod. Szczelnosc - 100%. Sam modulzaplonu zamocowany zostal w lewej puszce pod siedzeniem. Przewody czujnikasa mocowane w kostce modulu za pomoca srub, nie ma wiec problemu zdopasowaniem dlugosci przewodow w razie innego miejsca zamontowania modulu.Jednak montaz w puszce ma swoje zalety - glownie dobre ekranowanie. Z samegomodulu wyprowadzone sa dwa przewody (zasilanie i wyjscie do cewkizaplonowej). To wlasciwie wszystko z opisu instalacji. Calosc montazu zajelaokolo godziny (w tym ustawianie zaplonu oraz przerobka na uszczelnienie zapomoca oringu wyjscia zasilania w olej glowicy). Oczywiscie tak jak w wersjipoprzedniej modul posiada diode LED, ktora znakomicie ulatwia ustawianie(czy tez kontrole ustawienia) zaplonu.Poprzednia wersje (w iskrowniku) testowalem na tym samym janku. Doznania wzakresie przechodzenia z obrotow niskich w wysokie sa podobne tzn. bardzodobre. Wolne obroty - nie bylo problemow rowniez w starej wersji. Mam stalykontakt z jednym tylko klientem, ktory kupil wersje poprzednia. Jestzadowolony, ale po ulozeniu sie lozysk i uszczelnienia zaczely sie problemyze stabilnoscia na niskich obrotach. Walek z tarcza ma bardzo mala mase i nawolnym obrotach kolysze sie w granicach luzow napedu. W tym konkretnymjunaku byly to luzy rzedu 8-10°. Nie jest to problem z elektronika, lecznadal ze sposobem przeniesienia napedu iskrownika. Pisze o tym, gdyż uwazam,ze jezeli ktos chcialby miec zaplon zabudowany w iskrowniku, to i takpolecalbym pobierac impulsy z walu korbowego. W nowej wersji ten problem nie wystepuje. W czasie prob schodzilem zobrotami do granicy, gdy az bylo zal ukladu korbowego. Silnik caly czaspracowal rowno i stabilnie. Zadnych problemow z przejsciem z wolnych dowysokich obrotow. Silnik odpala w ten sposob, iz juz na poczatku pchaniastartera, starter ucieka spod nogi. Probowalismy (przy ustawieniu na 1,25mmprzed GMP) sprowokowac go do odbicia - na razie nam sie nie udalo - bedziemyprobowac dalej :-))). Teraz cena - skalkulowana zostala na poziomie 209 zł. Dla osob z listy - 199zl. Dosyc mocno sie rozpisalem, nie zawsze moze dosc konkretnie, wiec prosze oewentualne "prowokowanie" dalszej. Tomek P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 13 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Dzieki za szybką i wyczerpujaca odpowiedz :) co do tego patentu to uwarza podobnie jak kolega ze jest to najlepsze rozwiazanie ,jednak jako w zasadzie dosc mlody "junakowiec" i jeszcze nie tak doswiadczony w tym zakresie przerobek chcialbym pozostac przy orginalnym przerywaczu, w zasadzie nie ma tak wielkich luzow na przeniesieniu napedu na os iskrownika w moim moto ( a zamierzam jeszcze je zmniejszyc)wiec nie powinno byc duzych problemow z wolnymi obrotami (choc juz nawet teraz nie narzekam na to), ale skoro mowicie ze po zalozeniu modulu bedzie jeszcze lepiej to jednak sie skusze :lol: ;) jeszcze raz dziekuje za szybką odpowiedz :) herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIABA Opublikowano 7 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2004 wsumie to od niedawna stałem sie szczęśliwym posiadaczem tego modułu więc zanim przystąpie do montowania go to mam pytanmie bo pisze mi że ma to być ustawione 13 stopni przed górnym poołożeniem tłoka ale moje pytanie brzmi jak mam wiedzieć (wyznaczyć) te 13 stopni ?? i drugie pytanie czy moge ten moduł zamontować na zewnątrz puszki ?? bo w puszce siedzi już akumlator czy jednak trzeba było by to jakoś ekranować ?? i ewentualnie jak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKI Opublikowano 8 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2004 Witam 13 stopni to 1,26 mm przed GMP. Aby dokladnie to ustawic potrzebny jest specjalny przyrzad do ustawiania zaplonu wkrecany w miejsce swiecy. Modul mozesz zamontowac np. pod zbiornikiem byle by mial dobry kontakt z masa. PS. Ty nie przyjezdzales czasem na spotkania nad chehlo w Trzebini bo cie skads kojarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIABA Opublikowano 8 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2004 a gdzie moge dostać taki przyrząd ?? i w jakiej cenie mniejwięcej ?? a może ktoś chciałby sprzedać albo wypożyczyć ???? plees help Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropelka_350 Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 a gdzie moge dostać taki przyrząd ?? i w jakiej cenie mniejwięcej ?? a może ktoś chciałby sprzedać albo wypożyczyć ???? plees help Przyrzad do ustawiania zaplonu mozesz kupic na http://www.skuterdebica.hg.pl/ w dziale rozne cena 67zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIABA Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 no tak wszysto fajnie pieknie ale w junaku swieca zapłonowa wchodzi pod kontem do głowicy a nie prostopadle wiec 1.26 przed GMP kręcone pod kontem to chyba nie tosamo co 1.26 wkrecone prostopadlea przynajmniej tak mi sie wydaje . więc sam niewiem :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKI Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 Zgadza sie masz racje.Wskazanie czujnika pod katem powinno wynosic 1,44 mm przed GMP. 1,26 mm odnosi sie do pomiaru w osi cylindra.Mozna zdjac glowice i ustawic za pomoca czujnilka zegarowego mozna tez katomierzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIABA Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 powiedzmy że narazie niechciałbym ściagać głowicy. powiedzcie jak mam ustawić ten zapłon bo juz sie gubie:| co mam pozyczyć badź kupić żeby ustawić ten modół zapłonowy :roll: i jak to dokładnie zrobić !!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 11 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2004 czeeeeeeejak nie chcesz zdejmowac glowicy to jest tylko jeden sposob na ustawienie zaplonutak czy inaczej bedziesz musial zdjac lewa kape tam na koncowke walu zakladasz przymiar kątowy ktory to mozna znalezc na stonie Jacota http://www.junak.riders.pl/junak.htm ustawiasz dokladnie 13 stopni i po klopocie ;) zreszta autor tego patentu opisuje wszystko co i jak trza zrobic :buttrock: pozdro herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIABA Opublikowano 12 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2004 no tak przymiar mam już wydrukowany i zalaminowany ale nadal niewiem jak mam sie do tego zabrać może ktos by napisał mi jak to mam zrobić żeby ten moduł który kupiłem działał tak jak powinien dzałać a nie żył własnym razycierm według mnie to przydała by sie jakaś wskazówka co by pokazywała ten kont . qrcze chyba jutro to zaczne rozkręcać i zakładać tylko niewiem jak to dokładnie ustawić plees help me :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIABA Opublikowano 26 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2004 :flesje: panowie :) to jest qrna rewelacja :) super moduł obecna wersja ma już 3 przewody (niewiem poco ) wychodzące z czujnika i trafiające do modułu :) jest łączenie na kostce :) wszystko rewelacja :flesje: moto na gaźniku pegazowskim zapalił po całej zimie od 2 kopnięć :flesje: jestem wery happy wszystko pracuje idealnie równiutko i ładnie wkręca sie na obroty :flesje: jak by co to służe pomocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.