Skocz do zawartości

moduly zaplonowe.....?


herflik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam takie małe pytanko mianowicie czy wie ktos cos na temat elektronicznych modulow zaplonowych do Junaka???? czy to rzeczywiscie sie oplaca, czy jest trwale itd.??gadalem z tym gosciem (producentem) i przyznam ze gadal dosc sensownie,---dłurzszy czas wyladowania ,mniejszy prad na przerywaczu niby same plusy ale przed kupnem chcialem zasiegnac jeszcze rady forumowiczow ;)

 

a wiec czekam na ewentualne opinie :mrgreen: :mrgreen:

 

herflik

a to link http://republika.pl/digitech2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci proponuje zapłon na wale,opracowany specjalnie dal Listy Dyskusyjnej Dziki Junak.

tu masz jego opis:

 

Najpierw pare szczegolow dotyczacych miejsca montazu. Bezkonkurencyjnie

najlepszym okazalo sie mocowanie czujnika na plycie zakrywajacej rozrzad.

Bardzo proste i sztywne mocowanie zarowno czujnika jak i tarczy nadajnika.

Montaz nie wymaga zadnych przerobek w silniku. Czujnik przykrecany jest do

pokrywy za pomoca srub-dysz smarujacych krzywki zaworowe. Tarcza przykrecana

jest bezposrednio do walu za pomoca oryginalnej nakretki. Wyprowadzenie

przewodu - zastosowalem przelotke z tworzywa sztucznego wyprowadzajaca

przewod do studni pradnicy. Przelotka jest wkrecana w korpus i posiada

glowice z uszczelka zaciskajaca przewod. Szczelnosc - 100%. Sam modul

zaplonu zamocowany zostal w lewej puszce pod siedzeniem. Przewody czujnika

sa mocowane w kostce modulu za pomoca srub, nie ma wiec problemu z

dopasowaniem dlugosci przewodow w razie innego miejsca zamontowania modulu.

Jednak montaz w puszce ma swoje zalety - glownie dobre ekranowanie. Z samego

modulu wyprowadzone sa dwa przewody (zasilanie i wyjscie do cewki

zaplonowej). To wlasciwie wszystko z opisu instalacji. Calosc montazu zajela

okolo godziny (w tym ustawianie zaplonu oraz przerobka na uszczelnienie za

pomoca oringu wyjscia zasilania w olej glowicy). Oczywiscie tak jak w wersji

poprzedniej modul posiada diode LED, ktora znakomicie ulatwia ustawianie

(czy tez kontrole ustawienia) zaplonu.

Poprzednia wersje (w iskrowniku) testowalem na tym samym janku. Doznania w

zakresie przechodzenia z obrotow niskich w wysokie sa podobne tzn. bardzo

dobre. Wolne obroty - nie bylo problemow rowniez w starej wersji. Mam staly

kontakt z jednym tylko klientem, ktory kupil wersje poprzednia. Jest

zadowolony, ale po ulozeniu sie lozysk i uszczelnienia zaczely sie problemy

ze stabilnoscia na niskich obrotach. Walek z tarcza ma bardzo mala mase i na

wolnym obrotach kolysze sie w granicach luzow napedu. W tym konkretnym

junaku byly to luzy rzedu 8-10°. Nie jest to problem z elektronika, lecz

nadal ze sposobem przeniesienia napedu iskrownika. Pisze o tym, gdyż uwazam,

ze jezeli ktos chcialby miec zaplon zabudowany w iskrowniku, to i tak

polecalbym pobierac impulsy z walu korbowego.

 

W nowej wersji ten problem nie wystepuje. W czasie prob schodzilem z

obrotami do granicy, gdy az bylo zal ukladu korbowego. Silnik caly czas

pracowal rowno i stabilnie. Zadnych problemow z przejsciem z wolnych do

wysokich obrotow. Silnik odpala w ten sposob, iz juz na poczatku pchania

startera, starter ucieka spod nogi. Probowalismy (przy ustawieniu na 1,25mm

przed GMP) sprowokowac go do odbicia - na razie nam sie nie udalo - bedziemy

probowac dalej :-))).

 

Teraz cena - skalkulowana zostala na poziomie 209 zł. Dla osob z listy - 199

zl.

Dosyc mocno sie rozpisalem, nie zawsze moze dosc konkretnie, wiec prosze o

ewentualne "prowokowanie" dalszej.

 

Tomek P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybką i wyczerpujaca odpowiedz :) co do tego patentu to uwarza podobnie jak kolega ze jest to najlepsze rozwiazanie ,jednak jako w zasadzie dosc mlody "junakowiec" i jeszcze nie tak doswiadczony w tym zakresie przerobek chcialbym pozostac przy orginalnym przerywaczu, w zasadzie nie ma tak wielkich luzow na przeniesieniu napedu na os iskrownika w moim moto ( a zamierzam jeszcze je zmniejszyc)wiec nie powinno byc duzych problemow z wolnymi obrotami (choc juz nawet teraz nie narzekam na to), ale skoro mowicie ze po zalozeniu modulu bedzie jeszcze lepiej to jednak sie skusze :lol: ;)

 

jeszcze raz dziekuje za szybką odpowiedz :)

herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wsumie to od niedawna stałem sie szczęśliwym posiadaczem tego modułu więc zanim przystąpie do montowania go to mam pytanmie bo pisze mi że ma to być ustawione 13 stopni przed górnym poołożeniem tłoka ale moje pytanie brzmi jak mam wiedzieć (wyznaczyć) te 13 stopni ?? i drugie pytanie czy moge ten moduł zamontować na zewnątrz puszki ?? bo w puszce siedzi już akumlator czy jednak trzeba było by to jakoś ekranować ?? i ewentualnie jak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

13 stopni to 1,26 mm przed GMP. Aby dokladnie to ustawic potrzebny jest specjalny przyrzad do ustawiania zaplonu wkrecany w miejsce swiecy. Modul mozesz zamontowac np. pod zbiornikiem byle by mial dobry kontakt z masa.

 

PS. Ty nie przyjezdzales czasem na spotkania nad chehlo w Trzebini bo cie skads kojarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie moge dostać taki przyrząd ?? i w jakiej cenie mniejwięcej ?? a może ktoś chciałby sprzedać albo wypożyczyć ???? plees help

Przyrzad do ustawiania zaplonu mozesz kupic na http://www.skuterdebica.hg.pl/ w dziale rozne cena 67zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak wszysto fajnie pieknie ale w junaku swieca zapłonowa wchodzi pod kontem do głowicy a nie prostopadle wiec 1.26 przed GMP kręcone pod kontem to chyba nie tosamo co 1.26 wkrecone prostopadle

a przynajmniej tak mi sie wydaje . więc sam niewiem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeeeee

jak nie chcesz zdejmowac glowicy to jest tylko jeden sposob na ustawienie zaplonu

tak czy inaczej bedziesz musial zdjac lewa kape tam na koncowke walu zakladasz przymiar kątowy ktory to mozna znalezc na stonie Jacota http://www.junak.riders.pl/junak.htm

 

ustawiasz dokladnie 13 stopni i po klopocie ;)

zreszta autor tego patentu opisuje wszystko co i jak trza zrobic :buttrock:

 

pozdro herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak przymiar mam już wydrukowany i zalaminowany ale nadal niewiem jak mam sie do tego zabrać może ktos by napisał mi jak to mam zrobić żeby ten moduł który kupiłem działał tak jak powinien dzałać a nie żył własnym razycierm według mnie to przydała by sie jakaś wskazówka co by pokazywała ten kont . qrcze chyba jutro to zaczne rozkręcać i zakładać tylko niewiem jak to dokładnie ustawić plees help me :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:flesje: panowie :) to jest qrna rewelacja :) super moduł obecna wersja ma już 3 przewody (niewiem poco ) wychodzące z czujnika i trafiające do modułu :) jest łączenie na kostce :) wszystko rewelacja :flesje: moto na gaźniku pegazowskim zapalił po całej zimie od 2 kopnięć :flesje: jestem wery happy wszystko pracuje idealnie równiutko i ładnie wkręca sie na obroty :flesje: jak by co to służe pomocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...