Skocz do zawartości

Olej w amortyzatorach w rusku


Puzel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Porzyczyłem swoją mądrą książkę, a nie pamiętam ile oleju się leje do amortyzatorów w rusku:

 

1. Ile do przednich teleskopów??

100ml czy 230ml na lage??

 

Ja u siebie zalałem 230ml, ale ze nie uszczelniłem od dołu to mi ciekło strasznie i po tygodniu to uszczelnilem i dolałem jeszcze po setce. To już było za dużo i nadmiar uciekał górą (przez tą nakrętke z simmeringami) w prawej ladze już jest ok, ale z lewej jeszcze troche cieknie jak pojeżdże po dziurach, w końcu sie uloży. Olej lałem silnikowy 15W40 i jest okej :-]

 

2. Ile do amortyzatorów tylnikch Dniepr??

I jaki tam lać olej? Myślałem żeby też zalać silnikowy, bo ten amortyzatorowy, to woda, pozatym tulejki troche wyrobione

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Puzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wg książki "Ciężkie motocykle radzieckie"

- przednia goleń - 0,13l zalecany silnikowy 15W40

- tylny amortyzator - 0,07l w k-750 i 650

- 0,10l dniepr i ural.

 

Tylne amorki napełniałem olejem hydraulicznym stosowanym w maszynach rolniczych. Coś pomiędzy żadkim amortyzatorowym i gęstym przekładniowym. Wg mojej oceny efekt bdb. Niestety przód był na nim za miękki nawet w solówce. Zalałem Superolem CB50 do diesla. Przy braku luzów, nowych sprężynach i uszczelniaczach efekt bdb. Trzeba chyba doświadczalnie to dobrać do każdego gustu i nie słuchać porad o simsonach i innych motorowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wg książki "Ciężkie motocykle radzieckie"

- przednia goleń - 0,13l zalecany silnikowy 15W40

- tylny amortyzator - 0,07l w k-750 i 650

- 0,10l dniepr i ural.

 

Tylne amorki napełniałem olejem hydraulicznym stosowanym w maszynach rolniczych. Coś pomiędzy żadkim amortyzatorowym i gęstym przekładniowym. Wg mojej oceny efekt bdb. Niestety przód był na nim za miękki nawet w solówce. Zalałem Superolem CB50 do diesla. Przy braku luzów, nowych sprężynach i uszczelniaczach efekt bdb. Trzeba chyba doświadczalnie to dobrać do każdego gustu i nie słuchać porad o simsonach i innych motorowerach.

Każdy olej o odpowiedniej lepkości będzie wykazywał właściwości tłumiące. Ale jak zawsze jest pewne, „ale". Otóż specjalny olej tylko do teleskopów ma tę właściwość, że się nie pieni. W rusku prędkości liniowe widelca są nie za duże i pracuje on i na zwykłym oleju silnikowym, ale po pewnym czasie zostanie on spieniony, co spowoduje (może spowodować) zmniejszenie właściwości tłumiących. Ponieważ raczej nikt ruska nie używa do codziennej jazdy efekt ten może być słabo odczuwalny. Jednak długotrwała jazda na 100 % da odczuć zmianę lepkości. Ponadto oleje do teleskopów mają lepsze właściwości antyutleniające, czyli wolniej się starzeją. Reasumując jak ktoś ma dostęp do olei specjalistycznych to lepiej z nich korzystać. Jak dostępu brak to i na zwykłym mazidle rusek pojedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...