TATAKIS Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) moja uwaga nie miala na celu zlosliwosci czy drwiny a chodzilo mi o to ze mozna zetrzec te powierzchnie a to ze wszystkie chromy czyli felgi, oslony silnika itd lacznie ze szprychami sa lakierowane pisze w kazdym opisie draga np tutaj http://www.motofakty.pl/artykul/yamaha_xvs..._drag_star.htmlW tym punkcie artykułu (nota bene z 2001 roku) pan redaktor pisze kompletne bzdury. W żadnej instrukcji do DSa nie ma słowa na temat lakierowania powierzchni chromowanych (a mam kilka wersji). Lakierowane są niekiedy chromowane części plastikowe aby zapobiegać odpryskiwaniu chromu (bo źle się trzyma na plastiku). Nie stwierdziłem aby chromy na częściach metalowych były lakierowane (kładzione są na podkładzie z miedzi). 2,5 roku miałem DSa i coś o tym wiem. W serwisie Yamahy też mi mówili aby nie trzeć chromów na częściach plastikowych bo powłoki są dość cienkie, a resztę można pucować pastą gładką albo lekko ścierną. Btw zobacz sobie stronę 7-3 instrukcji DSa część "After cleaning", wyraźnie jest opisane, że chromowane części metalowe po umyciu dobrze jest przetrzeć środkami do chromu, a rysy i przeżółcenia usuwać przez polerowanie. A z felg metalowych, lakieruje się jedynie aluminiowe, żeby nie ciemniały (aluminium się utlenia).To tak dla jasności. Edytowane 4 Września 2008 przez TATAKIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toti Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 czyli powraca pytanie o przetestowane środki do pieszczenia. Chyba, że to wszystko jedno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 (edytowane) czyli powraca pytanie o przetestowane środki do pieszczenia. Chyba, że to wszystko jedno?Toti, środków jest od cholery i ciut ciut. Ja używam pastę Turtle Wax lekko ścierną do usuwania zabrudzeń z gumy na wydechach i ewent. rys oraz pasty gładkiej (konsystencja kremu) tylko do konserwowania i nabłyszczania (chyba Johnnson'a). Kupiłem produkty do chromów samochodowych, bo to to samo. Są OK.Myślę, że każdy używa coś innego i jest zadowolony, bo to są środki dedykowane do chromów, więc różnice między nimi są (moim zdaniem) niezauważalne. Zajeździłem ze 12 samochodów w swoim życiu i pucowałem ich chromy przeróżnymi środkami (także tymi do lakierów) i też było OK. Nie przejmuj się tak, to tylko motocykl. :icon_biggrin: Edytowane 4 Września 2008 przez TATAKIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krissF Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 ...ma ktoś może przetestowaną jakąś dobrą paste do chromu?z czystym sumieniem moge polecić http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....roducts_id=4575Czyści, nabłyszcza i zabezpiecza :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Z chromami na plastikach trzeba sie obchodzić delikatniej jak z chromami na stali czy aluminium. Chrom na plstiku o wiele szybciej sie rysuje. Ja do chromów na stali używam pasty tempo, a na plastiki tej samej pasty co do lakieru. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Zanim kupilem cokolwiek do czyszczenia i polerowania moto przejzalem katalogi sklepöw motocyklowych i wtedy wybralem kilka rzeczy. Ale tak na szybkiego po umyciu moto uzywam pianke Castrol w sprayu do wszystkich powierzchni (kolega z Pily mi doradzil!). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Po myciu stosuje wosk na mokro.Mokre moto spryskuje woskiem,czekam aż troche przyschnie i poleruję. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz i vn 800 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 A w jaki sposób myjecie felge i opone tylną ze smaru od lańcucha? Polerujecie jakos specjalnie szprychy? Bo na zdjeciach niektórych moto mają takie lsniące szprychy... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes1977 Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Na szczescie nigdy nie musialem czyscic szprychze smaru (zawsze kardan lub pas). NAtomiast felgi szprychowe i tak sie brudza wiec traktowalem je srodkiem do mycia alufelg (spryskac, kilka minut poczekac i duzo wody) a pozniej juz tylko szczoteczka i do roboty. Faktycznie blyszczaly do pierwszej dluzszej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.