Skocz do zawartości

Barti

Forumowicze
  • Postów

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Lubię
    elektronika, motoryzacja, oprogramowanie
  • Skąd
    Chrzanow

Osiągnięcia Barti

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Witam Kolegów Kwestia kufrów - jeżdżę na oryginalnych, centralny zmieści kask (CABERG GTS), boczne nie są za pojemne ale w pojedynkę idzie sie zapakować. Sposób otwierania jest kłopotliwy, wystarczy w złą stronę przekręcić kluczyk i ma się odpięty kufer zamiast otworzonego. Mechanizm zamykania kufra w stelażu wymaga ułożenia i pewnej precyzji. Rozbierałem te mechanizmy oraz zmieniałem zapadki w zamkach i jak dla mnie za delikatne wszystko. Byłem teraz niedawno z kumplem od GS-a na oglądnięciu teresy w Krk (juz sprzedana) i zgadaliśmy się z Właścicielem, który wspominał i pokazał kufry z Czech wyglądające jak kufry Pancernika - solidne wykonanie i cena b. przystępna. Widzieliśmy też mocowanie kufra centralnego tego z feralnego z pierwszej produkcji - wyłamany w zaczepie tylnym, kufer lobował przez kask i połamał szybę. Nowe mocowania centralnego mają stalowe wzmocnienie idące środkiem - dobrze jest zwrócić na to uwagę!!!. Co do królowej spod znaku Hondy.... każdy chce zaistnieć na forum:).... tylko czemu w tak nieoryginalny sposób? Znajomi byli na prezentacji i zachwyceni nie wrócili, marketing żaden... no i jeszcze czekają choroby wieku dziecięcego :).....
  2. Witaj Jezdze vx-em 800. Akurat u mnie nie bylo dlawienia - sprowadzilem z Niemiec. Jesli chodzi o dlawienia to wiecej informacji uzyskasz dajac zapytanie na Googlach - z tamtad sciagnalem informacje. Wiec z tego co pamietam : 1. Nie ma dlawienia elektronicznego. 2. Moze byc zdlawiony przy pomocy blokady mechanicznej na manetce - nie mozesz otworzyc przepustnic na maksa. 3. Mozesz miec zalozone dlawienie na wlotach do gaznikow - wstawki typu konfuzor/dyfuzor. Niestety tyle bylo informacji - natomiast jak rozbieralem swojego i czyscilem nie znalazlem nic z wyzej opisanych elementow.
  3. Nic sie nie dzieje bez przyczyny. Teoretyzujac (nie znam ulozen swiec we wszystkich motocyklach) nic tak nie rozwala ceramiki jak udary termiczne i uszkodzenia mechaniczne. Proces mikropekniec na ceramice moze tez trwac dosyc dlugo i nie jest od razu do wykrycia. Aby wydac opinie trzeba kazde uszkodzenie rozpatrywac indywidualnie - czy jest to warte ceny nowej swiecy ? Chyba nie.
  4. Z Twoich informacji wynika, iz po sciagnieciu fajki potrafi zaskoczyc. Proponuje abys przygladnal sie swiecy, prosty test zamiany swiec lub podmiany tej na ktorej nie pali da Ci pewnosc przeniesienia iskry do cylindra. Jesli kable masz podobnej dlugosci to zrob to samo jak ze swiecami ale nie w tym samym czasie. Mozna kable tez zmierzyc lecz nie da Ci to pewności poniewaz wady dopiero sa widoczne pod wysokim napieciem. Zdarza sie pekanie ceramiki na swiecach i wtedy przy odpalaniu i wilgoci "zbija" iskre do masy, natomast jak sie swieca rozgrzeje to odparowuje wilgoc i pali prawidlowo. Dla pewnosci sprwdz połączenia po pierwotnym na cewkach wysokiego napiecia.
  5. Dzieki za uwagi. Sezon sie konczy wiec bede mial czas na przygladniecie sie sprawie. Co do filtrow to rzeczywiscie wymienilem na inne (tansze), lecz po pojawieniu sie dzwieku zalozylem stare - bez zmian. Pozostaje jescze sprawdzic to co mowi Piotr, tylko Piotrze jak to zauwazyc - pierwszy raz bede zagladal w rury. Napisze jesli do czegos dojde, moze sie innym przydac.
  6. Przewaznie w motocyklach montowane sa akumulatory olowiowe. Potwierdzam uwage Piotra D. dotyczaca zakupu nowego. Znajomy przywiozl z Francji dwa motory i dal mnie akumulatory do podladowania. Akuma byly martwe. Jest pare sposobow i uwag co do ratowania lecz na marginesie jedynym pewnym sposobem jest zakup nowego. Akumulatory powinno sie ladowac pradem 0.1 pojemnosci przez czas, np akumulator 10Ah to prad 0,1A przez 10 godzin. Co do parametrów prostownikow to mozna sie fascynowac pelna elektronika lecz zasada jest jedna albo stosujemy ladowanie stalym pradem albo stalym napieciem (w elekttronicznych ladowarkach proces ten jest mieszany). Jednak w praktyce to akumulator najbardziej "obrywa" podczas samej eksploatacji: zmienne warunki atmosferyczne, parowanie wody destylowanej, wstrzasy i przez to odrywanie masy czynnej. Mozna probowac tez odsiarczac lecz nie uzyska sie pelnej sprawnosci akumulatora.
  7. Panowie ale nie o to chodzi. Jak kupilem motor to tego dzwieku nie bylo, teraz jest slyszalny i to mnie denerwuje. A poza tym jest nieprzyjemny, wiec nie chce sie przyzwyczajac.
  8. Co do elektryki sterującej: w Suzukach (bawilem sie Bigiem i vx-em) faktycznie jest pare zabezpieczen, motocykl mozna uruchomic: 1. Jesli jest na biegu to czujnik przy sprzegle jest odpowiedzialny za zezwolenie startu oraz nozka boczna (priorytet ma sprzeglo) 2. jesli mamy pozycje "neutral" - czujniki sa pomijane Reasumujac: Trzeba sprawdzic prace tych czujnikow i awaryjnie mozna je ominac (uwaga w nozce jest czujnik z dioda)
  9. Witam wszystkich Zwracam sie z zapytaniem do uzytkownikow VX800 oraz osob ktore mialy stycznosc z tym motocyklem. Otoz w zakresie ok. 4500 do 5500 obrotow podczas jazdy na dowolnym biegu (nie slyszalne na postoju - musi byc silnik obciazony) zmienia sie dzwiek motocykla na gardlowy jakby zostaly wyciagniete filtry powietrza. Silnik ma wymienione oba filtry (zalozylem stare oryginalne i tez slychac), jest po synchronizacji gaznikow, sprawdzalem szczelnosc komor dolotowych i nic. Prosze o jakies sugestie. Moze gazniki. Silnik pracuje rowno i miarowo, nie mam problemow z przyspieszaniem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...