
ortega
Forumowicze-
Postów
61 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Kraków
Osobiste
-
Motocykl
SUZUKI GS850
-
Płeć
Mężczyzna
Osiągnięcia ortega

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)
0
Reputacja
-
W stanie gabinetowym to możesz kupić lampę lub biurko.
-
Jak braliśmy leasing to salon sam auto zarejestrował, może spisz jakąś umowę przedwstępną i niech się tym zajmą?
-
No nic, jutro podjadę do lakierni i zapytam co i jak, najwyżej zamówią mi proszek.
-
To proszkowa farba jest ok czy nie ? Nie szkodzi silnikowi? Jeśli nie to liznę silnik proszkiem bo mam do niego szeroki dostęp.
-
Zobaczymy, Piotr mówił że nie mamy na to wpływu i będzie trzeba jakoś działać (pewnie wiedział co z tym zrobić), tłoki i pierścienie mam nowe o nominalnych wymiarach bo Piotr mówił że takie będą najlepsze. Silnik nie będzie malowany bo jest szkiełkowany w osłonie wodnej i nie powinien się brudzić z tego co mi wiadomo na temat tej technologii. Jeżeli będzie trzeba to nie mam problemu z malowaniem proszkiem, ale Piotr mówił że proszkowo się silników nie maluje bo stwarza to problem z odprowadzeniem ciepła. Widzisz ten wał jest na łożyskach tocznych. nie ma tam panewek więc ten problem mnie nie dotyczy. Pozdrawiam
-
Masz może jakiś namiar?
-
Dzięki za odp. Lublin to dla mnie za daleko miałem umowę z Piotrem że mogę sobie obserwować składanie żeby się czegokolwiek nauczyć i popatrzeć jak to się robi w przypadku lublina byłoby mi ciężko codziennie tam być.
-
Cześć, Mam pytanie, znacie jakiś pewny serwis który zajmuje się starszymi sprzętami? Muszę dać do złożenia silnik, jak widać na zdjęciach wszystkie części przeznaczone do wymienienia już mam wszystkie nowe oryginalne więc odpada problem z zakupem części. Silnik jest starannie rozłożony i pogrupowany także zamieszania nie ma. Dół silnika do złożenia i 3 łożyska do założenia. Góra silnika tj. blok cylindrów, tłoki,sworznie, pierścienie, głowica, zawory, szklanki sprężyny, prowadnice, wszystko fabrycznie nowe także również bez problemu powinno się obejść. Ważne by serwis miał doświadczenie w serwisie tego typu motocykli bo części kosztują krocie i pomyłki są wysoce niepożądane. Ja sam nie mam wystarczającej wiedzy a tym bardziej zaplecza by zrobić to tak jak należy. Na robote z motocyklem byłem umówiony z Piotrem Dudkiem, niestety kilka razy przekładaliśmy termin a teraz ta smutna szokująca wiadomość :( Dzięki za odpowiedź
-
Wracając do tematu, Jutro wrzucę zdjęcia pociętego baku bo nie mam dziś jak ich zgrać z microSD. Tymczasem silnik po szkiełkowaniu w osłonie wodnej, z efektu jestem zadowolony struktura elegancka zostają różne raki i wżery ale motocykl swoje lata ma i nie zamierzam się ich pozbywać niech będzie widać na nim historię! Przypomnę jedynie że blok cylindrów i głowicę mam fabrycznie nową co da wam pogląd na skuteczność szkiełkowania w osłonie po prostu różnicę ciężko dostrzec i nie wiem czy jakbym nie wiedział że są nowe to zauważyłbym różnicę. Do rzeczy: Można śmiało porównać nowa góra vs. stary wyczyszczony dół silnika Musiałem wymienić pokrywę zaworów gdyż mój motocykl jest z 80 roku a nowa głowica po 82r. co za tym idzie zmienił się układ śrub by zażegnać problem z poceniem się uszczelki pod pokrywą głowicy. Pokrywa czeka na szkiełkowanie: Części: Tłoczki uszczelki do hamulców - komplet Łożysko na wał - boczne Nowe sitko na pompę oleju: Trochę drobnicy do hamulców Emblematy na boczki: Emblematy na bak: Jedna membrana w gaźniku była przetarta więc musiałem wymienić wszystkie - na szczęście udało mi się kupić tanio w USA ale okazja to to nie była :/ Oryginalne Mikkuni Jakby ktoś chciał kupić używki to mam do sprzedania 3 i jedną nową firmy tourmax Również jedna sprężyna w gaźniku była krótsza od pozostałych = wymieniłem także komplet by te stare nie odstawały od nowej ze względu na zmęczenie materiału: Moje oczko w głowie czyli brelok z epoki ! Chromowana pokrywa rozrusznika: Ślizg rozrządu, wymieniłem komplet napinacz udało mi się kupić poprzednio za 30 funtów normalnie ok 200 dolarów, więc teraz dokupiłem ślizg Dekle airboxa, taniej kupić nowe niż chromować stare Kolektory gumowe od airboxa do gaźnika stare były już tak twarde i sztywne że ciężko je było założyć: Lampa jako jedna z istotnych części mojego projektu będzie pochodzić od suzuki gs 850 wersji GL, po prostu jest cała chromowana i okrągła i mi się podoba od początku chciałem by motocykl miał oryginalną lampę. Kupiłem wszystkie części do tej lampy od wkładu do czaszy poprzez wszystkie najdrobniejsze śrubki, wszystko nówka oryginał suzuki i całość kosztowała ok 100 dolarów wiec taniej niż akcesoryjna: Czasza lampy: Trochę więcej części od lampy - wszystkich nie wrzucam bo jest ich ok. 30. I mnóstwo drobnicy do ramy, hamulców, elektryki, etc. ok 100 elemtów Pozdrawiam
-
Wszystkie tłoki są okej :)
-
Ebay, w kilku miejscach po prostu z wysyłką czekałem aż uzbiera się więcej
-
Adam Dziś będę wszystko mierzył to dam znać :) Części spływają powoli ale do końca lipca wszystko powinno być:) TŁOKI WKŁAD LAMPY PIERŚCIENIE ZAWORY SSĄCE SZKLANKI ZAOWOROWE KOMPLET SPRĘŻYN ZAWOROWYCH PODKŁADKI POD ZAWORY STOŻKI USZCZELNIACZE VITON OPASKI NA PROWADNICE ZAWOROWE kupione niepotrzebnie bo okazało się że są w zestawie z nową głowicą ZAWORY WYDECHOWE PÓŁKSIĘŻYCE ZAWOROWE SWORZNIE DO TŁOKÓW TROCHĘ KABLI NAPINACZ ROZRZĄDU KUPIONY OKAZYJNIE, W PL ok 1300zł więc kupiłem na wszelki wypadek GUMY POD BAK KOMPLET TARCZ SPRZĘGŁA KOMPLET USZCZELEK ŚWIECE DROBNICA DO GAŹNIKA EMBLEMATY
-
Silnik Rozebrany, Trochę zdjęć z rozbiórki - wygląda całkiem nieźle w środku przynajmniej tak mi się wydaje :)
-
Dzięki za odpowiedź Zikowski. Rozmawiałem kilkukrotnie z Panem Piotrem Dudkiem ale jakoś ciężko się dogadać :laugh: Ktoś coś poradzi w sprawie farby lub czujnika zegarowego?
-
Cześć, Mam pytanko, jak odtworzyć oryginalny lakier na silniku gs 850? Rozumiem że silniki były malowane, myślałem o szkiełkowaniu z połyskiem ale średnio to wygląda. Możecie polecić jakąś farbę odporną na temperaturę i benzyne? Czy jest jakaś technologia malowania czy tak jak wszyscy malują zostaje jedynie spray? Może jest jakiś zakład który znacie, możecie polecić i który zajmuje się stricte malowaniem silników? Wydaje mi się że równo położyć lakier w tylu żebrach bez zacieków to nie jest prosta sprawa. Przed malowaniem silnik trafi do sodowania. Drugie pytanie, z racji tego że nikt nie chciał otworzyć dołu silnika i sprawdzić co i jak, muszę to robić sam, jeżeli chodzi o pomiary na wale to należy sprawdzić luz "boczny" korbowodów za pomocą szczelinomierza oraz luz korbowodów na wale za pomocą czujnika zegarowego, zostaje jeszcze bicie wału które należy sprawdzić. Zalecenia serwisowe: Luz boczny: powinien się mieścić w 0.1-0.55mm Limit: 1.0mm Luz korbowodu na wale: Limit 0.08mm Bicie wału: 0,05mm Szukam odpowiedniego czujnika zegarowego, możecie coś polecić? Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10mm-statyw-60kg-super-cena-i4323141632.html Tylko zastanawia mnie czy dokładność 0,01mm jest wystarczająca, czujniki z dokładnością 0,001mm jest 3 razy droższy. Jeżeli jest jakiś mechanik w okolicach 100km od Krakowa i chciałby zająć się moim sprzętem - należy złożyć kompletnie nową górę silnika, wszystkie części mam już zamówione (oryginalne suzuki) po inspekcji dołu zamówię nowe części i będzie gotów do składania, chętnie oddam to w ręce mechanika który wie co robi.