Skocz do zawartości

Dungood_

Forumowicze
  • Postów

    214
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Dungood_

  • Urodziny 12/16/1974

Osobiste

  • Motocykl
    Buell XB12S
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Bruksela

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia Dungood_

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów (15/46)

0

Reputacja

  1. Szczegóły w poniższym ogłoszeniu: Buell Lightning XB12S
  2. @lehoom - straszne bzdury wypisujesz o Buellu... Masz może jakieś dane statystyczne na poparcie swoich wypowiedzi? Musisz być trochę bardziej precyzyjny. Jeżeli chodzi o wcześniejsze serie Buelli, to może i psuły się częściej, choć pewno teraz, po wielu latach od zakończenia ich produkcji, statystycznie pewnie plasują się tam gdzie i japońskie motocykle. Zresztą teraz cieżko będzie znaleźć i tak jakieś starsze egzemplarze "tuberów" w Europie, więc to raczej nie interesuje czytelników tego forum. Co do serii XB Buella, produkowanej od 2003 roku, ich awaryjność nie odbiega zupełnie od średnich motocykli japońskich czy BMW - i nic w tym dziwnego, skoro podzespoły do XB są produkowane przez tych samych dostawców komponentów z Japonii, Włoch, czy Chin, którzy zaopatrują Kawę czy Honde. Poza tym to moto ma bardzo prostą konstrukcję silnika, mało skomplikowanej elektroniki, a co za tym idzie mało finezyjnych rzeczy które mogą się potencjalnie popsuć. Dla Twojej informacji, w silniku XB z silnika Sportstera jest tyle mniej wiecej ile stanowi jego blok, wszystko inne jest dostarczane przez Buella i ma zupełnie inną specyfikację materiałową - 67KM vs. 102KM nie bierze się z podniesienia ciśnienia doładowania i dawki paliwa jak przy tuningu Diesela... W moim XB12S od 3 lat nie zepsuło się nic, zrobiłem na nim 14Kkm we wszystkie pory roku, jeżdżąc do pracy, na zakupy, na wycieczki, robiąc regularnie przepisane przeglądy w autoryzowanym serwisie, używając dobrych olei, paliwa i płynów. Użytkowników Buella z takimi samymi doświadczeniami jak ja jest w Luksemburgu około 100, w państwie które liczy 400 tys. mieszkańców, i jest to pewno kilkanaście razy więcej użytkowników serii XB niż w całej Polsce... Zapewniam Cie że znamy się w większości osobiście i wiemy co się dzieje ze sprzętami.
  3. Popisowa to ona może jest dla laików, w tym że leci się z kolanem na asfalcie jest ukryty głęboki sens, a jego mądrość ujawnia się w momencie gdy przednie koło zaczyna się uślizgiwać...
  4. Nie pisałem o wydajności w sensie mocy, pisałem o efektywności spalania (dopalania) mieszanki. Silniki chłodzone powietrzem są w tym lepsze, natomiast są mniej odporne na spalanie stukowe przez wahania temperatury pracy. Poza tym są głośniejsze od chłodzonych cieczą, gdzie płaszcz wodny działa jak warstwa tłumiąca.
  5. Pozwalam sobie podlinkować relację ze StuntPoland, bo to szczytny cel i bardzo udana akcja koleżanek i kolegów z Elbląga - :) http://www.stuntpoland.net/viewtopic.php?p=20013#20013
  6. Jest bardzo mały ruch, te drogi to są właściwie publiczne tory wyścigowe, przynajmniej my je za takie uważamy :) . Jazda jest dopóki jakiś znerwicowany emeryt nie przejedzie po 3-4 godzinach i nie wezwie policji, ale tą i tak to wali w większości przypadków.
  7. Bezapelacyjnie zrobimy ustawkę forumową na Nuerburgringu, połączoną z odpowiednia oprawą audio-wizualną ku pamięci dla potomnych oraz z degustacją potraw lokalnej kuchni :icon_razz:
  8. @sabestian - oczywiście zapraszam, poza tym ode mnie jest 100km na tor Nuerburgring, można się wyszalec ile wlezie. O tym że Luksemburg posiada dosyć interesujące życie nocne nie musze chyba też wspominać :buttrock: @Dominik Szymanski - dokładnie o to mi chodziło, mniejsza komplikacja konstrukcji to mniejsza szansa na awarie. Poza tym, o ile się orientuję, takie silniki są również wydajniejsze w spalaniu mieszanki, przez co na przykład Buell spełnia normy emisji spalin NIE posiadając katalizatora, co za tym idzie ma mniej części do ewentualnej wymiany/wywalenia, mniej wagi, etc. :)
  9. Kto tu się kłóci? Wymieniamy przecież grzecznie poglądy ;) Ad. schowki - to nie jest moto turystyczne, ale i tak można sporo zmieścić pod siedzenie, trzeba tylko umieć :buttrock:. Ja chowam tam narzędzia, zestaw naprawczy do opon w sprayu i kombi przeciwdeszczowe - więcej mi szczerze mówiąc nie jest potrzebne na stałe, reszta (typu ubrania, etc.) i tak idzie do plecaka, są zresztą zestawy na bagaż do Buella Ad. wibracje - to że wibruje na postoju to mnie akurat nie przeszkadza, ale to pewno ze względu na mój zaawansowany wiek i potrzebę czestego masażu :icon_mrgreen:. Podczas jazdy rzadko kiedy czuć wibracje, od 2000 do 6600 obr. Ad. sceptycyzm - domyślam się że mieszkasz w Anglii, to przecież oczywiste że Anglicy kręcą na wszystko co nieangielskie nosem :icon_mrgreen:. Znajomi, pragmatyczni Niemcy, Luksemburczycy, Holendrzy, tudzież jowialni Belgowie zawsze proszą mnie o przjeżdzkę i zawsze pochlebnie wyrażają się o tym moto, mówiąc że ma po prostu duszę i swoj niepowtarzalny charakter Ad. zawieszenie - jeżeli nastawy zawieszenia były fabryczne, to nic dziwnego, bo to co wyjeżdża z fabryki to jest kupa. W Buellu jest dostępna wszechstronna regulacja zawieszenia, ja poza tym mam zamontowany amortyzator skrętu, co znacznie poprawia komfort jazdy na krótkich nierównościach, gdzie daje o sobie znać ostry, prawie pionowy kąt nachylenia widelca. Ad. efekt żyroskopowy - jeżeli on istnieje to musi być zupełnie marginalny, bo to moto po prostu fantastycznie łatwo i w kontrolowany sposób przeskakuje z jednego złożenia do drugiego. Polecam lekturę tego artykułu: http://www.buell.com/en_us/news_events/pdf/BikeTop50.pdf Ad. armatura, wydech - to jest akurat kwestia gustu, ja bardzo rzadko spoglądam na zegary :icon_mrgreen:, a seryjny wydech jest na tyle głośny by był bezpieczny i na tyle ciekawy by wyróżniać się z ruchu ulicznego. Według mnie motocykl ma zajebiście jeździć, niekoniecznie musi zajebiście brzmieć - ja preferuje sleepery, choć w tym przypadku może to trochę dziwnie zabrzmieć, skoro jeżdże raczej indywidualistycznym Buellem :D Ad. silnik - Rotax absolutnie tak, Revolution z V-Roda absolutnie nie. Z tym silnikiem Bułka ważyłaby jakieś 230kg, poza tym to jest wielkie bydle i trzeba by przebudować cały motocykl. Od dawna mówi się o zastosowaniu Rotaxa i mam nadzieję ze tak się wreszcie stanie, bo jest to fantastyczna jednostka napędowa, z pewnością o wiele lepsza od obecnego silnika Buella Ad. wentylator - po zamontowaniu dodatkowego spoilera na prawą strone nie pracuje tak czesto :) I to by było na tyle w tej rundzie :(
  10. @Monia, parę z tych z Mobile w mojej okolicy już oblookałem, ale mój kolega znalazł bardzo fajny egzemplarz w Fuldzie, tak więc przyszła pani kierownik się przymierzy i pewno tego weźmiemy.
  11. ZXR 400 jest na pewno motocyklem godnym do polecenia naszym milusinskim, czyli kobietom jeżdżącym na moto :P . Myślę że walory estetyczne mają akurat mało do znaczenia, choć temu motocyklowi nie brakuje ponadczasowego uroku, szczególnie w porównaniu z większymi braćmi z tych samych roczników. To moto jest przede wszystkim bardzo łatwe w prowadzeniu i lekkie, ma też wystarczającą moc i moment obrotowy by zapewnić bezpieczne i szybkie wyprzedzanie na drodze. Zawieszeniu rownież nie można nic zarzucić. Potwór to nie jest, ale dla początkującej adeptki sztuki motocyklowej jazdy na poważnie, czytaj bardziej sportowej, jest to na pewno świetny wybór. W szkole sportowej jazdy dla kobiet, prowadzonej przez naszą firmę w Anglii, ZXR 400 jest właśnie pierwszym motocyklem na którym obiety oswajają się ze sportową jazdą, kneedraggiem, "czytaniem" toru, obieraniem punktów hamowania, etc. Podsumowując, Moni można tylko życzyć szczęścia w poszukiwaniu dobrego egzemplarza ZXR 400, sam jestem właśnie w trakcie tej czynności :buttrock:
  12. @sabestian - bardzo ciekawe, subiektywne podejście do tematu Buella :rolleyes: . Ja Ci zaprezentuje moje. Po pierwsze, to nie wiem jak mierzysz funkcjonalność motocykla, rozumiem że na R1ce na przykład można przewieźć pralkę, ale na Buellu już nie da rady? :icon_razz: Można i tak argumentować, whatever. Z mojego doświadczenia powiem Ci, że nie zdażyło mi się spotkać osoby która nie wyraziłaby się pochlebnie o Bułce po przejechaniu się nią, choć wcześniej bardzo sceptycznie podchodzić mogła do tego moto. Buell nie jest motocyklem dla outsiderów, jest motocyklem dla indywidualistów - to zasadnicza róznica. Przy swojej małej nominalnej mocy daje niesamowitą frajdę z jazdy w odpowiednich warunkach. Te warunki to kręte drogi z dużymi różnicami wzniesień, gdzie w pełni można docenić to iż nie trzeba redukować biegów nawet przed ostrym zakrętem, tylko pokonywać je ujmując i dodając gazu, z wielką łatwością wrzucając Bułkę w kolejne winkle. Polecam lekturę zestawienia "Best cornering bikes", kiedyś była wspominana na forum. Ja mieszkam dokładnie w takich okolicach, poniżej parę filmów dla uzmysłowienia o co mi chodzi. Pierwszy przedstawia fragment drogi którą codziennie jeżdże do pracy i z pracy, drugi pokazuje drogę która zaczyna się 600m od mojego domu. http://www.youtube.com/watch?v=WgkYgDzENUg http://www.youtube.com/watch?v=e5W3LMSsmj4 Na pewno Buell to nie motocykl na szybkie pokonywanie autostrad z prędkościami rzędu 240km/h, choć na długie trasy nadaje się znakomicie dzięki wygodnej kanapie (dla bardziej obiektywnych opinii, vide test w Motorrad półtora roku temu bodajże). Na pewno też nie odbiega standardami od japońskich maszyn jeżeli chodzi o solidność wykonania czy awaryjność - mój przez półtora roku ani razu nie odmówił posłuszeństwa, zresztą prawie wszystkie komponenty do niego są dostarczane przez ogólnoświatowych producentów części OEM, te same części są w Kawasaki, Suzuki, etc. Podsumowując, w swoim subiektywnym opisie zapomniałeś subiektywnie o atutach tego motocykla, a mianowicie bardzo dobrym zawieszeniu o bardzo szerokim spektrum indywidualizacji nastawów, zcentralizowanej masie ułatwiającej pokonywanie zakrętów, bezobsługowości i mniejszej podatności na awarie delikatnych podzespołów dzięki zastosowaniu paska i braku systemu chłodzenia cieczą. To moje subiektywne wrażenia po użytkowaniu tego moto przez 18 miesięcy - na fanatyzm chyba nie zakrawaja :banghead:
  13. A więc tak: Najlepsze forum dotyczące Buelli wszystkich modeli po angielsku: http://www.badweatherbikers.com/cgibin/discus/discus.cgi Największe forum Buella po niemiecku: http://www.xborgforum.de/forum/index.php Najlepsze firmy tuningowe: http://hillbillymotors.com/ http://www.britnett-carver.co.uk/trojanhorse/ Jak masz jakieś pytania to pisz tu, albo priv. Jak chcesz kupic Lightninga XB12S z bardzo licznymi modyfikacjami to rownież pisz, chcę sprzedać mojego (jest nadal na polskich blachach).
  14. Jakby kogoś interesowało, to w poniższym linku jest moja fotorelacja z Intermot 2006 http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=37912
  15. Greedo, oczywiście chodzi Ci że zostały wyrzucone przez kogoś kto znalazł je na miejscu wypadku, prawda? Dlatego się nie znalazły, prawda? Big Brother is watching...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...