Skocz do zawartości

piotrek.woo

Forumowicze
  • Postów

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O piotrek.woo

  • Urodziny 01/19/1984

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Koszalin

Osobiste

  • Motocykl
    WFM
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia piotrek.woo

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. rok 1956, nr ramy 47 929, nr silnika 100 306 rok 1956, nr ramy 40 283, nr silnika 87 816 - wiśniowa, moja :)
  2. Zbierałem kiedyś trochę zdjęć starszych WFM (zwłaszcza w stanie oryginalnym). W przypadku stanu oryginalnego dopisałem kolor nadwozia. Z dawnych aukcji allegro (wyraźne zdjęcia tabliczek): Rok: 1956, Nr ramy: 48 825, Nr silnika: 98 946 szara Rok: 1956, Nr ramy: 49 091, Nr silnika: 100 691 szara Rok: 1956, Nr ramy: 52 228, Nr silnika: 105 037 szara Rok: 1956, Nr ramy: 52 842, Nr silnika: 106 736 czarna To na razie tyle;) Żeby wpisać numery mojej WFM to muszę ją najpierw odwiedzić w garażu a to trochę potrwa (pamiętam tylko że rok 1956, nr ramy ok. 40 000 a silnika ok. 80 000, kolor bordowy).
  3. Filtr między puszkami pojawił się w 1959. Mam instrukcję z 1959 (VI wyd.) gdzie na końcu jest uzupełnienie. Rękopis oddano do składania w październiku, tak więc do tego czasu weszły zmiany: - zastosowano gaźnik G20 a co za tym idzie cylinder o większym dolocie, - wbudowany filtr powietrza między puszkami, - duża głowica, - zbiornik paliwa mocowany taśmą i bez kratki, z małym korkiem, - wprowadzono dwukolorowe siodło, - uchwyt za siedzeniem, - zmieniono wyprowadzenie przewodów wysokiego i niskiego napięcia z obudowy iskrownika (gumowe nakładki), - lampka tylna plastikowa z możliwością zamontowania światła stop, Motocykl przed i po zmianach: http://img62.imageshack.us/img62/3339/dscf5372k.jpg http://img517.imageshack.us/img517/3976/dscf5377a.jpg Z rysunków wynika również że zmieniono tłumik i kolanko ale w tekście nie ma o tym wzmianki, tak więc nie wiadomo? Informacje zawarte w tym temacie są mało czytelne. Pomyślałem że można by zrobić historię zmian wg. roczników (na podstawie wiarygodnych źródeł*). Ja uzupełniłem rok 1959, może opiszecie zmiany w innych latach? * WFM w instrukcjach zastrzegała możliwość występowania rozbieżności między instrukcjami a produkowanymi modelami, ale to w końcu jakieś źródło i takie zestawienie byłoby bardziej wiarygodne niż porównywanie motocykli które się widziało (żonglerka częściami była powszechna).
  4. WFM miały trójkątne puszki i między nimi blachę bez filtra w roku 1957 (jeszcze gaźnik G16), później miały już filtr powietrza umieszczony między puszkami i gaźnik G20.
  5. Jeśli będziesz chciał kupić dorabianą rurę, to najlepiej osobiście i ze starą rurą na wzór. Kiedyś kupiłem u tego faceta właśnie taką długą rurę do mojej WFM i okazało się, że jest trochę za długa, jakoś dziwnie nie pasuje i wychodzi spod ramy. Myślę, że sprzedał mi rurę dorabianą do Sokoła 125, a tam kanał wylotowy z cylindra wychodzi pod pewnym kątem (bo ma pojedynczą ramę) a w WFM wychodzi prosto i dlatego nie pasowało. Dlatego jak masz starą to warto wziąć i porównać.
  6. Niekoniecznie. Mam WFM rejestrowaną powtórnie i mam w rubryce ,,data pierwszej rejestracji'' wklepaną datę ze starego dowodu wyrejestrowanego. Czyli pojazd nie jest rejestrowany po raz pierwszy. A gdy zapytałem ludzi ze stacji diagnostycznej czy muszę mieć stop jak w oryginale nie było, to powiedzieli że nie.
  7. W mojej WFM numery ramy są w połowie lewej belki, która idzie od główki ramy do mocowania silnika. Mój rocznik to 1956, nie wiem jak było w późniejszych. :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...