Gość marcpol Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Witam, mam (miałem) problem, z czujnikiem rezerwy w mojej Gilerze, był on nie sprawny, nie działał bez względu na poziom cieczy w zbiorniku i jego położenie. Czujnik, a właściwie jego połowa wyglądała tak: http://images14.fotosik.pl/49/3de129c21f0c3c53.jpg Z pozostałości czujnika wykonałem własny czujnik działający na podobnej zasadzie. Oto zdjęcia: http://images14.fotosik.pl/49/4299d2a8196a2005.jpg http://images13.fotosik.pl/20/eb7576c56a18c7cd.jpg Elementy zostały połączone lutowaniem a następnie klejem super glue :icon_rolleyes: Czujnik oczywiście prawidłowo działa. Czy istnieje ryzyko wybuchu oparów benzyny w baku z powodu tego czujnika? Różni sie on od oryginalnego tym, że do zamknięcia obwodu dochodzi między miedzianą rurką, a ferromagnetycznym pręcikiem w środku, w oryginale dochodziło do tego w szklanej rurce. Co sądzicie o bezpieczeństwie tego urządzenia? Chciałbym jeszcze raz zabezpieczyć elementy tego urządzenia jakimś klejem co proponujecie? Proszę o konkretne odpowiedzi. Z góry dziękuje. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 powinieneś zrobić to na kontaktronie, np magnes z dziurą w środku suwa się po rurce alu w której jest kontaktron (właśnie taka rurka szklana z 2 pręcikami w środku, którre się stykają pod wpływem pola magnetycznego), generalnie miejsce styku powinno być zasłonięte, chociaż i tak ryzyko wybuchu jest małe, ale lepiej nie ryzykować :notworthy: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 (edytowane) powinieneś zrobić to na kontaktronie, np magnes z dziurą w środku suwa się po rurce alu w której jest kontaktron (właśnie taka rurka szklana z 2 pręcikami w środku, którre się stykają pod wpływem pola magnetycznego), generalnie miejsce styku powinno być zasłonięte, chociaż i tak ryzyko wybuchu jest małe, ale lepiej nie ryzykować :icon_razz: pozdro W tej chwili magnes z dziurką w środku suwa się po rurce w której jest reagujący na pole magnetyczne pręcik, w momencie zbliżenia sie magnesu pręcik wygnia się i zamyka obwód. Wszystko jest osłonięte, benzyna nie ma szans dostac się do środka, miejsce styku jest w środku rurki. Dzięki z odpowiedź :notworthy: Edytowane 23 Stycznia 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.