Skocz do zawartości

KARDAN-IN

Forumowicze
  • Postów

    195
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O KARDAN-IN

  • Urodziny 04/29/1984

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    Motocykle, quady, budowa i praca silników motocyklowych, ich naprawa, oraz eksploatacja , motocykle zabytkowe
  • Skąd
    KĘTRZYN

Osobiste

  • Motocykl
    KILKA
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia KARDAN-IN

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)

0

Reputacja

  1. Być może jest to kwestia samego rozrusznika. Jednak proponuje sprawdzić po drodze jeszcze przekaźnik rozrusznika. To charakterystyczne tykanie po naciśnięciu startera, może pochodzić właśnie od samego przekaźnika rozrusznika. Dzieje się tak wtedy gdy np. wypali się/podwiesi zworka w przekaźniku, lub gdy akumulator jest padnięty. Przekaźnik możesz sprawdzić za pomocą neonówki, czy w chwili wystąpienia tego objawu pojawia się prąd na kablu od rozrusznika, jeśli prądu nie ma- jest to kwestia przekaźnika. Natomiast jeżeli prąd będzie, to zostaje do sprawdzenia rozrusznik. PS. zdublowało mi wiadomość sorry...
  2. Jeżeli to nie jest wynikiem jakiejś usterki elektroniczno/mechanicznej obrotomierza, to może wystarczy wykonać kalibracje wskazówki przez delikatne odgięcie/przygięcie zderzaka/sprężynki- która swoją właściwie wyregulowaną sprężystością odpowiada za płynność pracy wskazówki obrotka. Obrotomierz dostrajany w taki sposób należy synchronizować z np. zewnętrznym obrotomierzem podłączonym dodatkowo w układ zapłonowy moto. Może to być multimetr z funkcją pomiaru obrotów silnika, lub nawet inny obrotomierz elektroniczny motocyklowy- który jest certyfikowany. By dostać się do mechanizmu wskazówki/obrotomierza należy go ostrożnie zdemontować, uważając aby niczego nie uszkodzić/połamać. Oczywiście mam na uwadze że w dzisiejszej technice (nawet tej chińskiej) występują obrotomierze, których wskazówki pozbawione są sprężynek a sterowane są silniczkami- w takiej sytuacji możesz zapomnieć o powyższym. Najlepiej będzie najpierw podłączyć zewnętrzny obrotomierz i wstępnie skontrolować/porównać wskazania obrotów ze wskazaniami oryginalnego obrotka.
  3. Ciśnionko trochę małe, optymalne to 10-12 bar, a minimum 7 przy którym silnik może (ale nie musi) pracować. Nowy komplet części i będzie ok, po złożeniu wszystkiego silnik powinien zagadać. Po udanym odpaleniu skuterka ewentualną kontrolę prawidłowego działania układu zapłonowego (punkt zapłonu) sprawdzisz stroboskopem. Zdarza się że moduły padają na różny sposób.... co skutkuje nieraz takimi zjawiskami, które wprawiają w zdziwienie. Monter z tym przebiegiem 4400 to możliwe, u mnie zdarzały/zdarzają się częste i gęste generalki po 5-6tyś/km. Doszedłem do wniosku, że zasadniczy problem tkwi w układzie smarowania 4T, który (pomimo obecności pompy olejowej) jest słabo rozwinięty, przez co trzeba pilnować stałego poziomu oliwy w silniku. PS. Daj znać czy udało się odpalić dziada.
  4. Można jeszcze sprawdzić popychacz zaworów (pod krzywką). Luz zaworowy ustawiasz śrubkami w środkowej zalecanej tolerancji.
  5. Otrzymane wartości są niezgodne z tolerancją. Prawidłowo powinno to wyglądać tak: pkt 1. 0~500kOhm wartość rosnąca stopniowo/liniowo, aż do pełnego otwarcia przepustnicy. pkt 3. tutaj wartość powinna mieścić się w zakresie 350~650kOhm. Rozumiem, że mierzyleś rozłączony czujnik tps?
  6. Możesz spróbować zmienić zakres oporności na mierniku, czasami pomaga ;) Trzeba teraz dokładnie określić, czy czujnik jest sprawny czy też nie, bo od tego wyniku zależy co dalej robić z tym fantem.
  7. Kontrola/inspekcja czujnika TPS: Za pomocą miernika możesz sprawdzić rezystancję czujnika. Prawidłowa rezystancja wynosi 3.5~6.5kOhm (sprawdzasz podpinając pod kable czarny - czarnoniebieski) Kolejna inspekcja czujnika polega na sprawdzeniu rezystancji podczas powolnego dodawania gazu. W tym celu należy podłączyć miernik pod kable koloru: żółty - czarnoniebieski. Jeżeli wartość wskazania mieści się w tolerancji 0~5 (+/-1.5)kOhm, oznacza, że czujnik TPS jest sprawny. Natomiast jeśli wskazania będą poza tolerancją...czujnik kwalifikuje do wymiany. Powyższe mierzyłeś na rozłączonej kostce czujnika TPS? (interesuje nas pomiar samego czujnika TPS, nie ecu). Co do kosy (stopki bocznej) to wszystko jest ok. Moto zgaśnie z chwilą włączenia pierwszego biegu przy rozłożonej stopce (przetestuj)..... żebyś nie pojechał z rozłożoną. Ot takie sprytne zabezpieczenie ;)
  8. Kontrola (ustawienie kąta) czujnika TPS. Gdy kąt czujnika jest prawidłowo ustawiony, obrotomierz będzie wskazywał 5.000obr/min. Gdy kąt czujnika jest zbyt szeroki, obrotomierz będzie wskazywał 10.000obr/min. Natomiast jeśli kąt będzie zbyt wąski, wskazówka obrotomierza będzie wskazywać 0. Regulacja kąta TPS. Włączyć zapłon. Następnie odłączyć wtyczkę czujnika tps, i podłączyć ją ponownie. Po wykonaniu tego, kontroler (ecu) przechodzi w tryb regulacji czujnika tps. Teraz należy poluzować dwie śrubki czujnika tps, i odpowiednio go obrócić (ustawić). Podczas manewru czujnikiem, wymagana/prawidłowa wartość kąta będzie widoczna na obrotomierzu. Po wyregulowaniu czujnika TPS, dokręcić śrubki mocujące. Kontrola/inspekcja czujnika TPS: Za pomocą miernika możesz sprawdzić rezystancję czujnika. Prawidłowa rezystancja wynosi 3.5~6.5kOhm (sprawdzasz podpinając pod kable czarny - czarnoniebieski) Kolejna inspekcja czujnika polega na sprawdzeniu rezystancji podczas powolnego dodawania gazu. W tym celu należy podłączyć miernik pod kable koloru: żółty - czarnoniebieski. Jeżeli wartość wskazania mieści się w tolerancji 0~5 (+/-1.5)kOhm, oznacza, że czujnik TPS jest sprawny. Natomiast jeśli wskazania będą poza tolerancją...czujnik kwalifikuje do wymiany.
  9. Dziura w bloku jest spora, więc odkręcić urwaną korbę 4 cylindra potrwa tylko chwilę ;) Przy uwalonej panewce korbowód powinien mieć luz i dać się poruszać promieniowo na czopie wykorbionym.
  10. Może być coś z samym kontrolerem. Widać że test obrotomierza jest w porządku, a nawet na chwilę po uruchomieniu silnika obrotomierz wskazuje prędkość obrotową silnika i cykl testu się powtarza. Mam taką propozycję, można by odłączyć kabel sygnałowy obrotomierza od kontrolera, i np. przedłużyć ten kabel dodatkowym kawałkiem kabelka. Następnie koniec tego kabelka owinąć kilka razy na przewodzie WN pierwszego cylindra. Po włączeniu stacyjki wskazówka już nie poleci do 10 tys/obr, ale jeżeli wszystko jest ok z obrotkiem, to po odpaleniu powinien prawidłowo wskazywać obroty, bez przerywania. I jeśli tak będzie znaczy to, że coś nie teges z kontrolerem... po prostu widać na nagraniu, że kontroler się chyba zawiesił w trybie test.
  11. ...Tak więc jeśli stopa/panwie korbowodu są nienaruszone, to może wskazywać na wadę powiązaną ze zmęczeniem materiału. Mój klasyk (olejak) gs650g też lubi łyknąć trochę oleju, ale od 83r. do dziś, jeszcze korby nie puścił.... :D
  12. Daj fotki do oceny, poszukamy powodu urwania korby. Wiadomo ogólnie, że silniki te są wyjątkowo wysilone.
  13. Dość poważny problem jaki zauważyłem w tenerce, to luzujące się i odkręcające śrubki szprych w kołach!! po kilku tysiącach km. Dla mnie jest to nie do zaakceptowania. Kuferki oryginalne są takie sobie tzn. trzeba je i tak poprawić po swojemu, aby nie telepały się w mocowaniach, zwłaszcza kuferek centralny ma sporo luzu na zamku płyty mocującej ten kufer. Ogólne dojście do świec jakieś tam jest, jeśli dysponuje się kilkoma narzędziami i ogólną zręcznością manualną. Czasami moto protestowało przy pierwszym odpalaniu po zimie- tutaj trochę się dziwiłem bo moto ma po dwie świece na garnek więc powinno odpalać od przysłowiowego strzała. Ogólnie moto odpala w moim odczuciu z takim jakby lekkim opóźnieniem, w odróżnieniu do innych motocykli, gdzie np. silnik startuje dosłownie od pierwszego suwu sprężania...ale tak chyba ma być. Napęd kardana sprawuje się dobrze, choć już zdążyłem wymienić w nim uszczelniacz wieńca zębatego tylnej przekładni (sączył się olej na felgę). Czasami dziw ogarnia człowieka, że to wszystko dzieje się co prawda może już w nienowym motku, ale kupionym z pierwszej ręki dealera yamahy. Jrgostek sprawdź szprychy, i napisz jak to jest z nimi u ciebie. PS. Właściwie to wszyscy sprawdźcie, czy szprychy i nakrętki się nie poluzowały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...