Skocz do zawartości

DUNLOP D208 czy DUNLOP Qualifier ?


Rekomendowane odpowiedzi

O ile się nie mylę to Qualifier to następca D 208 więc jest nowszej generacji i ponoć ma inny karkas.

 

Jedno jest pewnie - i jedne i drugie schodzą w oczach i słabo trzymają jak są zimne :banghead:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qualifier z tego co się orientuję jest to opona wieloskładnikowa z dłuższą żywotnością. Tak była oceniana w 2006 roku:

"Test opon motocyklowych przeprowadzony przez ceniony na całym świecie magazyn dla motocyklistów "Sport Rider" jasno pokazuje, że nowe opony Dunlop Qualifier to klasa sama dla siebie. Opony te przeznaczone są do jazdy po szosie, ale powstały z wykorzystaniem wiedzy zdobytej na torach sportowych przez inżynierów należącej do Grupy Goodyear marki Dunlop.

 

Opony testowano na zróżnicowanej zarówno pod względem ukształtowania jak i nawierzchni trasie o długości 180 mil (niespełna 300 kilometrów). Specyfika testu polegała na poddaniu opon najcięższym próbom wytrzymałości. Trasa przejazdu prowadziła przez miasta i obszary niezabudowane, w tym kręte drogi przebiegające przez amerykańskie kaniony. Na trasie było wszystko: super szybkie wiraże na gładkim asfalcie, ostre zakręty na nawierzchni szutrowej i testy hamowania na mokrych drogach.

 

Eksperci "Sport Rider" przeanalizowali następnie 31 różnych parametrów. W raporcie wyróżniono jednak cztery główne kategorie: generalna, hamowanie, przyczepność i manewrowanie. Wynik testu był jednoznaczny: z dziewięciu testowanych marek opon najlepiej wypadła opona Dunlop Qualifier.

 

Opony Dunlop Qualifier łączą możliwość osiągania dużych prędkości z komfortem jazdy i przyczepnością charakterystyczną dla opon szosowych. Te ulepszenia są możliwe dzięki zastosowaniu najnowszej technologii, łączącej zalety opony wyścigowej z nowym materiałem i konstrukcją, które przekładają się na optymalną wydajność w każdych warunkach pogodowych oraz na każdej nawierzchni.

 

"Opona Dunlop Qualifier zachowuje większość cech charakterystycznych dla typowej opony sportowej, zapewniając jednocześnie stabilność, odpowiedni przebieg i dobre zachowanie na wilgotnej drodze" - powiedział Adam Baranowski, Menedżer ds. opon motocyklowych w Goodyear Dunlop Tires Polska.

 

Dunlop, marka opon należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów wysokiej jakości opon, o bogatej historii sukcesów w wyścigach motocyklowych. Wielu czołowych światowych producentów motocykli montuje opony Dunlop jako wyposażenie standardowe w produkowanych przez siebie pojazdach, włączając w to Aprilia, Benelli, BMW, Buell, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati oraz Yamaha.

 

Goodyear jest największym producentem opon na świecie, z siedzibą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 80 zakładach w 28 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 80.000 Pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest też głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wypowiedzi użytkowników wyżej co do D208 :)

 

Sam jestem (jeszcze :) ) użytkownikiem Dunlop'a D208 i powiem że opona jest beznadziejna - w winklach odczuwa się jak ogon ucieka pomimo rozgrzania, a o zużywaniu się bieżnika nie ma co w ogóle wspominać..

 

Kupiłem swoją RR'ke z prawie nowym Dunlopem (bieżnik był piękna żyleta ;) ), zrobiłem od tamtej pory jakieś 6500 km i bieżnika już nie ma - slick się dosłownie zrobił pomimo braku żadnego palenia itp.

Edytowane przez Tylik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch Dunlopów wymienionych radzę ... Conti Road Attac :biggrin:

Po prostu ... miałem wszystkie TE trzy gumy i ta ostatnia;

- najlepsza na mokrym

- najwięcej mięska czyli najdłużej żyje

- przód w Dunlopach ząbkuje i trzeba ją wywalać razem z tylną czyli w moim przypadku po 8-10tys.km

- na suchym wszystkie mniej więcej mają podobne parametry, być może przy wartościach granicznych dla mnie nieosiągalnych są różnice, ja ich nie czuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...