Skocz do zawartości

Kilka pytań o CRM (NSR ma ten sam silnik ;) )


Jackuzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej...zakupiłem sobie CRMkę do robocizny i mam następujące objawy:

 

Motorek nie trzyma jałowych, popyrkoli chwilkę na 1400 obr. po czym spada i zdycha....rzadna regulacja gaźnika nic nie daje ;]

 

Poza tym w okolicy 8000 obr zaczyna przerywać i nie cięgnie wyżej. Czasem zdarzy mu się to przy 5k ale tutaj jest to lzejsze i zazwyczaj idą obroty dalej.

 

Kolejną sprawą jest że gdy dolałem oleju do skrzyni (bo wydało mi się go mało) motorek zaczoł dość ostro dymić (był zimny) no i później zauważyłem ze mój olej został zjedzony...znikł....podejrzenie oczywiście simer na wale...ale czy ten sam simer może być przyczyną wariactw z obrotami?

 

No i ostatnia kwestia jak to jest z nieotwierającym się do końca zaworkiem wydechowym? Jakie sa objawy? czy moto jest słabe na górze ale sie kreci, a może tez dochodzi do jakiś obrotów po czym zaczyna przerywać?

 

Pozdrawiam i prosił bym specjalistów o odpowiedzi :D ;) :P

 

Acha...takie małe PS stricte do posiadaczy i znawców NSRek i CRMek ....czy ten plastik znajdujący się na membranie to blokada? taki półokrągły na wejściu i trójkątny pod drugiej stronie idealnie pasujący w membrany?

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uszczelka między karterami może sie rozlecieć sama z siebie?

 

Simer miał prawo paść bo ten motorek stał bez ruchu przez dwa lata...podejrzewam że jak poprzedni właściciel po tym długim postoju odpalił motor to po prostu simer się rozleciał i teraz trzeba go wydłubać....ten olej przede wszystkim na to wskazuje :) kurde nie chce mi się rozbierać tego silnika ale jak mus to mus :) uszczelkę będzie trzeba gdzieś poszukać i zajrzeć pod sprzęgło :D dobrze ze są standardowe wymiary tych simerków i nie ma problemu z ich kupnem :biggrin:

 

Pozdrawiam :)

 

Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Echhh a zatem nikt nie ma wiecej odpowiedzi na moje pytania :) no trudno....trzeba sięp ostarać wyminic ten simer i będziemy grzebać dalej.

 

Na razie jako tako udało mi sie uregulować obroty w okolicy jałowych...tzn sąn ieco za wysokie ale chodzi lepiej. Może to kwestia małej ilości oleju w skrzyni? ;]

 

echh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Nie chce zakladac nowego tematu, wiec chyba nikt nie będzie miec nic przeciwko jak opisze swoja rozterke :) Moja NSR 125 ma zdrowy silniczek i niby wszystko ok lecz.... przy 9tys prm juz traci powoli kopa, a w tym zakresie powinno byc odwrotnie (nawet na jałowym nie wejdzie na czerwone pole) ;/ domyslam sie ze regilacja gaźnika powinna tu sporo zdziałać jednak nie wiem jak sie do tego zabrac- gdyby ktos opisal od poczatku do konca procedure to bede bardzo bardzo wdzieczny . PS dodam ze mam włoską wersje (0 blokad) i nieseryjny wydech.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym też się nie wkręca? tzn 10k i nic więcej? Moja CRm na jałowym kreci do 11k ale w czasie jazdy na 6 biegu nie dokręca się do 7k .... ale ja wiem że mam tłoczek do wymiany (pomijając simer :D )

 

Czy tylko w czasie jazdy do 10k się kręci?

 

Sprawdzałeś kompresję? Na pewno jest ok;> ?

 

A co z tymi blokadami jesteś pewien ze ich nie ma? Skoro masz sport wydech to powinna dawac jeszcze lepiej a tu mówisz że nici...

 

Nie ma żadnych innych objawów niepokojących? Jakiś świst szmer czy inne pożeranie oleju?

 

 

Swoją drogą silnik wkręca się na jałowo do czerwonego pola i nic nie przerywa a w czasie jazdy na 8k mam szarpaninie, w sumie raz wcześniej (blizej 7k) raz dalej (za 8k) i tak naprawdę nie wiadomo o co biega ;/

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym też się nie wkręca? tzn 10k i nic więcej? Moja CRm na jałowym kreci do 11k ale w czasie jazdy na 6 biegu nie dokręca się do 7k .... ale ja wiem że mam tłoczek do wymiany (pomijając simer :D )

 

Czy tylko w czasie jazdy do 10k się kręci?

 

Sprawdzałeś kompresję? Na pewno jest ok;> ?

 

A co z tymi blokadami jesteś pewien ze ich nie ma? Skoro masz sport wydech to powinna dawac jeszcze lepiej a tu mówisz że nici...

 

Nie ma żadnych innych objawów niepokojących? Jakiś świst szmer czy inne pożeranie oleju?

Swoją drogą silnik wkręca się na jałowo do czerwonego pola i nic nie przerywa a w czasie jazdy na 8k mam szarpaninie, w sumie raz wcześniej (blizej 7k) raz dalej (za 8k) i tak naprawdę nie wiadomo o co biega ;/

 

Na jałowym jak i podczas jazdy nie wejdzie powyzej 10 tys . Teraz zaczynam mysleć czy zawór otwiera mi sie do konca... (jak sie do niego dostac?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym jak i podczas jazdy nie wejdzie powyzej 10 tys . Teraz zaczynam mysleć czy zawór otwiera mi sie do konca... (jak sie do niego dostac?)

 

U ciebie będzie łatwiej niż u mnie bo ja muszę wydech zdjąć ;P

 

Zawór masz po prawej stronie cylindra pod taka pokrywką do której wchodzą od góry dwie linki. Na pokrywce jest taki ładny napis :wink: Odkręcasz pokrywkę i sprawdzasz czy sie kreseczki na półksiężycu zgadzają z kreseczką na obudowie. w stanie spoczynku zawór jest otwarty, przymyka się przy odpalaniu. u ciebie musi byc przechylony tak by lewa kreseczka na półksiężycu pokrywała się z ta na obudowie. Regulujesz pokręcając regulacja linki :banghead:

 

Jednak jakoś wątpię by to to było. hmm zagadka :D

 

 

 

 

_________________________________________17.06

 

Odkryłem dziś że moto wkręca sie do 10k jeżeli nie otworze do końca przepustnicy.

 

Czyli moto wkręca się poza 8k bez przerywania bez efektów ubocznych pod warunkiem nie pełnego otwarcia przepustnicy....czego to wina może być?? Oczywiście biorę pod uwagę gaźnik. Ale co to może być? przytkany kanalik, zły poziom paliwa? Poziom wyregulowałem, dyszki przedmuchałem....może kanalik jakiś w gaźniku? Filtr powietrza? Nie wygląda na brudny a bez niego są takie same efekty ;)

 

oszaleć idzie....moto teraz znowu jałowe spierdzieliły i ma problem z odpaleniem na ciepło ;/ echhhh

 

Musze to padło rozebrać tylko czasu brak ;/

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...