Krzysztof80 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 WitamChcialbym zarejestrowac motocykl sprowadzany z poza UE ktory byl odprawiany w porcie w Niemczech. Na 3 dokumentach z odprawy celnej mam nr. Vin zgodny z certyfikatem pojazdu a na tym jednym nie. W miejscu gdzie powinna byc literka "V" jest literka "C" . Niezbedne dokumenty do rejestracji pojazdu posiadam tj. badania techniczne, tlumaczenia, faktura zakupu itp. Co w takiej sytuacji powinienem zrobic? Blad jest na 5 pozycji nr.Vin. z tego co przeanalizowalem ten nr. Vin to literka C okresla Scooter, a literka V -wlasciwa okresla silnik w ukladzie V2. Motocykl ma pojemnosc 800 i jest silnik w ukladzie V. To ze literka C jest obok literki V na klawiaturze numerycznej moze oznaczac blad wypisujacego. Jeszcze nie widzialem scootera z silnikiem 800 pojemnosci w ukladzie V gdzie dozwolona pojemnosc to 50cm3 . Czy z takimi argumentami moge isc do Wydzialu komunikacji i uzasadnic ta pomylke? Moze sa jakies oswiadczenia ktore powinienem wypisac?Do portu w niemczech jest ponad 1000 km w jedna strone :D.Chcialem nadmienic, ze ten blad jest na pierwszej stronie odprawy celnej w Niemczech z 3 pozostalych w pozycji nr.3. prosze o pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Jeżeli pomyłka jest w jednym dokumencie to nie ma najmniejszego problemu. Ja ściągałem moto z Francji i też miałem literówkę w numerze VIN. Obeszło się nawet bez oświadczenia. W skrajnych przypadkach napiszesz oświadczenie i nie będzie problemu. Śmiało idź do wydziału komunikacji... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof80 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 [Dzieki, problem w tym, ze juz bylem w Wydziale pisalem te oswiadczenie i p.Naczelnik nie wyrazila zgody. Jak to powiedziala, zostal oclony inny motocykl niz ten ktory wynika z dokumentacji. Tak na dobra sprawe to ile i ktore nr Vin sa wazne ?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 (edytowane) No to nie wiem czemu Cię tak potraktowali. Ja nawet nie musiałem iść do kierownika. Wszystko było załatwione na poczekaniu. Dla chcącego nic trudnego... A nie masz jakiegoś innego numeru na tych wszystkich dokumentach po którym można by było zidentyfikować ten pojazd? Pamiętam, że u mnie w dokumentach znaleźli coś takiego i było git. Ale tak jak mówię. Jeżeli urzędnik nie będzie chciał Ci pomóc to będzie ciężko. Ewentualnie jest inna opcja. Znajdujesz kumpla, który podlega pod inny wydział komunikacji np. w sąsiednim mieście i tam próbujesz zarejestrować na niego (może tam urzędnicy będą bardziej przychylni). Po pewnym czasie (takim, żeby US nie potraktował tego jako sprzedaż zarobkową, nie pamiętam ile to było) przerejestrowujesz na siebie i jest git. Co prawda jest to kosztowne ale efekt ten sam. Powodzenia Edytowane 11 Czerwca 2008 przez Lisex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 (edytowane) Siemanko :-) Miałem podobny problem ponieważ u mnie w papierach na samym początku numeru VIN zamiast JH2 było wpisane JHZ. O dziwo motocykl począwszy od pierwszej rejestracji w Niemczech uchował się bez problemu ponad 10 lat. Dopiero jakiś upierdliwy dziadek podczas przeglądu się przyczepił i nie chciał go podbić. Oczywiście wtedy pojechałem na inną stację i przegląd podbiłem ale postanowiłem coś z tym zrobić żeby w przyszłoscie nie mieć problemów (chociażby podczas wyjazdów za granicę). Ok więc ja zrobiłem tak: 1. Umówiłem się na wizytę rzeczoznawcy z PZM. Rzeczoznawca obejrzał numery, pstryknął foty i wystawił papier że numery na ramie są taki a takie i że nie stwierdził ingerencji w te numery. Skasował mnie za to stokilkadziesiąt złotych wraz z dojazdem parę km (była zima i miałem rozgrzebane moto) 2. Z papierem od rzeczoznawcy udałem się do wydziału komunikacji gdzie wystawili mi nowy dowód rejestracyjny. Musiałem im przy tym pokazać też ważną polisę OC ... UPS sorry dopiero teraz przeczytałem twój post ze zrozumieniem i chodzi o inną sprawę, ale ponieważ 5 znak numeru vin nie jest numerem seryjnym to myślę że też mógłbyś oprzeć się o opinię rzeczoznawcy. A tu masz ciekawy artykuł o VIN http://www.motofakty.pl/artykul/numer_iden...acyjny_vin.html Wynika z niego że 5-ty znak to człon identyfikujący pojazd. Pewnie da się wykazać że symbol pojazdu z błędnie wpisaną literką C w ogóle nie ma prawa istnieć a poza tym na pewno nie zgadza się cyfra kontrolna, która jest 9-tym znakiem w nr VIN. Edytowane 11 Czerwca 2008 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Na 3 dokumentach z odprawy celnej mam nr. Vin zgodny z certyfikatem pojazdu a na tym jednym nie A jakie to 3 dokumenty sa świadectwem odprawy celnej? Bo ja odkad pracuje w cle jest zawsze jeden, karta 8 SAD. Więc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof80 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 A jakie to 3 dokumenty sa świadectwem odprawy celnej? Bo ja odkad pracuje w cle jest zawsze jeden, karta 8 SAD. Więc? Byc moze tak jest, ze jedna kartka ta pierwsza jest ta odprawa celna, a pozostale dopelnieniem tej odprawy, nie wiem. W kazdym badz razie na tej pierwszej kartce mam ta literowke a na pozostalych jest wszystko ok. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 zeskanuj je jak mozesz i wrzuć , bo cos nie tak.SAD- czyli dowód odprawy jest na 3 kartach i na papierze samokopiującym, jedna karta idzie do urzędu, druga do statystyki trzecią dostaje importer. Więc nie moga być rózne numery. Może numery są na innych papierach typu Arrival czy Bill of lading. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof80 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Ok jak bede w domu to zwroce szczegolna uwage na SAD .Moze rzeczywiscie nie ten dokument co trzeba zostal przetlumaczony i dany do rejestracji. Dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.