Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

wpadl mi do glowy pomysl , motocykle tej klasy staja sie coraz tansze i bardziej dostepne na rynku wtornym , prosil bym uzytkownikow tych motocykli o wymiane pogladow na ich temat.

 

Czyli wszystko o EXC 4T

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dziw, że dopiero teraz powstał taki temat, w końcu mnóstwo ludzi wybiera KAT'y :icon_mrgreen:

 

Mam pytanie, czy w EXC trzeba wymieniać zawory co sezon jak w crossach 4t? Czy można jeździć na jednych aż przestaną być szczelne? Jest możliwość żeby taki zawór urwał się od zmęczenia materiału?

Pozdrawiam.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dziw, że dopiero teraz powstał taki temat, w końcu mnóstwo ludzi wybiera KAT'y :buttrock:

 

Mam pytanie, czy w EXC trzeba wymieniać zawory co sezon jak w crossach 4t? Czy można jeździć na jednych aż przestaną być szczelne? Jest możliwość żeby taki zawór urwał się od zmęczenia materiału?

Pozdrawiam.

W starszych rocznikach 2000-03 są stalowe zawory więc nie ma bata żeby się urwały no chyba że właściciel sam sobie zawini. W moim latały 7 lat i jak na razie tylko ssące zostały wymienione bo grzybki były cieńkie jak żyletki natomiast wydechowe mają jeszcze wiele godzin przed sobą :icon_mrgreen:

 

BTW: NITO przymierzasz sie do zakupu EXC? :bigrazz:

Edytowane przez sillyboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: NITO przymierzasz sie do zakupu EXC? :lalag:

 

a wiec myslalem raczej o LC4 , ale widze ze dobre LC4 z okolic 2000r kosztuje niewiele mniej od EXC 400/520 z pierwszych lat klepania , a nawet trafilem na 525 za 12 tys zl. - o tyle ze moze byc drozsze w utrzymaniu , a druga sprawa mysle czy wykozytam taki sprzet w 100% - latam raczej sam , tereny tu nijakie , mimo wszystko czaasem lubie sobie polatac po asfalcie i tu EXC moze sie nie nadawac :lalag:

 

p.s czy dlawil ktos 520 ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś przedstawić jak wyglądają uśrednione koszty eksploatacyjne i jak często trzeba coś robić / coś koniecznie zmieniać?

Pzdr, Maciek

Kosztów w enduro nie da się przewidzieć (mowa tu o częściach eksploatacyjnych czyli napęd, opony etc.) wszystko zależy od tego jak się jeździ i gdzie. Jeżeli chodzi o silnik to trzymając się danych z serwisówki można długo jeździć bez większych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztów w enduro nie da się przewidzieć (mowa tu o częściach eksploatacyjnych czyli napęd, opony etc.) wszystko zależy od tego jak się jeździ i gdzie. Jeżeli chodzi o silnik to trzymając się danych z serwisówki można długo jeździć bez większych awarii.

Chodzi mi o taki serwis jak: wymiana oleju, regulacja luzów zaworowych, rozrząd, tłok?

 

I czy taki KTM nadaje się tylko do ostrego upalania wokół swojego domu czy można też robić takie dalsze trasy off-roadowe - 120-170km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec myslalem raczej o LC4 , ale widze ze dobre LC4 z okolic 2000r kosztuje niewiele mniej od EXC 400/520 z pierwszych lat klepania , a nawet trafilem na 525 za 12 tys zl. - o tyle ze moze byc drozsze w utrzymaniu , a druga sprawa mysle czy wykozytam taki sprzet w 100% - latam raczej sam , tereny tu nijakie , mimo wszystko czaasem lubie sobie polatac po asfalcie i tu EXC moze sie nie nadawac :lalag:

 

p.s czy dlawil ktos 520 ?

Raczej była zabawa w oddławianie bo moc jest potrzebna (jeżeli jeździsz solo to wiesz że niekiedy trzeba docisnąć żeby wyjść z opresji) 525 nie bierz niewygodna pozycja kierowcy z racji wysokiego siedziska. Na asfalcie 520 daje radę tylko k***icy się można nabawić przez kostkę :lalag: Jeżeli chodzi o LC4 to przy wyciąganiu moto z błota w pojedynkę może być problem (waga).

 

Chodzi mi o taki serwis jak: wymiana oleju, regulacja luzów zaworowych, rozrząd, tłok?

 

I czy taki KTM nadaje się tylko do ostrego upalania wokół swojego domu czy można też robić takie dalsze trasy off-roadowe - 120-170km?

tłok+korba ok. 1200 pln u mnie co 2 lata

olej co 10 zbiorników (ok 800-1000km) 120 pln (łącznie z filtrami)

zawory regulacja też ok 10 zbiorników

Jeżeli chodzi o trasy to zdarzają się wypady po 300 km i więcej i moto daje radę koło domu też się można pobawić :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie ma jakiś zonków ze skrzynią biegów albo sprzęgłem? W EXC ponoć kosz sprzęgłowy hałasuje ale to nie we wszystkich. Da się to wyeliminować?

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie KTM ma to do siebie że chodzi jak stara sieczkarnia ale mi to nie przeszkadza. Jeżeli chodzi o kosz sprzęgłowy to można sie pobawić w wyciszenie go ale w 90% używanych moto ten dźwięk się pojawia i można się do niego przyzwyczaić. Jeżeli chodzi o sprzęgło to warto założyć osłonę na wysprzęglik żeby zrywający się łańcuch go nie uszkodził (czasami się to zdarza). Jest jeszcze jeden zonk z śrubką przy autodekompresorze na wałku rozrządu - jeżeli się jej nie sklei klejem do śrub to lubi się odkręcić i zrobić kaszanę w głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry temacik :icon_eek:

 

to teraz ja zadam pytanie:

planuje na przyszły sezon zmienić furę i zastanawiam się nad EXC 450 lub 525.

- z których roczników warto brać? (celuje w najgorszym wypadku na 2003-2004 r)

- od kiedy było hudrauliczne sprzęgło?

- każdy z nich ma rozrusznik?

- do którego roku tylny zawias był na systemie dźwigni PRO-LINK, a od kiedy amor jest montowany bezpośrednio do wahacza?

- jaka jest waga tych motocykli?

- czy dźwignia od zmiany biegów jest osadzona na małym wieloklinie stożkowatym jak w LC4? (dodam, że ja wydałem już na to 300 zł - 3 dźwignie alu)

- czy koszty eksploatacji są przybliżone w 450 i 525, czy może któryś wymaga więcej pracy/wkładu?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze jak co miesiac 50 zl odlozysz na tlok+ korbe to nie wyjdzie to strasznie duzo :bigrazz:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...