pietrucha77 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Witam , szukam patentu na przywrocenie tlumienie w amorkach w osie .Na pewno sa juz troche wypracowane. Zalalem je amortyzolem ale pracuja tylko sprezyny. Zastanawiam sie jaki olej tam wlac,czy 15W jest gestszy niz amortyzol, czy moze zrobic jakas mieszanke z motodoktorem?Znam ktos jakis patent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 15W może być na styk albo troszke będzie przód za twardy. Polecam olej firmy Quaker state (jakoś tak się pisze, z przyzwyczajenia już używam ). Zacznij od sprawdzenie stan goleni, lag, czy to wszystko jest proste, stanu główki ramy, uszczelnień na lagach, tak samo tulejek z brązu. Sprężyny muszą być tak samo długie i mieć zbliżony moment ugięcia, co często jest konsekwencją dziwnie latającego przodu. Myśle że kolega prince powinien się wypowiedzieć bo to jego działka<piwo> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Padza Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 (edytowane) Witam. Właśnie jestem w trakcie tej operacji o której piszesz. Teraz mam zalane amorki hipolem i powiem, że jest zbyt rzadki. Amortyzol, to już zupełnie do bani, nie tłumi nic. Hipol za to jakieś właściwości pieniące ma, robią się bąbelki powietrza i też jest do bani z tłumieniem. Obecnie postanowiłem troszeczkę poeksperymentować, zakupiłem olej do amortyzatorów 15W (taki jak piszesz) i pierścienie gumowe pod sprężyny (były tam takie obecne, jak 1wszy raz amorki rozbierałem). Jak założę po trzy pierścienie na stronę, to daje mi to 6mm zysku na wysokości i powinno być dobrze. Zakładam, że zimmeringi wymieniłeś, a olej nie leci bokiem. Niestety te stare tłoczki są nieźle wytarte i wiele się z nich nie uzyska. Jak już to zawiedzie, to zaleję to hipolem 75W140, a wtedy musi już działać. Pozdrawiam Tutaj Panowie też mieli dobre pomysły: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=81644&hl=osa Edytowane 24 Kwietnia 2008 przez Padza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietrucha77 Opublikowano 3 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Witam ponownie . Zalalem amorki olejem hydraulicznym o oznaczeniu 120 lub 140 i mozna powiedziec ze dzialaja . Wiem ,ze nic nie zastapi regeneracji ale gestosc zastosowanego oleju, wieksza niz hipolu, dosc znacznie spowalnia przeplyw oleju. Oczywiscie to prowizorka ale skuteczna :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 witamja osobiście do junaka dorabialem sobie tloczki z teflonu z mniejszą ilością dziurek i rowkiem na oring. mój dobry kolega swego czasu kiedy jeszcze był ze wszystkimi materiałami problem radzil sobie w ten sposób ze zagęszczał olej tawotem wiem że to brzmi co najmniej dziwnie ale jego patent się sprawdzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Padza Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 W takim razie olej do amortyzatorów 15W poczeka na półce, aż lepsze czasy nadejdą. Dam sobie z nim spokój. Tak swoją drogą, to w pewnym sklepie internetowym (http://www.skuterdebica.hg.pl/shl/foto/big/prowadtlo.jpg) są elementy tłoka amortyzatora, co prawda od SHL. Ciekawe, czy to poprawia coś?? Ponieważ do amortyzatorów od M50 i M52 leje się różne objętości oleju, zastanawiam się, czy te amortyzatory różnią się jakoś oraz, czy te elementy powyżej pasują do jednych i drugich? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.