Skocz do zawartości

amortyzatory wfm osa


pietrucha77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , szukam patentu na przywrocenie tlumienie w amorkach w osie .Na pewno sa juz troche wypracowane. Zalalem je amortyzolem ale pracuja tylko sprezyny. Zastanawiam sie jaki olej tam wlac,czy 15W jest gestszy niz amortyzol, czy moze zrobic jakas mieszanke z motodoktorem?Znam ktos jakis patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15W może być na styk albo troszke będzie przód za twardy. Polecam olej firmy Quaker state (jakoś tak się pisze, z przyzwyczajenia już używam ). Zacznij od sprawdzenie stan goleni, lag, czy to wszystko jest proste, stanu główki ramy, uszczelnień na lagach, tak samo tulejek z brązu. Sprężyny muszą być tak samo długie i mieć zbliżony moment ugięcia, co często jest konsekwencją dziwnie latającego przodu. Myśle że kolega prince powinien się wypowiedzieć bo to jego działka<piwo>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie jestem w trakcie tej operacji o której piszesz. Teraz mam zalane amorki hipolem i powiem, że jest zbyt rzadki. Amortyzol, to już zupełnie do bani, nie tłumi nic. Hipol za to jakieś właściwości pieniące ma, robią się bąbelki powietrza i też jest do bani z tłumieniem.

 

Obecnie postanowiłem troszeczkę poeksperymentować, zakupiłem olej do amortyzatorów 15W (taki jak piszesz) i pierścienie gumowe pod sprężyny (były tam takie obecne, jak 1wszy raz amorki rozbierałem). Jak założę po trzy pierścienie na stronę, to daje mi to 6mm zysku na wysokości i powinno być dobrze.

 

Zakładam, że zimmeringi wymieniłeś, a olej nie leci bokiem.

 

Niestety te stare tłoczki są nieźle wytarte i wiele się z nich nie uzyska.

 

Jak już to zawiedzie, to zaleję to hipolem 75W140, a wtedy musi już działać.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Tutaj Panowie też mieli dobre pomysły: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=81644&hl=osa

Edytowane przez Padza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie . Zalalem amorki olejem hydraulicznym o oznaczeniu 120 lub 140 i mozna powiedziec ze dzialaja . Wiem ,ze nic nie zastapi regeneracji ale gestosc zastosowanego oleju, wieksza niz hipolu, dosc znacznie spowalnia przeplyw oleju. Oczywiscie to prowizorka ale skuteczna :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja osobiście do junaka dorabialem sobie tloczki z teflonu z mniejszą ilością dziurek i rowkiem na oring. mój dobry kolega swego czasu kiedy jeszcze był ze wszystkimi materiałami problem radzil sobie w ten sposób ze zagęszczał olej tawotem wiem że to brzmi co najmniej dziwnie ale jego patent się sprawdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie olej do amortyzatorów 15W poczeka na półce, aż lepsze czasy nadejdą. Dam sobie z nim spokój.

Tak swoją drogą, to w pewnym sklepie internetowym (http://www.skuterdebica.hg.pl/shl/foto/big/prowadtlo.jpg) są elementy tłoka amortyzatora, co prawda od SHL. Ciekawe, czy to poprawia coś??

 

Ponieważ do amortyzatorów od M50 i M52 leje się różne objętości oleju, zastanawiam się, czy te amortyzatory różnią się jakoś oraz, czy te elementy powyżej pasują do jednych i drugich?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...