Skocz do zawartości

Regulacja zaworów Ktm EXC 450 jak?


Maciek450
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Wiem że odświeżam kotleta ale mam kilka pytań dotyczących regulacji zaworów, filmik mi sporo rozjaśnił ale potrzebuję potwierdzenia gdyż amerykański akcent jest dla mnie trudniejszy niż brytyjski.

 

Moje wątpliwości dotyczą prawidłowego ustawienia GMP. Może ktoś pomoże mi je rozwiać.

 

Z tego co zrozumiałem, kręcąc kopką lub kołem na biegu szukamy miejsca gdzie poruszą się dźwigienki pod deklami. Jeśli ruszają się na raz zawory ssące i wydechowe to jest zły punkt ; idziemy sów dalej.

 

Kręcimy dalej i czekamy aż najpierw poruszą się dzwigienki ssące w później wydechowe.

 

Gdy poruszą się ( są podparte ) wydechowe - jest właściwy moment by regulować ssące, natomiast gdy poruszą się ( są podparte ) ssące - możemy regulować wydechowe.

 

Dobrze rozumuję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz bo luz zaworowy regulujemy gdy zawor jest zamkniety. Zawory wydechowe i ssace otwieraja sie w innych suwach czyli gdy otwarty jest zawor ssacy wydechowy jest wowczas zamkniety i mozna go regulowac.

Edytowane przez andziafront
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panocki jest taka śruba na imbus z przodu karteru (bodajże na imbus 6) którą należy wykrecić , zdjąć z niej taką grubszą podkładkę miedzianą i ponownie wkręcić do lekko wyczuwalnego oporu a następnie kręcić powoli wałem korbowym aż śruba zluzuje to znaczy wskoczy w rowek który jest nacięty na wale i dokręcasz jeszcze troszku i masz wał ustawiony idealnie w GMP przy wszystkich zamkniętych zaworach i regulujesz "wentylki"

ps zawory ustaw 0.1-0.15 optymalnie ok 0.12 a gdybyś kiedyś ustawiał rozrząd to właśnie w taki sposób blokujesz wał i później ustawiasz znaki na wałku rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panocki jest taka śruba na imbus z przodu karteru (bodajże na imbus 6) którą należy wykrecić , zdjąć z niej taką grubszą podkładkę miedzianą i ponownie wkręcić do lekko wyczuwalnego oporu a następnie kręcić powoli wałem korbowym aż śruba zluzuje to znaczy wskoczy w rowek który jest nacięty na wale i dokręcasz jeszcze troszku i masz wał ustawiony idealnie w GMP przy wszystkich zamkniętych zaworach i regulujesz "wentylki"

ps zawory ustaw 0.1-0.15 optymalnie ok 0.12 a gdybyś kiedyś ustawiał rozrząd to właśnie w taki sposób blokujesz wał i później ustawiasz znaki na wałku rozrządu

 

 

Możesz bliżej określić gdzie znajduje się ta śruba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...