Skocz do zawartości

XJ600 Div. - sypnęło się koło zębate pośrednie rozrusznika


rider_41
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda następująco: od kiedy mam XJ, to czasem, z reguły po kilkudniowym postoju, gdy chciałem zakręcić sprzęt, to rozrusznik stawał/blokował się w miejscu, czemu towarzyszyło jakieś stuknięcie. Wystarczyło na biegu ruszyć maszyną do tyłu i już wszystko chodziło normalnie. Wg mechanika winne mogły być zawieszające się szczotki, więc rozebranie rozrusznika ciągle odkładałem w czasie, jako że nie był to jakiś upierdliwy problem. I stało się! Pewnego ranka coś mocno walnęło i od tej pory pracy rozrusznika towarzyszą głośne trzaski. Przedwczoraj go wyjąłem i okazało się, że koło zębate, które jest z nim zazębione straciło kilka zębów. Nie mam pojęcia co narobiło takiej demolki, wygląda na to, że w silniku znajdowało się jakieś ciało obce :/ Co począć Towarzyszki i Towarzysze? Czy komora, w której znajduję się wspomniane koło jest jakoś odgrodzona od silnika? Czy może wyłamane zęby krążą mi po silniku i w każdej chwili grozi mi jego zablokowanie? I najważniejsze: jak to wymienić, czy wystarczy zdjąć dekiel sprzęgła i samo sprzęgło? Ktoś z Was z pewnością już tam zaglądał, więc proszę o konkretne porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...