Skocz do zawartości

Wydział komunikacji i ubezpieczalnia...


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szukam jakiegoś rozsądnego wyjścia z sytuacji póki się nie ugotuje w płacenie. Sprawa wygląda tak: mam kilka zabytkowych motocykli zarejestrowanych i chcę sobie zrobić małe muzeum. Na tych motocyklach w ogóle nie latam bo od tego mam fazera i stoją sobie tylko. Gdy kupuje kolejny muszę go przerejestrować na siebie i płacić za niego OC bo przeglądu nie muszę robić. Moje pytanie czy jest jakiś sposób żeby nie płacić OC za motocykle które tylko sobie stoją a jednocześnie mieć papier stwierdzający że jestem jego właścicielem? Mam jeden motocykl który był wyrejestrowany kilka lat temu i tutaj sprawa jest jasna bo nic mnie ten motocykl nie kosztuje i to mi się podoba. Dzwonie do wydziału komunikacji ale tam nie można się dogadać z nikim bo każdy odsyła mnie dalej i zaraz się wkurwie!

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabytek ruchomy wpisuje się do rejestru na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków na wniosek właściciela tego zabytku. Informacji dotyczącej trybu wydania przedmiotowej decyzji może udzielić właściwy konserwator zabytków, tam bym szukał odpowiedzi.

 

Co do OC to by wyjechać na drogę niezbędne będzie również ubezpieczenie OC. Czasowe lub stałe. Ustawa o ubezpieczeniach dopuszcza (mówiąc o pojazdach historycznych) wykupienie ubezpieczenia OC na okres krótszy niż 12 miesięcy, ale nie krótszy niż 30 dni. Pozwala to nieco zaoszczędzić na opłatach, np. jeśli samochód jeździ wyłącznie na zloty, zaś mroźne zimowe dni spędza w garażu lub muzeum.

 

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2000 roku opublikowane w Dzienniku Ustaw nr 107 z dnia 7 grudnia 2000 roku

 

Aby pomóc kolekcjonerom, rozporządzenie to zezwala właścicielom pojazdów na wykupywanie we wszystkich towarzystwach ubezpieczeniowych upoważnionych do zawierania umów OC, krótkoterminowych (kwartalnych) polis obowiązkowego ubezpieczenia OC dla:

a) - uznanych pojazdów zabytkowych,

b) - pojazdów wpisanych do ksiąg inwentarza muzealiów,

c) - pojazdów mających co najmniej 40 lat,

d) - pojazdów mających co najmniej 25 lat i uznanych przez uprawnionego rzeczoznawcę techniki samochodowej i ruchu drogowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla historii motoryzacji.

Takie pojazdy z przedziału wiekowego 25-40 lat, będą więc obiektem oceny rzeczoznawców, a Opinia Stowarzyszenia RTSiRD będzie wiążąca dla Towarzystw Ubezpieczeniowych.

 

 

Powodzenia w walce z systemem. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Obdzwoniłem dzisiaj wszystko co się dało i sprawa ma się tak że rejestracja na zbytek motocykla wyniesie około 500 więc chyba odpuszczę temat bo moje zabytki nie są aż tyle warte i całą resztę którą chcę mieć kupie bez kwitu i już bo innej rady nie ma. Najlepsze jest to rzucanie kłód pod nogi gdy człowiek chce uczciwie wszystko załatwić, bo rejestracja jednego moto to tydzień biegania po urzędach, przeglądach i konserwatorach zabytków więc gra jest warta świeczki gdy ma się zabytek warty sporo $ bo z tańszą flotą średnio się to opłaca...

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...