Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi kaskami?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Ja używam Caberga Downtown z szybką i dodatkową ciemną. Jednak na dłuższe trasy planuję kupić integrala. Chrzanić konwenanse, nie ma co być tak do bólu ortodoksyjnym, że to niby na cruiserze czy chopperze to tylko jet lub german, a najlepiej bandana i szlug w zębach :icon_mrgreen: Tu chodzi o bezpieczeństwo, a przy głośnych wydechach trzeba mieć odrobinę tłumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zaglądam do tematów chopperowców czy innych kaśko-kierowców.

Jednak zajrzałem i się uśmiałem:

"10 przykazań motocyklisty" i jedno brzmiało "Nigdy nie jeździj na chopperze w kasku innym niż otwarty".

Ja ujeżdżam XVS 1100 od taty czasami w integralu aż iskry lecą :)

Zresztą nie chciałbym zębami gryźć krawężnika przy upadku :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy tu piszecie, jakie bezpieczeństwo? Na motocyklu nie ma bezpieczeństwa, wypasione kaski i kombinezony pomagają tylko przy niegroźnych wypadkach zmniejszając skutki. Ubranko zabezpiecza tylko przed otarciami a nie przed złamaniami, czy zmiażdzeniami. Kask jest najmocniejszą częścią stroju motocyklisty i chroni przed rozłupaniem czachy ale nie czujcie się w nim bezpiecznie, bo przy ślizgu po asfalcie pomaga i chroni przed otarciami , czy uderzeniami np w krawężnik to przy solidnym uderzeniu nawet jak kask wytrzyma to kręgi szyjne nie wytrzymają i guzik z tego, że miało się super bezpieczny kask.

Chyba tylko po to by w trumnie przypominać samego siebie.

Chcesz się czuć bezpiecznie to przestań jeżdzić na motocyklu a jak jeżdzisz to zapomnij o bezpieczeństwie!

Pewnie, że najlepiej mieć najlepsze ubranko i kask bo warto zadbać w jak największym stopniu o własne ciało ale zapomnijcie, że będziecie w tym bezpieczni i że zapewni wam to wyjście cało z opresji.

Największy wpływ na bezpieczeństwo na motocyklu ma:

1 - prędkość

2 - umiejętność przewidywania sytuacji

3 - szczęście

4 - umiejętności prowadzenia motocykla

5 - stan psychiczny kierowcy

6 - stan techniczny motocykla

7 - różne inne czynniki

8 - odpowiednie ubranie

9 - .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem Luca, ze w bieszczadach bedziemy jezdzic bardzo wolno ??? :)

A biorac pod uwaga pozostale wymienione przez Ciebie czynniki ........... mozna pokusic sie o opinie ze ... bedziemy pchali motocykle :icon_mrgreen:

Nie popadajmy w jakas paranoje bo ......... powinnismy siedziec w domu i czekac na smierc :)

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

Ja też mam otwarty. Kupiłem najtańszy jaki był w sklepie. Ale myślę w przyszłości o kupnie takiego zamkniętego (nie pamiętam nazwy) tyle, że jest drogi ale ma fajny profil jak hełm z czasów wypraw krzyżowych. Oprócz tego myślałełem jeszcze o takim "orzeszku" w kształcie hełmu niemieckiego. Ale podobno już ich nie ma na rynku. Natomiast jazda w oryginalnym "niemcu" z drugiej wojny światowej trąci trochę pretensjonalizmem.

Generalnie tam gdzie jest możliwość staram się jeździć bez kasku w ogóle, bo generalnie kaski mnie denerwują i wygląda się w nim jak kretyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem Luca, ze w bieszczadach bedziemy jezdzic bardzo wolno ??? :eek:

A biorac pod uwaga pozostale wymienione przez Ciebie czynniki ........... mozna pokusic sie o opinie ze ... bedziemy pchali motocykle :banghead:

Nie popadajmy w jakas paranoje bo ......... powinnismy siedziec w domu i czekac na smierc :eek:

Nie zrozumiałeś mojej intencji, chodziło mi o to żeby uwidocznić, że bezpieczeństwo przede wszystkim a jazda na motocyklu się gryzie ze sobą. Jak jedziesz na motocyklu to wcale nie jesteś bezpieczny mimo, że jesteś ubrany w najbardziej bezpieczny kask.

Nie chodzi o popadanie w paranoje, tylko o świadomość i chierarchię co w jakiej kolejności wpływa na nasze bezpieczeństwo.

Przykład:

Jedzie gościu bez kasku w podkoszulku, jakaś niespodziewana sytuacja na drodze i zdążył ją przewidzieć, prędkość była dostosowana do warunków, zadziałały hamulce i doświadczenie, gościowi nie spadł nawet włos z głowy mimo, że jechał ubrany nieodpowiednio.

Drugi przypadek jedzie gościu ubrany po zęby w markowe co się da, ta sama sytuacja i tylko prędkość była za duża. Nie wychamował, mimo, że umiejętności miał duże. Przydzwonił centralnie w puszkę.

 

Który z nich miał większe bezpieczeństwo podczas jazdy?

 

Nie mieszam już więcej o bezpieczeństwie bo to temat o kaskach.

Pozdrawiam i życzę szerokiej i bezpiecznej drogi

 

P.S.

Jak chcesz się czuć bezpiecznie to lepiej nie jedź z nami w te Bieszczady bo bezpiecznie na pewno nie będzie :eek:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S.

Jak chcesz się czuć bezpiecznie to lepiej nie jedź z nami w te Bieszczady bo bezpiecznie na pewno nie będzie :biggrin:

 

Jakbym chcial sie czuc bezpiecznie to bym nie zenil sie 15 lat temu, nie wychodzilbym z domu i nie jedzil motocyklem :crossy: i wiele innych rzeczy jeszcze bym NIE robil.

A co do kasku ............ niech kazdy jezdzi w takim w jakim chce. W koncu to jego glowa a nie nasza :biggrin:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort też wpływa na bezpieczeństwo i na co najmniej kilka punktów z listy Luca. Nikomu na tym forum nie trzeba tłumaczyć, że dobry kask to także lepsza wentylacja i mniej decybeli na trasie, zatem i mniejsze zmęczenie kierowcy. Bezpieczeństwo pojmuje troszkę szerzej, niż tylko szlif czy dzwon :D - przede wszystkim profilaktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...