Skocz do zawartości

Turkotanie Sprzęgła w MZ 251


Gość SKORUPA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Czesc. Jest to naped obrotomierza, sruba nabiera luzu miedzy sruba slimakowa a napendem linki. Jest to odwieczny problem ale nie szkodliwy, pojawa sie po kilkunastu tysiacach, moga byc tez lozyska w tuleji blokujacej kosz sprzeglowy. na pewno nic ze sprzeglem. Acha niekiedy po wylaczeniu sprzegla cichnie, a niekiedy jest odwrotnie na skutek wewnetrznego kasowania luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jest tak jak wciskam klamke troszeczke cichnie, a jak wcisne klamke i załącze jedynke turkotanie się zmniejsz i cichnie ale nie do końca łożyska są nowe.

 

Dzięki!!

Pozdrawiam!! Skorupa :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem o jeszcze jednej waznej rzeczy, turkotanie moze powstawac pomiedzy koszem sprzeglowym a wielkim kolem talerzowym, tam gdzie sa skosne zęby. Niestety nie ma na to wplywu i trzeba by te elementy wymienic. Ogolnie powiem tak, MZ ma ten plus ze halasuje i brzeczy po pewnym czasie ale chodzi bez wiekszych problemow i nie ma obaw z tego powodu awarii. Pisze tak dlatego ze ci cichnie stukanie po wlaczeniu biegu, kiedy po miedzy zebami kasuje sie luz, tzn zeby napieraja jedna strona gdyz sprzeglo stawia pewien opor. Pozdrawiam wszystkich.

 

P.S. Jestem tu nowy, tzn na forum ale coraz bardziej mi sie tu podoba, szybkie odpowiedzi i kontakt. Trzymajcie tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Jest jeszcze taki numer że, krawędź durzego koła zębatego jest zapolerowana NIE porysowana NIE powyżerana BŁYSZCZY się!!! Jak obracam kołem lub koszykiem to koszyk nie ociera o koło zemb. i odwrotnie czy to może mieć jakiś wpływ na turkotanie jak silnik jest w pracy :?:

 

Dzięki!!! Pozdrawiam!!!

 

Skorupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Wiesz, zaczynamy brnac w szczegolowosc a przez forum ciezko to zdiagnozowac. Przytrzymaj kosz reka i zobacz czy duze kolo ma luz, jesli lekko puka to ma, ale chodzi mi o luz na obrocie nie po osi walka, to kolo i zebatka sprzegla ma skosne zeby po to aby korygowac luzy, niestety to jednocylindrowiec wiec szarpie tym kolem i koszem sprzeglowym a po pewnym czasie robia sie luzy. Proponuje ci sprawdz dobrze zaplon, oraz olej, moze kub jakis zachodni to skrzyni o tej samej lepkosci. Ja lalem shella, nie wiem czy to pisac byl to samochodowy do forda do skrzyni biegow, co prawda nie wiedzialem czy bedzie szkodzil na sprzeglo ale najezdzilem na nim jakies 15.000 i nic sie nie dzialo, ale zalecam ostroznosc. Napewno po wymianie oleju chodzil silnik ciszej.

W olejach nie podaje sie wspolczynnika tlumienia luzu miedzyzebnego, a taki parametr istnieje (kolega pracowal przy olejach w niemczech). Warto sprobowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam!!

 

ctg...

Turkotanie było spowodowane, ocieraniem się gwiazdy o bok dużego koła.

 

Po czym poznać :idea: po zapolerowanej, po obwodzie, bocznej części duzego koła

-zeszlifowałem 0,05mm dużego koła i ucichło ale nie do końca

-wymieniłem stożek i cisza

 

Czyli było spowodowane tym ze stożek siedział za daleko na wale :?

 

Pozdrawiam :buttrock:

 

SKORUPA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...