Skocz do zawartości

Kawasaki KLX 650 '93 Nie zapala na rozrusznik


Apuni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jako że jestem nowy na forum pragne sie ze wszystkimi przywitać.

Pisze ponieważ mam pewien problem i wierze, ze pomożecie mi sie z nim uporać.

Sprawa wygląda następująco, kupilem tydzień temu Crossa, Kawasaki KLS 650. Poprzedni właściciel twierdził ze motocykl nie odpala na rozrusznik, stało sie to niby z czasem. Motocykl ma sprawny rozrusznik, kręci itp, ale tylko wtedy gdy zdjęte jest magneto, po jego założeniu pojawiają sie wielkie opory z przekręceniem zębatek, dochodzi do tego dziwne stukanie. Zdjąłem lewy dekiel, magneto, zębatki. Blaszka od napinacza łańcucha była odwrotnie założona i ocierała o zębatke, założyłem ją prawidłowo ale problem dalej sie powtarza. Dodam ze na "popych"-(moto był ciągniety przez 20 metrów peugeotem partnerem) motocykl odpala bardzo dobrze, chodzi bez zarzutów.

Mam nadzieje ze pomozecie mi sie z tym uporac, prosze o wszystkie wskazówki.

Z góry wielkie dzięki. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to masz podobny problem jak koles od klx-a - po generalce w serwisie moto nie pali na rozruchaj ( chociaz cala ta generalka serwisu to pozal sie boze...) , ale wystarczy pchnac 2 metry i odrazy zaskakuje. Ale teraz w temacie , musisz ocenic jak kreca sie poszczegolne elementy przeniesienia napedu z rozrusznika na wal , a wiec 2 pary zebatek z lozyskami i tulejkami , oraz same sprzegielko z duza zebatka pod magnetem , ta duza zebatka kreci sie prawie bez oporu w 1 strone , a w druga strone zasprzegla sie z walem i kreci nim. Sam rozrusznik tez kreci sie w palcach, z oporm ale kreci. Te stukanie to pewnie autodekompresator , kolesiowi tez stuka. Zobacz na te elememnty co opisalem , jesli kreca sie lekko bedziem mysllec dalej. Rozumiem ze aku masz sprawne i dekompreator dziala ?.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jak chodzi sprzeglo rozrusznika, wszystkie tryby przeniesienia napedu i co wazne czy jest podkladka dystansujaca na wal nalozona (przychodzi jako pierwsza). Inna rzecza jest dekompresator moze poprostu sie skonczyl lub sprezynka pekla.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, oczywiście akumulator mam sprawny, co do dekompresatora nie wiem, pierwszy raz o nim słysze. Wszystkie elementy przeniesienia napędu z rozrusznika na wał wydają sie być wporządku, tak jak wczesniej napisalem bez magneta wszystko jest ok, kręci bez oporów, dopiero z magnetem jest problem. Rozrusznik jest ok, mam ich kilka od tego modelu wiec sprawdzalem wszystkie i zawsze problem sie pojawia.

Podkładka dystansująca również jest wporządku.

Możecie mi powiedziec jak sprawdzic ten dekompresator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie i bez deko kreci , najprosciej zlap kluczem za srube magneta i krec kluczem , powinno sie dac latwo krecic walem i powinno byc slyszalne w glowicy takie "cyk" . Magneto jest na stale zesprzeglone z walem , jak by sie ciezko krecilo to mogl bys miec zatarty wal , no ale jak napisales chodzi ok, to nie wiem co tam jest grane. Musi byc gdzies usterka w przeniesieniu napedu , moze po zalozeniu pokrywy altka cos obciera ? Dekompresator masz w glowicy , na koncu wydechowego walka rozrzadu , dziala na zasadzie sily odsrodkowej , obydwa ciezarki laczy sprezyna.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze masz problem w elektryce ? sprawdzales napiecie na rozruszniku w trakcie odpalania/krecenia ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, sprawdziłem wał, kręciłem kluczem tak jak mi kolega Nitomen poradził, kręci lekko wiec nie jest zatarty. Co do dekompresatora to powiem szczerze ze szukałem go na oślep, zdjąłem górną pokrywę, po prawej stronie była rzeczywiście sprężynka która powinna łączyć 2 części, z jednej strony była ona odpięta, powiedzcie mi koledzy czy to jest ten dekompresator?

Mam jeszcze jedno pytanie, czy na zębatce która znajduje sie na tej samej osi co magneto powinny być luzy? raczej w to wątpie ale chce zasiegnąć fachowej opini. Mam powody zeby myśleć iż osoba która go wczesniej rozkręcała była niespełna rozumu ( założenie napinacza łańcucha odwrotnie w ten sposób że obcierał o zębatke ). Powiedzcie mi jakiej średnicy powinna być podkładka dystansowa. Po raz kolejny z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ta sprezyna co laczy 2 ciezarki to dekompresator , ale o jaki luz ci chodzi ? na zebatce sprzegielka rozrusznika ? czy na zebatce prowadzacej rozrzad ? luz poziomy , pionowy ? poosiowy ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

To na czym byla sprezynka to wlasnie dekompresator, jezeli spadla mogl zostac w pozycji otwartej i nie dekompresowac i dlatego bylo ciezko. Co do samej sprezynki to polecam ci zamowic nowa w kawasaki (koszt kolo 10zl za oryginal) bo sie lubia przecierac. co do samej podkladki dystansowej to moge zmierzyc ale w KLRce bo akurat mam dostep do rozebranej na czesci wiec nie bedzie problemu. A i o jaka zebatke ci chodzi od sprzegla rozrusznika czy od rozrzadu ktora jest na wale.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chodzi mi o zebatke ktora jest na tej pod magnetem, na nią zakłada sie magneto, jesli to nie bedzie problem to nagram zapalanie motocykla, reakcje poszczegolnych czesci itp i podam Wam linki, wtedy moze wszystko stanie sie jasniejsze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o ta duza zebatke , co wklada sie w sprzegielko przykrecone na magnecie ? ( kreca nia te mniejsze trybiki zezebione z rozrusznikiem) , i teraz jaki luz masz na mysli, sama zebatka ? bez magneta kreci sie na wale w prawo , lewo ? ma luzy na boki, albo gora dol ? ? czy chodzi ci oto ze mozna ja swobodnie zdjac z walu ? czy oto ze zesprzeglona z magnetem kreci sie w jedna strone a w 2 juz nie ? - wiecej pomyslow nie mam :P

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mi chodzi o tą zebatke ktora kreca te mniejsze trybiki. Zebatka ma luzy tzn chodzi do przodu i do tylu na wale z założonym magnetem, mysle ze to wina tej podkładki, dlatego tez poprosilem o podanie jej grubości. Sprawdziłem pokrywe która jest na dekompresatorze, w miejscu ktore bezposrednio znajduje sie nad nim, widac obtarcie, czy mozliwe jest ze dekompresator obciera o pokrywe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba chodzi ci o ruch wzdluz walu ? a nie do przodu , do tylu motocykla ? koles akurat ma ta strone rozebrana wiec jutro moze sprawdze grubosc podkladki i tulejki za tym kolem.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...