Apuni Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam wszystkich, jako że jestem nowy na forum pragne sie ze wszystkimi przywitać. Pisze ponieważ mam pewien problem i wierze, ze pomożecie mi sie z nim uporać.Sprawa wygląda następująco, kupilem tydzień temu Crossa, Kawasaki KLS 650. Poprzedni właściciel twierdził ze motocykl nie odpala na rozrusznik, stało sie to niby z czasem. Motocykl ma sprawny rozrusznik, kręci itp, ale tylko wtedy gdy zdjęte jest magneto, po jego założeniu pojawiają sie wielkie opory z przekręceniem zębatek, dochodzi do tego dziwne stukanie. Zdjąłem lewy dekiel, magneto, zębatki. Blaszka od napinacza łańcucha była odwrotnie założona i ocierała o zębatke, założyłem ją prawidłowo ale problem dalej sie powtarza. Dodam ze na "popych"-(moto był ciągniety przez 20 metrów peugeotem partnerem) motocykl odpala bardzo dobrze, chodzi bez zarzutów. Mam nadzieje ze pomozecie mi sie z tym uporac, prosze o wszystkie wskazówki.Z góry wielkie dzięki. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 (edytowane) no to masz podobny problem jak koles od klx-a - po generalce w serwisie moto nie pali na rozruchaj ( chociaz cala ta generalka serwisu to pozal sie boze...) , ale wystarczy pchnac 2 metry i odrazy zaskakuje. Ale teraz w temacie , musisz ocenic jak kreca sie poszczegolne elementy przeniesienia napedu z rozrusznika na wal , a wiec 2 pary zebatek z lozyskami i tulejkami , oraz same sprzegielko z duza zebatka pod magnetem , ta duza zebatka kreci sie prawie bez oporu w 1 strone , a w druga strone zasprzegla sie z walem i kreci nim. Sam rozrusznik tez kreci sie w palcach, z oporm ale kreci. Te stukanie to pewnie autodekompresator , kolesiowi tez stuka. Zobacz na te elememnty co opisalem , jesli kreca sie lekko bedziem mysllec dalej. Rozumiem ze aku masz sprawne i dekompreator dziala ?. Edytowane 18 Marca 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 sprawdz jak chodzi sprzeglo rozrusznika, wszystkie tryby przeniesienia napedu i co wazne czy jest podkladka dystansujaca na wal nalozona (przychodzi jako pierwsza). Inna rzecza jest dekompresator moze poprostu sie skonczyl lub sprezynka pekla. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apuni Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 No więc tak, oczywiście akumulator mam sprawny, co do dekompresatora nie wiem, pierwszy raz o nim słysze. Wszystkie elementy przeniesienia napędu z rozrusznika na wał wydają sie być wporządku, tak jak wczesniej napisalem bez magneta wszystko jest ok, kręci bez oporów, dopiero z magnetem jest problem. Rozrusznik jest ok, mam ich kilka od tego modelu wiec sprawdzalem wszystkie i zawsze problem sie pojawia. Podkładka dystansująca również jest wporządku. Możecie mi powiedziec jak sprawdzic ten dekompresator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 (edytowane) umnie i bez deko kreci , najprosciej zlap kluczem za srube magneta i krec kluczem , powinno sie dac latwo krecic walem i powinno byc slyszalne w glowicy takie "cyk" . Magneto jest na stale zesprzeglone z walem , jak by sie ciezko krecilo to mogl bys miec zatarty wal , no ale jak napisales chodzi ok, to nie wiem co tam jest grane. Musi byc gdzies usterka w przeniesieniu napedu , moze po zalozeniu pokrywy altka cos obciera ? Dekompresator masz w glowicy , na koncu wydechowego walka rozrzadu , dziala na zasadzie sily odsrodkowej , obydwa ciezarki laczy sprezyna. Edytowane 19 Marca 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apuni Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Bez zalozenia pokrywy alternatora tez slabo kreci, wlasnie ide do garazu, popatrze, posprawdzam, w razie czego dam znac, jak narazie wielkie dzieki za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 moze masz problem w elektryce ? sprawdzales napiecie na rozruszniku w trakcie odpalania/krecenia ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apuni Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Witam ponownie, sprawdziłem wał, kręciłem kluczem tak jak mi kolega Nitomen poradził, kręci lekko wiec nie jest zatarty. Co do dekompresatora to powiem szczerze ze szukałem go na oślep, zdjąłem górną pokrywę, po prawej stronie była rzeczywiście sprężynka która powinna łączyć 2 części, z jednej strony była ona odpięta, powiedzcie mi koledzy czy to jest ten dekompresator? Mam jeszcze jedno pytanie, czy na zębatce która znajduje sie na tej samej osi co magneto powinny być luzy? raczej w to wątpie ale chce zasiegnąć fachowej opini. Mam powody zeby myśleć iż osoba która go wczesniej rozkręcała była niespełna rozumu ( założenie napinacza łańcucha odwrotnie w ten sposób że obcierał o zębatke ). Powiedzcie mi jakiej średnicy powinna być podkładka dystansowa. Po raz kolejny z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 tak ta sprezyna co laczy 2 ciezarki to dekompresator , ale o jaki luz ci chodzi ? na zebatce sprzegielka rozrusznika ? czy na zebatce prowadzacej rozrzad ? luz poziomy , pionowy ? poosiowy ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 witamTo na czym byla sprezynka to wlasnie dekompresator, jezeli spadla mogl zostac w pozycji otwartej i nie dekompresowac i dlatego bylo ciezko. Co do samej sprezynki to polecam ci zamowic nowa w kawasaki (koszt kolo 10zl za oryginal) bo sie lubia przecierac. co do samej podkladki dystansowej to moge zmierzyc ale w KLRce bo akurat mam dostep do rozebranej na czesci wiec nie bedzie problemu. A i o jaka zebatke ci chodzi od sprzegla rozrusznika czy od rozrzadu ktora jest na wale.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apuni Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 WitamChodzi mi o zebatke ktora jest na tej pod magnetem, na nią zakłada sie magneto, jesli to nie bedzie problem to nagram zapalanie motocykla, reakcje poszczegolnych czesci itp i podam Wam linki, wtedy moze wszystko stanie sie jasniejsze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 chodzi o ta duza zebatke , co wklada sie w sprzegielko przykrecone na magnecie ? ( kreca nia te mniejsze trybiki zezebione z rozrusznikiem) , i teraz jaki luz masz na mysli, sama zebatka ? bez magneta kreci sie na wale w prawo , lewo ? ma luzy na boki, albo gora dol ? ? czy chodzi ci oto ze mozna ja swobodnie zdjac z walu ? czy oto ze zesprzeglona z magnetem kreci sie w jedna strone a w 2 juz nie ? - wiecej pomyslow nie mam :P Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apuni Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Wlasnie mi chodzi o tą zebatke ktora kreca te mniejsze trybiki. Zebatka ma luzy tzn chodzi do przodu i do tylu na wale z założonym magnetem, mysle ze to wina tej podkładki, dlatego tez poprosilem o podanie jej grubości. Sprawdziłem pokrywe która jest na dekompresatorze, w miejscu ktore bezposrednio znajduje sie nad nim, widac obtarcie, czy mozliwe jest ze dekompresator obciera o pokrywe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 chyba chodzi ci o ruch wzdluz walu ? a nie do przodu , do tylu motocykla ? koles akurat ma ta strone rozebrana wiec jutro moze sprawdze grubosc podkladki i tulejki za tym kolem. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.