sir_kain Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Witam. 1) Poszukuje wymiarów nominalnych tłoków do NS-1(NS1) 80ccm i mbx (oraz porównanie) dla ujednolicenia odpowiedzi prosiłbym o opisywanie zgodnie ze schematem ze strony http://www.kemot.pl/pic/wym-tloka.jpg 2) Co sądzicie o zastosowaniu tłoków mbx-owych do ns-1 skoro stopy tłoków mają różny skład, bo jeden silnik jest chłodzony cieczą a drugi powietrzem. (Ja wiem że można tak zrobić i jakoś to chodzi tylko jak długo bo pytając dwóch doświadczonych serwisantów dowiedziałem się że nie pożyje on nawet połowę czasu oryginału. 3)Może ktoś już wstawiał tłok mbx-owy i mógłby powiedzieć ile juz na nim przejechał i jakie ma aktualnie ciśnienie w cylindrze(i jakie miał zaraz po montarzu -jesli pamięta). 4) Jakim Łożyskiem igiełkowym zrekompensowaliście luz na sforzniu (chodzi mi o dokładny link lub numer części) 5)Ile kosztował całokształt takiej wymiany licząc ze szlifami(iloma), tłokiem(jakim) i zammienikiem łożyska(jakim)... 6) jeśli pominąłem jakiś punkt lub dodatkowy problem przy takiej zamianie proszę o zilustrowanie go. Z góry dzięki Ps. ja wiem że sporo ten temat był poruszany ale co temat to inne żeczy ludzie piszą i zgłupieć można do tego jeszcze jest to rozczłonkowane po wielu stronach i po zebraniu tego do kupy to nic z tego nie wynika. Proszę o precyzyjne odpowiedzi i konkrety a nie lanie wody żeby zaistnieć na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 2. MBX też jest chłodzony cieczą. Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi korzystając z wyszukiwarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Witam1)Tłok do Ns-1 ma wszystkie wymiary te same oprócz wymiaru dziury sworznia(Ns-1 ma o 1 mm większą niż MBx). Jeżeli chodzi o średnice to nominalnie Honda Ns-1 ma 48mm a MBX ma 49,5mm jednakże cylek zarówno od MBX i NS-1 spokojnie może rozszlifować na tłok 51mm (nie to że sie nam skończy tuleja czy coś) 2)MBX był w wersji chłodzonej cieczą i od niego należy kupić tłok to ile on pożyje zależy od tego jaką firmę wybierzesz im lepsza tym dłużej, jednakże cieżko dostać do MBX tłoki dobrej jakości. Może zamówić oryginalne w serwisie Hondy? 4) Łożysko zostaje to samo (oryginalne od Ns-1) a zmianie poddajecsz tłok u tokarza trzeba rowiercić dziurę na prawidłowy wymiar i poprawić gniazda zabezpieczeń, wersja z łożyskiem jest cięzka do zrealizowania bo niegdzie nie ma takiego łożyska żeby nie było luzów (są ale tylko zamknięte których nie można stosować w tymmiejscu). W tym wypadku sprwe komplikuje dostanie sworznia musi mieć wymiar taki jak oryginalnie NS-1 bodajże 13mm, bo MBX ma 12mm także nie wiem albo stary albo szukać gdzieś kogośkto by miał nowe o takich wymiarach. 5)ILe cie wyniesie to zależy głównie od tłoka jakbyś dopadł jakioegoś vertexa np to pewnie ze 200zł sam tłok conajmniej ale kasa by nie była zmarnowana. No to chyba tyle inne wymiary tłoka jeżeli Ci bardzo potrzebane to np. wejdz na kemot i sprawdz na MBX-owskim tylko musi być od cieczaka Pozd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.