Daru Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Witam!Posiadam Hondkę CM 185 Twinstar z 1979r. Musiałem zdjąć głowicę żeby wstawić tulejkę pod świecę ponieważ zepsuł się gwint. Po złożeniu prawie wszystko jest o.k, prawie bo gdy się przegazujeobroty spadają do całkowitego zgaśnięcia. Podejrzewam że to może być spowodowane złym ustawieniem luzów na zaworach. Mam serwisówkę ale po angielsku, a nie jestem orłem w angielskim.Znalazłem tylko tabelę z jakimiś danymi do regulacji i chciałbym żeby mi ktoś podpowiedział czy toco znalazłem to są wartości luzów na zaworach. A wygląda to tak:System to guide clearance.Intake 0,010 - 0,035 mmExhaust 0,30 - 0,55 mmNie jestem pewien czy to jest to, bo te wartości są bardzo małe i dlatego proszę o waszą pomoc. :) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Tak, to sa wartosci luzow zaworowych.Odpowiednio Intake - SsąceExhaust - WydechoweZwroc uwage na to czy sa to wartosci na zimnym czy cieplym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daru Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Dzięki za podpowiedź!Prawdopodobnie te wartości dotyczą zimnego silnika ponieważ obok nich podane są trochę większe.Odpowiednio: 0,08 oraz 0,10. Tak myślę że te będą dotyczyły silnika rozgrzanego.Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI! I Pozdrawiam. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 raczej na odwrót : na ciepłym silniku luzy się zmniejszają. Ustawia się na zimnym. pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Tak jak napisal kolega fxrider. Luzy na cieplym silniku sie zmniejszaja dlatego ze wystepuje zjawisko rozszezalnosci cieplnej. W zwiazku z czym zarowno zawory jak i plytki (i oczywiscie inne elementy silnika tj walek rozrzadu) zwiekszaja nieznacznie swoje wartosci przez co luzy miedzy nimi sie zmniejszaja ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daru Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 No tak. Zgadzam się z kolegami że przy rozgrzanym silniku luzy się zmniejszają i wartości0,08mm oraz 0,10mm powinienem ustawić na zimnym silniku. Dzięki za zwrócenie mi uwagi. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.