Thomsonvt Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 (edytowane) Stona Motula zaleca właśnie ten olej , który wlałem. 20 w50 to moim zdaniem parametry oleju na cieplejszy klimat, np Stany. Poza tym jaki nagar przy 25 tys km??? Ten silnik z technicznego punktu widzenia jest prawie nowy. No to tylko teoria,różnie jest.Ale projektanci motocykla zalecają minerał 20w40 a Ty lejesz pełny syntetyk 10w40.Czy na Stany??Niekoniecznie.Liczba np. 20W oznacza, przy jak niskich temperaturach, olej będzie jeszcze płynny i rozejdzie się po silniku, przy czym większość olejów i tak jest płynna nawet przy -20°C.Inna sprawa jest przy świecach i ich ciepłocie w różnych klimatach.W serwisówce nie pisze na jakim kontynencie lać jaki olej bo konstruktorzy dobrali taki olej żeby sprostał każdym warunkom klimatycznym na całym świecie. Edytowane 20 Września 2012 przez Thomsonvt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gutekt1 Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 strona motula dla warriora poleca np motul 7100. a Motul 300v jako najlepszy. Wiec skad to info o 20w50 jak motul podaje 10w40.Ja osobiscie po zakupie nie wiedzialem co bylo lane i zaleałem motul 5100. Bylo ok ale przy nagrzeniu sie mialem problemy ze znalezieniem luzu. Wiec zmieniłem na 300V zalecany do v-twinów i żadnych takich problemów nie mam. dodam ze mam przebieg 10000km i nie boje sie zalac syntetyka. Ogolnie wszyscy polecacja motul 5100 który można lac prawie do kazdego motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomsonvt Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 strona motula dla warriora poleca np motul 7100. a Motul 300v jako najlepszy. Wiec skad to info o 20w50 jak motul podaje 10w40.Ja osobiscie po zakupie nie wiedzialem co bylo lane i zaleałem motul 5100. Bylo ok ale przy nagrzeniu sie mialem problemy ze znalezieniem luzu. Wiec zmieniłem na 300V zalecany do v-twinów i żadnych takich problemów nie mam. dodam ze mam przebieg 10000km i nie boje sie zalac syntetyka. Ogolnie wszyscy polecacja motul 5100 który można lac prawie do kazdego motocykla. No ale pytanie nasuwa się jedno...Kto wie lepiej jaki będzie najlepszy olej do tego silnika.Czy inżynierowie Yamahy czy producenci oleju Motul.Info o 20w50 pochodzi z książki serwisowej Warriora z tym że tam jest 20w40.Co do symbolu po literce W pisałem wyżej więc poprostu ma większy zakres lepkości przy wysokiej temperaturze silnika..5100 olej o bardzo dobrej renomie ale problemy miałeś.Ja wole zostać przy oleju zalecanym przez Yamahe.To jest tylko moja opinia:) każdy ma swój rozum i niech leje taki olej jaki uważa za słuszny.Pozdrawiam i życze szybkiego nadejścia wiosny:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 No to tylko teoria,różnie jest.Ale projektanci motocykla zalecają minerał 20w40 a Ty lejesz pełny syntetyk 10w40.Czy na Stany??Niekoniecznie.Liczba np. 20W oznacza, przy jak niskich temperaturach, olej będzie jeszcze płynny i rozejdzie się po silniku, przy czym większość olejów i tak jest płynna nawet przy -20°C.Inna sprawa jest przy świecach i ich ciepłocie w różnych klimatach.W serwisówce nie pisze na jakim kontynencie lać jaki olej bo konstruktorzy dobrali taki olej żeby sprostał każdym warunkom klimatycznym na całym świecie. Po pierwsze żadna serwisówka nie zaleca oleju mineralnego.Jeśli tak twierdzisz to to pokaż.Podana jest zwykle jaka ma być gęstość oleju a nie jaki to ma być: czy mineralny,czy półsyntetyk czy też pełny syntetyk.Podana jest też tabela na podstawie której można gęstość oleju skorygować do warunków w jakich moto będzie jeździło.Po za tym Yamalube to nie wiadomo co,bo to nie marka oleju tylko jakiś twór o nie wiadomym pochodzeniu.Yamahą zrobiłem 50 tyś km i zawsze lałem Motula 5100 czyli półsyntetyk. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomsonvt Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Po pierwsze żadna serwisówka nie zaleca oleju mineralnego.Jeśli tak twierdzisz to to pokaż.Podana jest zwykle jaka ma być gęstość oleju a nie jaki to ma być: czy mineralny,czy półsyntetyk czy też pełny syntetyk.Podana jest też tabela na podstawie której można gęstość oleju skorygować do warunków w jakich moto będzie jeździło.Po za tym Yamalube to nie wiadomo co,bo to nie marka oleju tylko jakiś twór o nie wiadomym pochodzeniu.Yamahą zrobiłem 50 tyś km i zawsze lałem Motula 5100 czyli półsyntetyk. W serwisówce zalecają olej 20w40 Yamalube.Na stronie yamaha-motor.com/yamalube/ nie ma oleju syntetycznego lub semi o oznaczeniu 20w40.Zostaje tylko minerał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Worriot Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 przeciez to oczywiste że producent zaleca swój olej...jak myślisz - dlaczego? Firma Ford , w której pracuje - tez zaleca swoje produkty sygnowane Motorcraft, które są sredniej jakości produktami castrola...Specyficzna klasa lepkości, moim zdaniem tez ma ograniczyć wybór....pewnie sie domyślacie dlaczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Oczywiście chodzi o kasę .Harley też zaleca swoje produkty i innych u nich nie dostaniesz , jakość ich jest kiepska a cena wysoka.Ja używam Amsoil i jestem zadowolony. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomsonvt Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 No to jest akurat wiadome że polecają swój:) tylko chodziło mi o to że jeśli oleju yamalube o oznaczeniu 20w40 nie ma w syntetykach ani w półsyntetykach (a jest w mineralnych) to chyba zalecają mineralny.Tak mi się wydaję,może się myle.Nie wiem.Ja jednak trzymam się motula i nie narzekam:)Amsoil bardzo dobry olej.W USA jest w czołówce.Nawet na forum warriorus dużo osób go poleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 I można go dostać bez problemu w Polscehttp://amsoil.sklep.pl/ . Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomsonvt Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Koledzy potrzebuje pomocy a mianowicie kolega.Ma warriora i coś mu rzegocze w silniku.Jedynie kiedy jest już gorący.Na zimnym cisza...Zawory są ok bo był na regulacji więc to odpada.Głos dochodzi z lewej strony przy przednim cylindrze,tak jak go dobrze osłuchałem to odgłos dociera bardziej z bloku niż z cylindra.Macie jakieś pomysły? Jego przebieg to 35 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gutekt1 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 hmmm mój ma podobnie jak sie rozgrzeje to cos delikatnie grzechocze z lewej strony ale ja wysłuchałem ze to raczej ze sprzegła. Rozebrałem nic niepokojącego nie znalazłem więc dałem sobie spokój. U mnie sie to pojawiło bo przerobieniu dlotu na stożki i blokadzie systemu AIS. Z tego co znalazłemna rswarrior.com to po takiej modyfikacji słychać jakiś zawór regulacji czegos tam i że to normalne. Ogólnie warriory żyją swoim życiem, mają różne przypadłości. Bardzo mgłośny ten dźwięk?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomsonvt Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 (edytowane) hmmm mój ma podobnie jak sie rozgrzeje to cos delikatnie grzechocze z lewej strony ale ja wysłuchałem ze to raczej ze sprzegła. Rozebrałem nic niepokojącego nie znalazłem więc dałem sobie spokój. U mnie sie to pojawiło bo przerobieniu dlotu na stożki i blokadzie systemu AIS. Z tego co znalazłemna rswarrior.com to po takiej modyfikacji słychać jakiś zawór regulacji czegos tam i że to normalne. Ogólnie warriory żyją swoim życiem, mają różne przypadłości. Bardzo mgłośny ten dźwięk?? Aż tak głośny nie jest.Chociaż ma prawie pusty wydech to jest to słyszalne na wolnych obrotach siedząc na motorze.Co do dolotu to ma tylko filtry k&n ale puszki oryginalne.A z tym systemem AIS to nic raczej nie było robione. Edytowane 24 Września 2012 przez Thomsonvt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlusBrader Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Koledzy - szukam tego zaworu który jest pod główka ramy i steruje ssaniem. Złączka na sześć pinów. Wyświetla mi się Kod błędu 38 no i pali sie pomarańczowa lampeczka. Oryginał strasznie drogi może ma ktoś namiar na coś z rozbiórki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomsonvt Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Koledzy - szukam tego zaworu który jest pod główka ramy i steruje ssaniem. Złączka na sześć pinów. Wyświetla mi się Kod błędu 38 no i pali sie pomarańczowa lampeczka. Oryginał strasznie drogi może ma ktoś namiar na coś z rozbiórki. Kolego a skąd wiesz że to problem z zaworem? Bardziej bym obstawiał coś z solenoidem dekompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit666 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 kod błędu 38 jest odpowiedzialny za solenoid dekompresji , zacznij od sprawdzenia bezpiecznika później od skasowania błędu a jak nie pomoże to miernik w rękę i sprawdzamy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.