Skocz do zawartości

Yamaha Warrior


witek510
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Stona Motula zaleca właśnie ten olej , który wlałem. 20 w50 to moim zdaniem parametry oleju na cieplejszy klimat, np Stany. Poza tym jaki nagar przy 25 tys km??? Ten silnik z technicznego punktu widzenia jest prawie nowy.

 

No to tylko teoria,różnie jest.Ale projektanci motocykla zalecają minerał 20w40 a Ty lejesz pełny syntetyk 10w40.Czy na Stany??Niekoniecznie.Liczba np. 20W oznacza, przy jak niskich temperaturach, olej będzie jeszcze płynny i rozejdzie się po silniku, przy czym większość olejów i tak jest płynna nawet przy -20°C.Inna sprawa jest przy świecach i ich ciepłocie w różnych klimatach.W serwisówce nie pisze na jakim kontynencie lać jaki olej bo konstruktorzy dobrali taki olej żeby sprostał każdym warunkom klimatycznym na całym świecie.

Edytowane przez Thomsonvt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strona motula dla warriora poleca np motul 7100. a Motul 300v jako najlepszy. Wiec skad to info o 20w50 jak motul podaje 10w40.

Ja osobiscie po zakupie nie wiedzialem co bylo lane i zaleałem motul 5100. Bylo ok ale przy nagrzeniu sie mialem problemy ze znalezieniem luzu. Wiec zmieniłem na 300V zalecany do v-twinów i żadnych takich problemów nie mam. dodam ze mam przebieg 10000km i nie boje sie zalac syntetyka. Ogolnie wszyscy polecacja motul 5100 który można lac prawie do kazdego motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strona motula dla warriora poleca np motul 7100. a Motul 300v jako najlepszy. Wiec skad to info o 20w50 jak motul podaje 10w40.

Ja osobiscie po zakupie nie wiedzialem co bylo lane i zaleałem motul 5100. Bylo ok ale przy nagrzeniu sie mialem problemy ze znalezieniem luzu. Wiec zmieniłem na 300V zalecany do v-twinów i żadnych takich problemów nie mam. dodam ze mam przebieg 10000km i nie boje sie zalac syntetyka. Ogolnie wszyscy polecacja motul 5100 który można lac prawie do kazdego motocykla.

 

No ale pytanie nasuwa się jedno...Kto wie lepiej jaki będzie najlepszy olej do tego silnika.Czy inżynierowie Yamahy czy producenci oleju Motul.Info o 20w50 pochodzi z książki serwisowej Warriora z tym że tam jest 20w40.Co do symbolu po literce W pisałem wyżej więc poprostu ma większy zakres lepkości przy wysokiej temperaturze silnika..5100 olej o bardzo dobrej renomie ale problemy miałeś.Ja wole zostać przy oleju zalecanym przez Yamahe.To jest tylko moja opinia:) każdy ma swój rozum i niech leje taki olej jaki uważa za słuszny.Pozdrawiam i życze szybkiego nadejścia wiosny:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tylko teoria,różnie jest.Ale projektanci motocykla zalecają minerał 20w40 a Ty lejesz pełny syntetyk 10w40.Czy na Stany??Niekoniecznie.Liczba np. 20W oznacza, przy jak niskich temperaturach, olej będzie jeszcze płynny i rozejdzie się po silniku, przy czym większość olejów i tak jest płynna nawet przy -20°C.Inna sprawa jest przy świecach i ich ciepłocie w różnych klimatach.W serwisówce nie pisze na jakim kontynencie lać jaki olej bo konstruktorzy dobrali taki olej żeby sprostał każdym warunkom klimatycznym na całym świecie.

 

 

Po pierwsze żadna serwisówka nie zaleca oleju mineralnego.Jeśli tak twierdzisz to to pokaż.Podana jest zwykle jaka ma być gęstość oleju a nie jaki to ma być: czy mineralny,czy półsyntetyk czy też pełny syntetyk.Podana jest też tabela na podstawie której można gęstość oleju skorygować do warunków w jakich moto będzie jeździło.Po za tym Yamalube to nie wiadomo co,bo to nie marka oleju tylko jakiś twór o nie wiadomym pochodzeniu.Yamahą zrobiłem 50 tyś km i zawsze lałem Motula 5100 czyli półsyntetyk.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze żadna serwisówka nie zaleca oleju mineralnego.Jeśli tak twierdzisz to to pokaż.Podana jest zwykle jaka ma być gęstość oleju a nie jaki to ma być: czy mineralny,czy półsyntetyk czy też pełny syntetyk.Podana jest też tabela na podstawie której można gęstość oleju skorygować do warunków w jakich moto będzie jeździło.Po za tym Yamalube to nie wiadomo co,bo to nie marka oleju tylko jakiś twór o nie wiadomym pochodzeniu.Yamahą zrobiłem 50 tyś km i zawsze lałem Motula 5100 czyli półsyntetyk.

 

W serwisówce zalecają olej 20w40 Yamalube.Na stronie yamaha-motor.com/yamalube/ nie ma oleju syntetycznego lub semi o oznaczeniu 20w40.Zostaje tylko minerał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez to oczywiste że producent zaleca swój olej...jak myślisz - dlaczego? Firma Ford , w której pracuje - tez zaleca swoje produkty sygnowane Motorcraft, które są sredniej jakości produktami castrola...Specyficzna klasa lepkości, moim zdaniem tez ma ograniczyć wybór....pewnie sie domyślacie dlaczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodzi o kasę .Harley też zaleca swoje produkty i innych u nich nie dostaniesz , jakość ich jest kiepska a cena wysoka.Ja używam Amsoil i jestem zadowolony.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest akurat wiadome że polecają swój:) tylko chodziło mi o to że jeśli oleju yamalube o oznaczeniu 20w40 nie ma w syntetykach ani w półsyntetykach (a jest w mineralnych) to chyba zalecają mineralny.Tak mi się wydaję,może się myle.Nie wiem.Ja jednak trzymam się motula i nie narzekam:)Amsoil bardzo dobry olej.W USA jest w czołówce.Nawet na forum warriorus dużo osób go poleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I można go dostać bez problemu w Polsce

http://amsoil.sklep.pl/ .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuje pomocy a mianowicie kolega.Ma warriora i coś mu rzegocze w silniku.Jedynie kiedy jest już gorący.Na zimnym cisza...Zawory są ok bo był na regulacji więc to odpada.Głos dochodzi z lewej strony przy przednim cylindrze,tak jak go dobrze osłuchałem to odgłos dociera bardziej z bloku niż z cylindra.Macie jakieś pomysły? Jego przebieg to 35 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm mój ma podobnie jak sie rozgrzeje to cos delikatnie grzechocze z lewej strony ale ja wysłuchałem ze to raczej ze sprzegła. Rozebrałem nic niepokojącego nie znalazłem więc dałem sobie spokój. U mnie sie to pojawiło bo przerobieniu dlotu na stożki i blokadzie systemu AIS. Z tego co znalazłemna rswarrior.com to po takiej modyfikacji słychać jakiś zawór regulacji czegos tam i że to normalne. Ogólnie warriory żyją swoim życiem, mają różne przypadłości.

 

Bardzo mgłośny ten dźwięk??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm mój ma podobnie jak sie rozgrzeje to cos delikatnie grzechocze z lewej strony ale ja wysłuchałem ze to raczej ze sprzegła. Rozebrałem nic niepokojącego nie znalazłem więc dałem sobie spokój. U mnie sie to pojawiło bo przerobieniu dlotu na stożki i blokadzie systemu AIS. Z tego co znalazłemna rswarrior.com to po takiej modyfikacji słychać jakiś zawór regulacji czegos tam i że to normalne. Ogólnie warriory żyją swoim życiem, mają różne przypadłości.

 

Bardzo mgłośny ten dźwięk??

 

Aż tak głośny nie jest.Chociaż ma prawie pusty wydech to jest to słyszalne na wolnych obrotach siedząc na motorze.Co do dolotu to ma tylko filtry k&n ale puszki oryginalne.A z tym systemem AIS to nic raczej nie było robione.

Edytowane przez Thomsonvt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - szukam tego zaworu który jest pod główka ramy i steruje ssaniem. Złączka na sześć pinów. Wyświetla mi się Kod błędu 38 no i pali sie pomarańczowa lampeczka. Oryginał strasznie drogi może ma ktoś namiar na coś z rozbiórki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - szukam tego zaworu który jest pod główka ramy i steruje ssaniem. Złączka na sześć pinów. Wyświetla mi się Kod błędu 38 no i pali sie pomarańczowa lampeczka. Oryginał strasznie drogi może ma ktoś namiar na coś z rozbiórki.

 

Kolego a skąd wiesz że to problem z zaworem? Bardziej bym obstawiał coś z solenoidem dekompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...