gorgo9 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 witam mam male pytanko odnoscie tloku . A wiec mam motor ktory ma przejechane 5 tys od nowosci na nominalnym tloku i cylindrze (sprzet DDR) :icon_mrgreen: Ale uszkodzilem tlok i wymnieniam dostepne sa tloki w rozmiarz 68.97 .. a ten nominal ma 68.95 mm :icon_mrgreen: Czy nic sie nie stanie jak taki zaloze?? Dotrze sie i bedzie okej czy jak ?? Czekam na odpowiedzi ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotre Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 (edytowane) Musisz zmierzyć (lub dać do mechanika żeby zmierzył) cylinder w środku średnicówką, i następnie dobrać taki tłok (o takim luzie) jak zaleca producent. Edytowane 6 Lutego 2008 przez piotre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorgo9 Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 ale wezmy pod uwage ze scianka cylindra jest po 5 tys km ! :icon_eek:Wiec mi sie wydaje ze te 0.02 mm juz ucieklo :buttrock: :> ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 A nie lepiej zrobić przy okazji szlif cylindra i niech załozą na I szlif tłoczka (przy sytuacji że cylek masz teraz cały bez charakterystycznych rys np. po igiełce). I wtedy będzie na picuś cacuś, a wyjdzie cię może szlif 20zł. :bigrazz: A nie lepiej zrobić przy okazji szlif cylindra i niech załozą na I szlif tłoczka (przy sytuacji że cylek masz teraz cały bez charakterystycznych rys np. po igiełce). I wtedy będzie na picuś cacuś, a wyjdzie cię może szlif 20zł. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bunny Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 0,02mm w tłoku to jest różnica. Weźcie pod uwagę rozszeżalnośc cieplną ciał stałych. Tłok jest wykonany z miekszego materiału anizeli cylinder, więc łatwiej będzie nagrzewał i 'puchł'. Te nominalne oznaczenia czemuś służą. Szukaj dokładnego rozmiaru albo tak jak kolega wyżej napisał - szliw i tłok na 1szlif :)Ewentualnie nabijanie tuleji, dorabianie tłoka, rzeźbienie kanalików, ale to chyba gra nie warta świeczki, bo taka zabawa kosztuje w dobrym zakładzie >400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotre Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Wiec mi sie wydaje ze te 0.02 mm juz uciekloTak naprawdę nie wiadomo w jakim stanie się wytarł cylinder dopóki się tego nie zmierzy. Jeżeli już to nie szlif tylko honowanie skoro cylinder jest ok (szkoda zdzierać cylinder skoro powierzchnie są ok) i potem odpowiedni tłok. Chyba, że nie może dostać tego tłoka, to wtedy szlif pod odpowiedni tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 ja bym dal do szlfierza zeby wszystko pomiezyl i on zaproponuje co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.