medyk88 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Witam wszystkich, mam prośbę czy ktoś może mi podpowiedzieć coś na temat wymiany płynów w moto (jestem świeży, motocykl mam od 2 tyg). Konkrenie:1. ile oleju wchodzi, i czy 20W40 półsyntetyk jest ok ??2. mam braki w płynie hamucowym, nie wiem jaki był wlany a na zbiorniczku tylnego jestem na kresce minimum3. czy do zmiany filtra powietrza trzeba całkowicie demontować bak czy może jest on na jakiś zawiasach (chodzi mi cze trzeba jakieś przewody odłączać) Z góry dziękuję za podpowiedzi :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 polecam ściągnąć serwisówkę: http://hondatech.info/downloads/Moto/CBR/CBR600/ w naszej strefie klimatycznej polecają olej 10w40 , jak chcesz półsyntetyczny to np. Motul 5100 (bańka 4l wystarczy :D ) Jeśli chodzi o płyn cham. to prawdopodobnie DOT-4 (taki zaleca serwisówka) i radzę przepompować świeżym Bak uchyla się do góry po odkręceniu dwóch śrub przy główce ramy ...wszystko masz pokazane w serwisówce :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 1. Wchodzi nieco ponad 3l jeśli wymieniasz z filtrem. Jeśli chodzi o klase lepkości to wg. serwisówki jest 10W40 a w tym zakresie masz duży wybór z półsyntetyków (Motul 5100, Castrol GPS itp)2. DOT43. musisz zdemontować zbiornik( zaręcić kranik i odpiąć 2 przewody,jeden wyjdzie z bakiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Dzieki wielkie, mam już serwisówkęco do oleju to czy pomiedzy motulem a np castrolem jest wielka różnica?? bo jeśli chodzi o cenę to spora no i co z tym bakiem zdejmować czy nie??narazie głosy 1:1 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 No jasne ze nie demontuj.2 małe śrubki na przodzie baku (przy główce) ale UWAŻAJ bo pod nimi są takie podkładki dystansujące i gumki które mi zazwyczaj spadają i potem godzinę ich szukam między silnikiem a chłodnicą. Żeby utrzymać bak w górze wsadza się klucz do śruby tylnego koła między mocowanie sprężyny/amorka (oczywisice tylnego :-) ) a bak (jest takie wycięcie w gąbce z miejscem na klucz) . Olej - tak jak głosy powyżej - 10w40, ja leje syntetyk MOTUL 300V Factory cośtakiego... niewiem czemu chcesz koniecznie półsyntetyk bo wydaje mi się że ma troche słabsze właściwości niz syntetyk, a róznica w cenie jest niewielka.... Wymiane oleju masz co 12kkm, ja staram sie wymieniać częściej... tak z miłości :-). Pozatym gratuluje wspaniałego sprzęta, w razie czego pisz to chętnie pomogę.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Jak masz braki płynu hamulcowego to najpierw sprawdz stan klockow, jak klocki są "chude" i jak dolejesz plynu a pozniej bedziesz wymieniac klocki to plyn nie bedzie miał sie podziac(wciskamy zacisk) :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 No jasne ze nie demontuj.2 małe śrubki na przodzie baku (przy główce) ale UWAŻAJ bo pod nimi są takie podkładki dystansujące i gumki które mi zazwyczaj spadają i potem godzinę ich szukam między silnikiem a chłodnicą. Żeby utrzymać bak w górze wsadza się klucz do śruby tylnego koła między mocowanie sprężyny/amorka (oczywisice tylnego :-) ) a bak (jest takie wycięcie w gąbce z miejscem na klucz) . Olej - tak jak głosy powyżej - 10w40, ja leje syntetyk MOTUL 300V Factory cośtakiego... niewiem czemu chcesz koniecznie półsyntetyk bo wydaje mi się że ma troche słabsze właściwości niz syntetyk, a róznica w cenie jest niewielka.... Wymiane oleju masz co 12kkm, ja staram sie wymieniać częściej... tak z miłości :-). Pozatym gratuluje wspaniałego sprzęta, w razie czego pisz to chętnie pomogę.Pozdro dzięki serdeczne, też się ciesze z zakupu, kumpel bedzie bak bedzie trzymał, zatem niedługo to potrwaco do oleju to moge i lać syntetykw serwisówce nic nie ma napisanego na temat czy syntet czy półsyntet (ale czy koniecznie motul czy może być jakiś mibil1, castrol itp.??)wg tego do było napisane przez poprzednika (zanotował to na wlepce pod kanapą wymieniał olej w sierpniu, od tego czasu zrobił łącznie ok 2 tys km, ale może i tak lepiej wymienie, filtr powietrza i oleju oczywiście też Jak masz braki płynu hamulcowego to najpierw sprawdz stan klockow, jak klocki są "chude" i jak dolejesz plynu a pozniej bedziesz wymieniac klocki to plyn nie bedzie miał sie podziac(wciskamy zacisk) :icon_mrgreen: braki ma tylko na tyle i tam klocki są ok, za to i tak do wymiany mam przód (zakupione i bede sie z nimi w sobote mocował) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.