Skocz do zawartości

luz w MZ ETZ 251


Gość kiwigips
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak tam innymy z znajdowaniem luzu w 251? bez problemu mi wchodil arz stalo sie tak ze jechalem na 2 i noga jakos podskoczyla i wlaczyla 1 bez sprzegla, innym razem stalem i jaos sie stalo ze jedynke wrzucilem znow bez sprzaegla, nie pamietam jak sie to stalo ale bylem WKUR....Y! i cyba od tamtego czasu luz cieszko wchodzi. wiecie co moglo sie stac? pogielem widelki czy cos? biegi nie wyskakuja ale ten luz to do dupy, o i czasami mam luz ale lampka sie zapala tylko w takim jednym miejcu? co sie stalo pomocy!

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi możesz zmieniać bez problemu nie używając sprzęgłą, a z luzem zawsze są jakieś problemy - luz możesz znaleźć pod każdym biegiem , a dla mnie to kwestia wyczucia, dopiero jak się uprę to go znajdę dopiero po kilkunastu sekundach wzmagań. Najlepiej wbijanie luzu wychodzi mi na wyłączonym silniku. A w ogóle po co ci luz - potrzebny jest tylko do odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz jest mi potrzebny jak stoje na swiatlach, i jak chcem sie zatrzymac i cos poprawic nie gaszac silnikia. przeszkadza mi to ze wchodzil bez problemu a nagle trzeba bawic sie aby zlapal luz zamiast 1 lub 2. a luzu pomiedzy biegami nie znajdziesz w MZ ani wielu motocyklach a jak znajdziesz to znaczy ze ktos swoje znawcze lapy wsadzil i spiepszyl sprawe. moj silnik w Etce jeszcze nie byl rozpolawiany, ma 7000km przebiegu i chcem luz aby wchodzil jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć.

Luz w MZ starszego typu wchodzi i wchodzil zazwyczaj bez wiekszego problemu. Niestety w ETZ niezależnie od typu czy jest to 250 czy 251 z luzem jest gorzej. Pamietam z mojego jeżdzenia ETZ 250 (kolegi) że luz z 2 na 0 wchodzil nieźle ale z 1 na 0 to już niekoniecznie. Między innymi winne temu jest sprzęgło. Jeżeli ciągnie to problemy z luzem się powiekszają. Sprawdź gestosć i lepkość oleju jaki masz w moto. Jeżeli naprawdę są z luzem kłopoty to podciagnij sprzeglo i wlej ciut rzadszy olej.

Kontrolka biegu jalowego swieci się tylko w jednym polożeniu. Nic nie stoi na przeszkodzie aby dorobić swiecenie na innym polożeniu ale to wymaga ingerencji po rozpołowieniu silnika. Analizowałem kiedyś mozliwośc dorobienia luzu pomiędzy 4 a 5. jest to możliwe w TS nie pamietam czy w ETZ jest podobny układ mechanizmów skrzyni. Luzy miedzybiegowe nie zakleszczają się to znaczy nie stabilizują tak jak luz pomiędzy 1 a 2. Odstepy kół zebatych są minimalne i drgania moga spowodować samoczynne zmienie stanu niestabilnego z dodatkowqego luzu na jakis bieg. Przy duzych prędkościach może dojść do uszkodzenia skrzyni. Gdybym miel przed soba rozebraną skrzynie to pewnie mógłbym okreslić czy jest mozliwe małym nakladem pracy "wymajstrowanie" bezpiecznego luzu. Niestey moja MZ jak na razie idzie dobrze. Wrzucenie jedynki bez sprzegła może być przyczyna wielu awarii. Osobiście odradzam eksperymenty tego typu. Zmiana biegów bez sprzęgla to tylko kwestia wyczucia i treningu. Na poczatek należy robić to z dużą dozą ostrozności.

Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w MZ TS 150 jest dodatkowy luz między 3 i 4. Zawsze z niego korzystałem był po prostu wygodny, ale w ETZ 250, a teraz w 251 już tego dobrodziejstwa już nie ma. Mając lewą rękę w gipsie jeździłem bez sprzęgła, ale nie jest to przyjemne i nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...