Demus2 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Ciekawa teoria. Tak się składa ze jeżdżę jak emeryt. Nie lubię kręcić do czerwonego, dlatego lubię duże silniki, które bez kręcenia dają radę. Odcięcie zapłonu to dla mnie abstrakcja :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Niki, masz oznaczenie oleju. xxWyy. Pierwszy parametr to wiadmo co to jest. Yy to jest lepkośc kinematyczna przy 100stC. Liczba ta w sumie nic nie oznacza. Ważniejsza w tym przypadku jest lepkosc kinematyczna przy 150stC w skrócie HTHS, pomiar jest robiony w na prawde ciezkich warunkach, duzej predkosci, duzym obciazeniu w wysokiej temp. Widzisz sam, że ta wielkośc jest ważniejsza bo można wtedy dobrać odpowidnie parametry oleju przy dużym tarciu w wysokiej temperaturze. Pamietaj, że najwieksza temperatura jest na tłokach i te badanie niby symuluje ten stan. Co do brania oleju przez silnik. Do kazdego oleju mozesz znaleśc specyfikacje, najszybciej w internecie. Oleje róznia sie tym miedzy innymi, że maja rózna lepkość kin. przy 40 stC i przy 100stC. Jeśłi motocykl bierze olej to stosuj ten, który ma większą lepkośc kinematyczną. Do ZZR600 lej 10W50. Adam pewnie zaproponuje 20W50 ;) Olej samochodowy od motocyklowego rózni sie iloscia dodatków. Wiadomo, motocyklowy musi być tak dobrany by nie ślizgało się sprzegło i by skrzynia biegów działało odpowiednio. Olej samochodowy jest stosowany do smarowania samego silnika. Jezdze na samochodowym, zero problemów, zalewam go tez klientóm, niektórzy twierdzili, że silnik płynniej i ciszej chodzi na samochodowym niz na motocyklowym. Sprzegło lżej działa a biegi wchodzą delikatniej.Wiem, niektóre głowy sie ze mna nie zgodza, powiedza zem durny i ludziom silniki niszcze. Tu masz ciekawy temat do poczytania. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=71203&st=0 I jeszcze jedno. Czasami jest tak, że na pełnym syntetyku (np. Castrol 10W60 Formula RS) sprzegło zacznie się ślizgać a nie powinno. Wymiana juz lekko zużytych tarcz i sprezyn rozwiaze sprawę. Albo wymiana oleju :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 I myslisz, że to wina akurat oleju motula ? Nie wiem czy od oleju i to raczej maloprawdopodobne bo w R6 nie ma chyba kontrolki cisnienia tylko jest stanu oleju i to z nia pewnie jest cos nie tak ale sbrobowac nie zaszkodzi a nuz bedzie lepiej albo bedzie identycznie jak na Motulu. A jesli nie widac roznicy to po co przeplacac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.