Skocz do zawartości

lotos czy midland


tygrys
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a widziałeś kiedyś w standardowym samochodzie z manualną skrzynią coś takiego jak mokre sprzęgło?? :D tak się składa że w motocyklach to jest najbardziej popularna opcja sprzęgła a ono chyba musi mieć jakiś tam odpowiedni olej, który nie będzie powodował zbędnych poślizgów i przypalania...

wsio.

No i jak najbardziej masz rację, tylko, że u mnie jest na odwrót. Sprzęgło zamiast się bardziej ślizgać to kleji bardzo szybko i trzeba umiejętnie manipulować dzwignią by płynnie ruszyć bez szarpnięcia.

Mało tego skrzynia biegów na tym Lotosie chodzi jak w masełko a u kumpli na takich samych sprzętach zalanych markowymi olejami trzeba sporo siły by zmienić bieg.

Ja po prostu nie patrze na stereotypy, tylko na to jak się moto zachowuje na tym tanim o zszarganej opinii oleju. :biggrin:

 

Często doradzam moim klientom niedowiarkom aby na próbę zlali stary olej po wymianie do butelki PET po napoju i odstawili ją na całą zimę koło motocykla a na wiosnę sprawdzili co jest na jej dnie.

Taki sam szlam i inne syfy wymyte z całego silnika lądują na dnie miski olejowej.

Zwłaszcza po zlaniu oleju z malucha było ładnie widać syf osiadły na dnie.

W silniku samochodowym z filtrem jest już tego sporo mniej ale też do dna przylepia dię czarna maź.

A u mnie w jednośladzie niebardzo ma szanse, bo choć silnik prymitywny z filtrem w postaci siatki to producent zaleca wymianę co 2tyś km. Ja wymieniam co 3 a chyba będę co 4 w przyszłości, bo po 2 tyś olej ledwo się przebarwi i ciężko o jakieś nagromadzenie szlamu. Stoi u mnie taki niby zużyty właśnie w PETach i nawet po roku nie widać niczego niepokojącego na dnie.

Toteż wymieniam olej po prostu ze względu na przebieg a nie na porę roku.

Każdy robi jak uważa najlepiej, pewnie, że dla silniczka przed zimą lepiej świeży (nie zestarzeje się nie ma obawy, ten proces przy tej generacji olejów nie przebiega aż tak szybko) ale jak ktoś niedawno wymieniał to nie ma sensu znowu, tylko po to by silnik stał na świeżutkim.

Na trwałość silnika największy wpływ ma to jak go traktujemy podczas jazdy i nie przekraczamy zalecanych wymian a to czy 3 miesiące postoi na starym, czy nowym oleju tego nawet nie odczujemy w eksploatacji, choć wiadomo, że na świeżym napewno będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...