Arthas89 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Nie wiem jak możesz porównywać ciśnienie do stopnia sprężania to tak, jakby porównywać 1m3 do 1m2. Jeśli jednak zdecydujesz się porównywać te wartości (same liczby) to przykładowo stopień sprężania w motocyklu WSK 125 wynosi 6.5 do 1. Ciśnienie sprężania może sięgać nawet 12 Bar. Jak widać wartość ciśnienia przewyższa wartość stopnia sprężania. Teraz się zakręciłem, ale tak 1 bar to normalne cisnienie atmosferyczne. jezeli powiedzmy 100cm3powietrza sprezymy do 10cm3 to cisnienie wynosi 10bar, czyli cisnienie rowna sie objetosci poczatkowej do koncoweja stopien spreazania rowna sie pojemnosci poczatkowej do kocowej czyli objetosci. Wychodzi na to samo. Ale teraz doszedlem do wniosku ze kompresja nie przekroczy stopnia sprezania jezeli w cylindrze nie bedzie paliwa,bo zeby sprezyc samo paliwo to potrzeba duzo wiekszego cisnienia. wiec przez to ze jest jakas tam ilosc paliwa w procesie srpezania powodduje przekroczenie kompresji ponad stopien sprezania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (edytowane) W pierwszej części Twojej wypowiedzi masz rację, jednak nie dotyczy to silników dwusuwowych w których następuje wstępne sprężenie mieszanki w skrzyni korbowej. Dlatego objętość początkowa jest większa. Do tego podczas tak szybkie sprężania gazu nastąpi wzrost temperatury, co poskutkuje jeszcze szybszym wzrostem ciśnienia. Dlatego nie można w ten sposób przeliczać stopnia sprężania na ciśnienie. Paliwo nie ma tutaj żadnego znaczenia. Edytowane 29 Października 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Stopień sprężania a kompresja (ciśnienie) to co innego. Stopień sprężania to stosunek objętości powietrza (mieszanki) w cylindrze na końcu suwu ssania, do objętości powietrza w cylindrze na końcu suwu sprężania. Po ludzku ile razy zmniejszy sie pojemność skokowa. A kompresja to tylko ciśnienie. Nie można porównywać jednego do drugiego bo stopień sprężania dla danego silnika jest taki sam a ciśnienie może sie zmieniać np na skutek nieszczelności. A paliwo nie ma tu nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.