kotek205 Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Witam Posiadam mz ts 150 to jeszcze motocykl mojego taty jest prawie w idealnym stanie i mam problem z zarejestrowaniem. Motocykl został zawieszony bo nikt nim nie jeździł a teraz mam ochotę pojeździć i troszkę się boje bez papierów. Mianowicie idę do urzędy i mówię że chcę odwiesić motocykl wtedy ona mi mówi że wszystkie motory które były zawieszone w jakimś okresie zostają wyrejestrowane. Nie wiem co mam zrobić. Pomóżcie może jakiś przepis czy coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Jeśli pojazd zostały wyrejestrowany nie ma szans na jego rejestrację, chyba, że jest to pojazd zabytkowy, o szczególnym znaczeniu itd. Jedyna szansa może być zmiana tożsamości pojazdu poprzez zakup i zmianę ramy wraz z dowodem rejestracyjnym oraz ciągiem umów. Takich tematów było już multum, skorzystaj z wyszukiwarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morador Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Jeśli pojazd zostały wyrejestrowany nie ma szans na jego rejestrację, chyba, że jest to pojazd zabytkowy, o szczególnym znaczeniu itd. Jedyna szansa może być zmiana tożsamości pojazdu poprzez zakup i zmianę ramy wraz z dowodem rejestracyjnym oraz ciągiem umów. Takich tematów było już multum, skorzystaj z wyszukiwarki. a swoja droga to bardzo niesprawiedliwe ze nie mozna miec przerw w uzytkowaniu maszyny tzn ze trzeba za te przerwy placic normalne ubezpieczenie itp! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotek205 Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 A co jest potrzebne żeby zarejestrować na zabytek i ile musi mieć lat motocykl. Bo mz ma 24 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Kiedy był wyrejestrowany? Jak przed 1997 to zarejestrujesz ponownie, jak po to zabytek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyczes Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 a swoja droga to bardzo niesprawiedliwe ze nie mozna miec przerw w uzytkowaniu maszyny tzn ze trzeba za te przerwy placic normalne ubezpieczenie itp! mozna, można.. tylko musisz mieć opinie rzeczoznawcy że moto jest unikatowe... możesz wtedy wypowiedzieć OC i ewentualnie wykupić sobie czasowe, jeśli najdzie ochota ;) sam z tego korzystam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotek205 Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 A co jest potrzebne by zarejestrować na zabytek i czy opłaty są jakieś większe czy normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berni71 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Pojazd zabytkowy to minimum 25 lat. Aby pojazd uzyskał pozytywną opinię macierzystego Konserwatora Zabytków, musi spełnić następujące warunki:- ten egzemplarz musi mieć wiek co najmniej 25 lat, a model nie jest produkowany od 15 lat;- powinien mieć prawie wszystkie oryginalne części (w tym podstawowe podzespoły). Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech: * posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne, * dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej, * był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi, * był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne, * ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi, * posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany, * został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji. Koszt rejestracji pojazdu zabytkowego nie jest taki tani !!! Opłaty za: * sporządzenie „białej karty” – 250 zł, * badanie techniczne – 250 zł, * wpis do ewidencji zabytków techniki – 5,50 zł. (źródło: motofakty.pl – stan na 29 stycznia 2007 r.) Opłaty w wydziale komunikacji: * za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne: * samochodowe – 100 zł, * motocyklowe – 50 zł; * za wydanie: * pozwolenia czasowego – 12 zł, * dowodu rejestracyjnego – 48 zł, * kompletu znaków legalizacyjnych – 11 zł, * nalepki kontrolnej na szybę – 16,50 zł; * opłata ewidencyjna za wydanie: * pozwolenia czasowego – 1 zł, * dowodu rejestracyjnego – 1 zł, * nalepki kontrolnej – 1 zł, * zalegalizowanych tablic rejestracyjnych – 1 zł, * karty pojazdu dla pojazdu samochodowego – 1 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.