filip757 Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Jak byś wypuscił to nie będzie działać ci regulacja odbicia i dobicia amor będzie pracował praktycznie na samej sprężynieNie do końca tak jest .... z lenistwa zacytuje sam siebie z innego forum :icon_razz: "Rozjaśnię w temacie (jeśli ktoś nie wie), ten zbiornik (jeśli to o niego chodzi) występuje w wersjach mocowanych do korpusu amora i w drugiej opcji jest podłączony za pomocą przewodu i wyprowadzony w dogodne do montażu miejsce.Ten zbiornik zawiera sprężony gaz (nawet do 25Bar), najczęściej azot ( ze względu na jego stabilność podczas zmian temperatury).Stosowany jest w motocyklach ponieważ w amortyzatorze podczas jego pracy dochodzi do zjawiska tzw. kawitacji której efektem jest pienienie sie oleju. To zjawisko powoduje spadek efektywności tłumienia drgań przez amortyzator. W amortyzatorze tłumienie jest realizowane przez zastosowanie zaworków które powoduję ograniczenie przepływu cieczy tym samym wyhamowując tłoczysko. Proces staje sie nieefektywny kiedy przez zaworki przepływa nie olej , a piana :haha: .W motocyklach zastosowano zbiornik zewnętrzny ze względu na brak możliwości umieszczenia go w zbiorniku amora (ograniczona długość)." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Najlepiej wziąć śrubokręt, długopis i kartkę. Piszesz, że dużo latasz ma torze. W takim razie bo okrążeniu, dwóch przestawiasz zawieszenie, a poprzednie ustawienia zapisujesz. Wtedy najlepiej ustawisz maszynę pod siebie i znajdziesz kompromis między dobiciem a odbiciem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.