KrisZbro Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Problem dotyczy shadowa vt1100c`94r. z dużym przebiegiem (grubo ponada 100kkm)Wyrabiają się gniazda osi dzwigienek zaworowych (a konkretnie to gniazdo o mniejszej średnicy fi=10mm). U mnie gniazdo rozbiło się z wartości nominalnej fi=10mm H (ileśtam może nawet 7 czy 8) do gdzieś 10.12 w pionie. Dzwignia z jednej strony przestaje przylegać do wałka rozdządu, zmniejsza się powierzchnia kontaktu dzwignia-krzywka no a w następstwie tego przyciera się krzywka i dzwigienka. Inny skutek to nieprawidłowa praca kasowatorów zaworowych (hydraulika przy takich luzach głupieje) zaworki lubią się podpierać i zaczynają się jaja. Motor sam przyśpiesza i zwalnia przy jednym ustawieniu manetki gazu, lub czasem szarpie jednym garnkiem mocniej. Niestety nie znalazłem zakładu który podjął by się tulejować te gniazda. Perspektywą jest wymiana głowicy, a wzasadzie jej górnej części, na nową starą (patrz lebszą). Powstaje jednak problem łożyskowania wałka rozrządu. Po wizycie w kilku zakładach zajmujących się naprawą silników nikt nie chce się tego podjąć. Zbyt dużo roboty, proponują jednak rozwiązania w postacji tulejek z brązu - najlepiej wysokogatunkowego np.a18 a21Problemem jest jednak utrzymanie współosiowości rozwiertywanych otworów oraz konieczność stosowania cieńkościennych tulei (max. średnica zew. 12mm) Może ma ktoś jakiś pomysł, lub jakiś zakład który podjąłby się naprawy.A może to gra niewarta świeczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Problem dotyczy shadowa vt1100c`94r. z dużym przebiegiem (grubo ponada 100kkm)Wyrabiają się gniazda osi dzwigienek zaworowych (a konkretnie to gniazdo o mniejszej średnicy fi=10mm). U mnie gniazdo rozbiło się z wartości nominalnej fi=10mm H (ileśtam może nawet 7 czy 8) do gdzieś 10.12 w pionie. Dzwignia z jednej strony przestaje przylegać do wałka rozdządu, zmniejsza się powierzchnia kontaktu dzwignia-krzywka no a w następstwie tego przyciera się krzywka i dzwigienka. Inny skutek to nieprawidłowa praca kasowatorów zaworowych (hydraulika przy takich luzach głupieje) zaworki lubią się podpierać i zaczynają się jaja. Motor sam przyśpiesza i zwalnia przy jednym ustawieniu manetki gazu, lub czasem szarpie jednym garnkiem mocniej. Niestety nie znalazłem zakładu który podjął by się tulejować te gniazda. Perspektywą jest wymiana głowicy, a wzasadzie jej górnej części, na nową starą (patrz lebszą). Powstaje jednak problem łożyskowania wałka rozrządu. Po wizycie w kilku zakładach zajmujących się naprawą silników nikt nie chce się tego podjąć. Zbyt dużo roboty, proponują jednak rozwiązania w postacji tulejek z brązu - najlepiej wysokogatunkowego np.a18 a21Problemem jest jednak utrzymanie współosiowości rozwiertywanych otworów oraz konieczność stosowania cieńkościennych tulei (max. średnica zew. 12mm) Może ma ktoś jakiś pomysł, lub jakiś zakład który podjąłby się naprawy.A może to gra niewarta świeczki?Znany problem Shadow.Ale mysle ze mozesz smialo szukac tej gornej czesci glowic bo Japonska technologia to nie polskie kartery od komarka i lozyskowanie walka sie poprawi bo skoro te gniazda beda mniej wyrobione to i gorna panewka walka. Ale wydaje mi sie ze sprzet na tyle mlody i popularny ze najlepiej szukaj calych drugich glowic.jak nawet znajdziesz fachowca ktory te gniazda ci zregeneruje to tez swoje skroi.I nie wiem czy Honda lubi takie rzezbiarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisZbro Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Bedę chyba próbował to zregenerować. Trudno znaleźć górną część głowicy do vt1100c.Nawet jak ktoś sprzedaje taki silnik na części to prawdopodobnym jest trafienie na podobny złom.Jeżeli ktoś ma namiary na coś takiego to będę bardzo wdzięczny za cynk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.