Skocz do zawartości

XT KLR KLE Transalp


Rekomendowane odpowiedzi

Moim celem zakupu jakiegokolwiek motocykla byla wlasnie turystyka. Mimo 185cm wzrostu troche posmigalem na GSie po PL i za granicami, no i oczywiscie po asfalcie. Zachcialo mi sie motocykla, ktorym da sie wjechac na szutry, dziurawe drogi, lesne blota, trawiaste tereny itp. W przyszlym roku mialem zamiar jechac jeszcze GSem do Chorwacji, ale na mysl przyszla mi Rumunia, no a tam ciezko by bylo typowo szosowym moto sie poruszac :) . Na predkosciach mi juz nie zalezy, wystarczy mi 100 na trasie + cos zapasu mocy, no a ze portfel studenta nie jest zbyt gruby, wiec od razu XRV 750 sobie nie moge kupic... DR bralem tez pod uwage, ale znajomy co go mial zupelnie odradzal mi to moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o ulice:) scigalismy sie od 0 i został w tyle potem scigalismy sie tak ze kazdy zarzucał 6 bieg i od 50 sie ścigalismy i też wygrałem ;] W teren kle racja sie nie nadaje, natmiast na małych hopkach i górkach bardzo miło mi się śmiga :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o ulice:) scigalismy sie od 0 i został w tyle potem scigalismy sie tak ze kazdy zarzucał 6 bieg i od 50 sie ścigalismy i też wygrałem ;] W teren kle racja sie nie nadaje, natmiast na małych hopkach i górkach bardzo miło mi się śmiga :crossy:

 

no to wiadomo ze na ulicy enduro typu xt czt dr przegra z dwucylindrówką zwlaszcza taką która pierwotnie w gpz miala 60KM. Stare single sa malo elastyczne niestety,maja waski uzyteczny zakres obrotów (ja na asfalcie uzywam przedziału 3,5-5,5) - jada dopiero od 3,5 tyś. za to ostatnio jezdzilem drz 400 SM i smigalo toto jak ta lala:D

 

ps. Twoj kolega ma jakies dziwny ten model DR 650 skoro zarzucał 6 bieg:P siakiś popsuty chyba:) pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr 650 objeźdzam z palcem ... (wiadomo gdzie) :( dr bardziej awaryjna, nie lubi niskich obrotów jak to single, ni to motor w teren ni na ulice. Kumpel ma to wiem co mówie, on sam z DR chce się przerzucić na nówkę kle500 ;) Trampek owszem lepszy do turystyki ale Kle daleko mu nie odstaje.

Nie wiem skad masz te wiadomosci ale chyba z gazet... Mialem DRa ponad dwa lata i nic sie nie popsulo. Co ten motocykl przezyl to tez sobie nie wyobrazasz. Do tej pory smiga bez wiekszych problemow uzywany czyt. katowany po roznych dziurach przez innego wlasciciela. Jak juz kiedys pisalem ten motocykl mogl smigac np 2 tyg po lesie a pozniej na weekend jechalem np na zlot do Gizycka (420km w jedna strone). Zero problemow z elastycznoscia itp. po zmianie przelozen. Swoja DRka to ja bym objechal to KLE.

W tym roku bylismy w Rumunii i kumpel swoja DRa bez problemu dawal rade. Nie jezdzilismy autostradami... Chcialbym zobaczyc KLE w tej wyprawie :icon_mrgreen: Spalanie wyszlo mu 4,5l-5,5l.

Mialem do czynienia rownolegle z kilkoma DR i nie przez tydzien czy dwa wiec to nie jest takie zle moto. W cenie do 5tys trudno znalezc cos lepszego. Fakt kanapa troche twarda ale da sie jechac. XTZ660 to tez bardzo dobry wybor. Kolega mial XTZ600 ale dosc krotko wiec nie bede sie wypowiadal (najlepiej pisac w co drugim poscie ze ktos cos slyszal...)

Mysle ze do turystyki z mozliwoscia wjechania w jakis teren KLE zupelnie sie nie nadaje. Za to DR na pewno.

 

A to porownanie Trampka do KLE boskie... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to kupilem moto. Ogladalem najpierw Dominatora, ale wyszlo tak, ze kupilem XTZ 660 Tenere. Fotki Dominatora ia Tenerki tutaj: http://picasaweb.google.pl/bartekszam/LSLD...key=MZy6gauGE54

Czeka mnie tu troche dlubania, ale od czego jest zima ;]

Edytowane przez Bartas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kupilem moto. Ogladalem najpierw Dominatora, ale wyszlo tak, ze kupilem XTZ 660 Tenere. Fotki Dominatora ia Tenerki tutaj: http://picasaweb.google.pl/bartekszam/LSLD...key=MZy6gauGE54

Czeka mnie tu troche dlubania, ale od czego jest zima ;]

No to gratulacje. Wlasnoreczne prace przy moto pomoga Ci sie z nim lepiej poznac. Na poczatek proponuje wymienic olej przed zimowaniem.

Zycze wielu km i udanych podrozy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratki:) ile dałes? widze ze xtz miala bliski kontakt z ziemia:) wiesz wjedziesz w pierwszy lepszy teren i nie raz zaliczysz glebe.

ja w swoim DR zmieniłem oponki w przygotowaniu do zimy i nie zamierzam odpuszczać jesli się nie sprzeda. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Sorki za odswiezenie kotleta , ale wlasnie polatalem chwile na KLE 500 i nie zgodze sie z paroma tu zdaniami . Po pierwsze nie wazy tyle co XTZ , XRV czy nawet Trmapek , wazy mniej albo podobnie do mojego KLR ktory wazony na wadze z calym bakiem ( 23 l) mial 180 kg ( tyle ile typoowy singiel tej klasy) , do tego jest krotki i dosc waski , zekl bym ze wezszy od klr i xt, xtz , co pomaga kierownikowi o dosc niklej postorze ciala . Co do mocy , kazdego typowego turystycznego singla lyka z palcem w d... (poza LC4 ) a kilka juz testowalem - do tego mozna z niego wycisnac dodatkowe 10 koni , wtedy mozna by i kolo 200 km/h leciec o ile dal by sie stabilnie prowadzic , porownywanie go do XTZ 660 to pomylka i zart w jednym , kle jest wygodniejsza i lepiej sie siedzi , widocznosc do przodu rowniez o niebo lepsza od XTZ 660 , ze o mocy nie smiem wspomniec bo xtz przy nim to mul. prowadzi sie ladnie lecialem po dziurawej drodze 120 km/h i nie czulem aby plywal. Imho w lekkim terenie tez daje rade, koles ganial z nami po zaoranym polu , lesnych i polnych drogach nie musielismy na niego czekac , kazdy jechal swoim tempem 80 -100 km/h , acz mogl by byc troszke wyzszy .Silnik jak to R2 elastyczny , zaden singiel nie ma takiej elastycznosci , Mutomb pisze ze po zmianie przelozen ma elastyczna Dr , to teraz pojedz taka DR w traske , ile wycisniesz na stalej predkosci 80 - 90 km/h przy 5 tys obr ? gdzie tak samo elastycznym kle lecisz bez problemu 140 .Sam mysle ze na pozna wiosne przyszlego roku, jak nic ciekawego nie znajde z LC4 620 , to ogladne sie za takim KLE na sezon. Jedyny minus to spalanie , koles ma kle 500 , jego ojciec gpz 500 i oboje twierdza ze te 7-8 lykna, gdzie wiekszosc singli zadowala sie 4 - 5.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Mutomb pisze ze po zmianie przelozen ma elastyczna Dr , to teraz pojedz taka DR w traske , ile wycisniesz na stalej predkosci 80 - 90 km/h przy 5 tys obr ? gdzie tak samo elastycznym kle lecisz bez problemu 140

Zebatka z tylu o 5 zebow wieksza od fabrycznej. DRa bujala sie do maks 150km/h. Moje predkosci podrozne to 100-110. Wiecej mi nie potrzeba. Nie zwyklem jezdzic takim moto po autostradach ;). Poza tym szybciej jest juz niewygodnie.

PS W zeszlym roku w zestawie BMW Dakar+BIG +DR RSE bylismy w Rumunii... wiec mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...