Jay_Raf Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 witam zrobiłem generalny remont w Dnieprze silnika.Odpalił od razu elegancko, ale po jakimś czasie zaczęły stukać zawory.Wiem dotarcie itp ale.odkręciłem pokrywę od zaworów i jedna i druga i co sie okazałoze praktycznie niema (co nie co było ale na dnie wiec zawory i dźwigienki od zaworów nie miały smarowania) oleju a pokrywa od wewnętrznej strony sucha. Odpaliłem go bez pokryw i w ogóle nie dostaje oleju przez prowadnice popychaczy zaworów.Patrzyłem czy może nazwijmy je tuleje ( te po miedzy walkiem rozrządu a popychaczami zaworowymi) nie są gdzieś te dziurki zabrudzone/zablokowane ale nie.Nie mam zielonego pojęcia co może być.nie wiem czy te tuleje muszą być w jakiejś jednej pozycji? ale nie sadze. będę wdzięczny za pomocdzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Witam, niestety konstrukcja rozrządu w Dnieprze nie przewiduje ciśnieniowego smarowania krzywek, więc nie spodziewaj się wielkich ilości oleju po odkręceniu dekli szczególnie zaraz po remoncie. Smarowanie odbywa się poprzez "mgłę ojejową" przedostającą się przez osłony lasek popychaczy. Po czasie nazbiera się tam trochę oleju i po to jest na dole rurka którą ma spłynąć do bloku silnika. Jeżeli robiłeś remont to źródła stukania zaworów szukaj gdzie indziej (np prowadnice itp). Luz zaworowy raczej ustawiaj "na zero"bo w tych silnikach ma on tendencje do powiększania się. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.