Skocz do zawartości

Aprilia RX... ( Proszę o rade )


91DaViDo91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to co zwykle:

-nr. silnika

-nr. ramy

-sprawdz czy jest opłacony

-popatrz na opony(jeżeli słabe to spuszczaj cene)

-patrz na końcuwki manetek czy nie są pozdrapywane i obtarte (jeżeli tak to mógł gdzies leżec)

-patrz na drobne szczegóły i nie śpiesz sie żeby nie kupic kota w worku

 

 

POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat opony to najmniejszy problem :biggrin:

Ja bym zwrócił uwagę na takie rzeczy, jak stopień zużycia tarczy hamulcowej, czy wytarte siedzenie.

Po za tym standardowo: luzy w główce ramy, czy jednośladowość. Trzeba być dokładnym, bo sprzedający często piszą 100% sprawny a ty potem przyjeżdżasz po moto i zaskakuje prawie brak elektryki czy łomot z silnika jak by wał miał milimetr luzu w korbowodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAjlepiej wziąźść ze sobą jakiegoś mechannika lub kogoś kto sie zna na jednośladach (popytaj kumpli oni sie zapytają starych i ktoś sie znajdzie) postawisz skrzynke piwa a on ci wszytsko o nim powie co jest zwalone itd przy oględzinach moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki szybko się zużywają dlatego też bierzesz w ręke kopajkę i przesuwasz w dół sprawdzając czy jest dobra komprecha, po 2 najważniesze to odkręcasz pokrywe zapłonu (plastikowe koło na kilka ampuli) i sprawdzasz luz na wale, jeśli ma to nie kupuj, chyba że tanio będzie, tak jak kolega mówił przejedż palcem po tarczach hamulcowych i sprawdż czy nie maja progu, jeśli mają i to duży to znaczy że moto ma sporo przejechane, ocenisz wtedy czy przebieg na liczniku jest prawdziwy, sprawdż czy przednie zawieszenie nie cieknie, no i oczywiście przejedż się, pusć kiere i sprawdż czy nie znosi czy coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki szybko się zużywają dlatego też bierzesz w ręke kopajkę i przesuwasz w dół sprawdzając czy jest dobra komprecha, po 2 najważniesze to odkręcasz pokrywe zapłonu (plastikowe koło na kilka ampuli) i sprawdzasz luz na wale, jeśli ma to nie kupuj, chyba że tanio będzie, tak jak kolega mówił przejedż palcem po tarczach hamulcowych i sprawdż czy nie maja progu, jeśli mają i to duży to znaczy że moto ma sporo przejechane, ocenisz wtedy czy przebieg na liczniku jest prawdziwy, sprawdż czy przednie zawieszenie nie cieknie, no i oczywiście przejedż się, pusć kiere i sprawdż czy nie znosi czy coś...

 

 

Jednym słowem gówno prawda albowiem te silniki są bardzo wytrzymałe, Miałem taką i wiem, A ty superze stunterze piterze miałeś jakiś moto z takim silnikiem że się tak mądrzysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem 15 tys to i tak sporo;]tam i tak po tym przebiegu raczej pada tylko tlok ewentualnhie cylinder ktory to tuningowy caly komplet mozna kupic za mala kase 500-600 zl i cieszyc sie dalej jak ze popularnym dobrym mocnym chodz malo elastycznym am 6:)lap za szprychy i patrz czy nieluzne.sprawdz klocki.sprawdz zawieche czy jest tlumienie.sprawdz elektryke.jak sie podoba to bierz.Piter kompresji na kompke sie niesprawdza.niektore moto maja duze przelozenie na kopce i kopie sie leko a kompresja jest spora:)od np mojego kmxa lzej sie kopie niz sende a ma kompresje 11:)pzodrawiaaamm :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oho, odezwał się jakże mądry pucek, przykłądowo czytałem serwisówke jego i wyczytałem że co 14-17tys należy zrobić remont silnika, po tym wnioskuje że nie są wytrzymałe.

 

po pierwsze rx to zaraz po hm najmocniejsze enduro, więc zastanów się co piszesz po tunigu (nie jestem zwolennikiem pełnego tungu) z pewnością mocna maszynka, tak jak chłopacy wyżej pisali, opony, klocki hamulcowe, grubość tarczy, czy łańcuch nie jest naciągnięty, stan zębatek, plastików,sprawdz czy przednie lagi nie ciekną, czy amortyzator centralny nie ma luzów, warto zobaczyć filtr powietrza żeby sprawdzić jak dobano o motorek, zapytać sie co było w nim wymieniane, a jak powie że "tydzień temu kupiłem tłok" to poproś paragon lub faktorkę bo kopić to se może wszystko.. ewentualnie można sprawdzić czy w oleju od sprzęgła nie ma opiłków żelaza i jak wygląda, zapytaj się czemu sprzedaje, bo jak chce wymienić na 125 oznacza że motorek mógł być trochę katowany skoro moc nie wystarcza...no i oczywiście takie drobiazgi jak obicia otarcia, czy felgi nie są krzywe itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...