Skocz do zawartości

BMW 650 Dakar


Rekomendowane odpowiedzi

Ja czekam na swoje. tez kupiłem u tego kolesia co data7, tylko że normalne, łezkowe reflektory. Data ma soczewki. Jestem ciekaw dwóch rzeczy:

1) czy w Afryce z symetrycznymi reflektorami świecącymi oba na raz z żarówkami Philips +50% widać będzie w nocy różnicę z włączonymi przeciwmgielnymi (nie kupuję ich ze względu na mgłę, ale bardziej po to, by doświetlić sobie zakręty, pobocze)

2) czy będzie różnica pomiędzy moimi, a datowymi :buttrock:.

 

Data, troche nisko je masz :). Ja planuję zamocować tak jak w BMW - kilka cm poniżej ogniskowej reflektorów.

 

Ja mam je nisko wlasnie ze wzgledu na mgle/deszcz. Jak zainstalujesz je tak wysoko to moga nie dzialac zbyt dobrze, przede wszystkim przednich kierunkowskazow nie bedzie widac bo bedzie za duzo swiatla.

Jak jest ciemno na maxa to odpala te halogeny i pobocza oswietlaja rewelacyjnie :) czuje sie wiele pewniej, szczegolnie na dziurawych drogach. ale nie nastawiaj sie, ze bedizesz mial wiekszy zasieg swiatla, bo ten akurat przeciwmgielne maja maly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktos jakies powazniejsze doswiadczenia z poprzednim modelem F 650?

wyglada ze za 7-8 tys mozna cos trafic porzadnego tylko zastanawiam sie czy on jest on rownie bezawaryjny ?

 

 

Bardzo duzo informacji znajdziesz na forach www.f650.com. Starszy F ma ten sam silnik tylko na gaznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko zalezy jak byl eksploatowany, jak to kazde moto. Filtry kupisz zamienniki bez problemu, powietrza 53zl, oleju cos okolo 23zl. Ja sobie filtr powietrza zmienilem na gabkowy (normalnie jest papierowy) i mam spokoj do konca uzytkowania moto:) kosztowal 130zl. Regulacja zaworow co 12.000 plytkowa, ale z tego co zdazylem sie zorientowac, to zazwyczaj nie trzeba nic regulowac. Nie wiem co moze jeszcze ile kosztowac, bo nic mi sie nie sypalo, oprocz lozyska w zebatce ale kupilem je od reki, bo to standard europejski :biggrin: Lozysko glowki ramy tez od reki dostalem.

 

Pozdro

Kurcze... DATA7 -> Gdzie dorwales filtr gabkowy? Nie masz pojecia ile czasu zmarnowalem na poszukiwaniach w sieci i ostatecznie wybor padl na filtr K&N z takim wkladem z gabki. Nie mam do niego zastrzezen chociaz gabka wyleciala na pierwszym przegladzie.... Duzo lepiej sie zbiera.

Jako filtra oleju tez uzywam KNa. Moge go miec za 30zl. Jakos nie mam zaufania do konstrukcji HILFO FILTRO a Championa nie mam pod reka. KNa moge miec z dnia na dzien... Zreszta coz to za oszczednosc paru zlotych skoro producent sugeruje/ zaleca wymiane co 10tys km :).

Jesli chodzi o regulacje zaworow to robi sie to bardzo rzadko ale BMW potrafi za samo sprawdzenie ustawienia luzu zaworowego cena zwalic z nog... (tego akurat sam nie zrobie).

Wymiana oleju, plynu chlodzacego, klockow, swiecy (cena oryginalnej NGK 10zl :)) i filtrow nie jest skomplikowana bardzo ale na pierwszy raz zalecalbym podeprzec sie serwisowka (odpowietrzenie ukladu chlodzacego itp).

Lozyska sa standardowe - potwierdzam.

Ktos pytal o dostepnosc czesci. Prawie kazda czesc "na srubki" mozna kupic w BMW lub BOXER-MOTOR (oryginalne). Ceny sa bardzo rozne i czas oczekiwania tez ale mozna to kupic. Przyklad cen - komplet oringow do zacisku hamulcowego. Do mojego dakara 60zl, do kumpla BIGa 120zl.

Coz jeszcze moge dodac... Wrocilem miesiac temu z ponad dwutygodniowego wypadu do Rumunii i motocykl spisywal sie bez zastrzezen oprocz akumulatora, ktory powinienem wymienic przed wyjazdem bo wskazywal pewne niedomagania. Zbagatelizowalem to, no i sie zemscilo... Bez problemu jednak wrocilem na rozwalonym, chociaz odpalac musialem na kablach...

Przejechalem dopiero cos ponad 10tys. Motocykl mam od roku. Do tej pory zadnej powaznej awarii. Akumulator wykonczyl raczej poprzedni wlasciciel. Poza tym zapiekla mi sie prowadnica tylnego zacisku hamulcowego, co wykrylem przy wymianie klockow. Normalnie zardzewiala :wink: Koszt nowych prowadnic i gumek to 60zl.

Reszta eksploatacji przebiegla bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr gabkowy dorwalem w Touratechu :D robiony jest w Australii i kurde czekalem na niego ponad miesiac... ale sie oplacalo :icon_twisted: szczegolnie, ze kosztuje 1/3 tego co K&N.

Przegladalem katalog kilka razy i jakos szczegolnie nie rzucil mi sie w oczy. Tak czy inaczej filtr juz mam a kupilem go tez nie przeplacajac. Ciekawy jestem jak spalanie na gabkowym. Jest jakas roznica? Mi po wymianie filtra powietrza zszedl deko ze spalaniem. Minimalne zanotowalem 3,5l/100km.

 

Jeszcze jedno do NINJABIKE. Dakar ma ograniczona ladownosc. Przeladowany prowadzi sie nieprzyjemnie. Przod ma tendencje do plywania po drodze jesli tyl jest zbyt mocno obciazony. Przy takich zalozeniach zbiornik paliwa umieszczony pod siedzeniem zaczyna przeszkadzac. Pisales ze chcesz jezdzic z plecaczkiem i bagazami takze radze pomyslec i o tym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

chcesz pwoiedziec ze ten singiel wytrzymuje 100 000 km bez wymainy tloka?????

Jak kupiłem XTZ660 (też chłodzony cieczą) to powiedzieli mi w serwisie Yamahy, że po 50 tyś km możliwa będzie wymiana pierścieni tłokowych jak będę ostro kręcił. Ponieważ sprzedałem to nie zwweryfikowałem tej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...