koronka44 Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 No właśnie, Adam ma rację. To zależy od stanu silnika.Ważna jest klasa lepkości i przy oleju trzeba o tym pamiętać. A co do doswiadczeń z silnikami samochodowymi, to troche jest w tym prawdy, że staretrupy jak dostawały syntetyk, to sie lekko chwiały...Ale to prehistoria... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schack Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Tatakis, widziales butelki od tego "syntetyka" ktory ci wlali ???Jakie to bylo oznaczenie SAE np ?Jesli zrobili to bez twojej wiedzy to podejrzewam jakis "syntetyk" z beczki niewiadomego pochodzenia, ale za to tani w zakupie :smile:W tym wypadku popieram Stana - syntetyk bedzie zawsze lepiej spisywal sie od polsyntetyka, problem w tym zeby dobrac go wlasciwie do uzytkowanego silnika.Ze zdaniem ks. Maslaka tez sie nie zgodze :eek: taki juz malo zgodny dzisiaj jestem. Do swego moto zaczalem lac syntetyka w koncowce jego zycia, czyli od okolo 4 lat, podejrzewam ze poprzednie 10 lat chodzil na samochodowych mineralach. Nic to nie zmienilo, sprzeglo dziala bez pudla, silnik nie cieknie i pracuje w o wiele nizszej temperaturze niz na olejach polsyntetycznych czy mineralnych.Czyli wasze rututnie tez powinny najlepiej spisywac sie na syntetyku, tylko pytanie po cholere przeplacac i lac syntetyk do silnikow ktore rowniez poprawnie beda chodzic na olejach mineralnych ???Tlumaczenie ze konstrukcja waszych silnikow jest "za stara" do zastosowania syntetyka jest czysta bzdura - syntetyk zawsze bedzie lepszy do kazdego silnika o najstarszej nawet konstrukcji, bo ulega wolniejszemu zuzyciu w porownaniu z olejami na bazie mineralnej, lepiej zabezpiecza trace o siebie elementy w fazie rozruchu i zachowuje swoja lepkosc w wyzszej temperaturze przez czas o wiele dluzszy niz oleje na bazie mineralnej ( a takimi sa polsyntetyki ).Tyle ze syntetyk syntetykowi nie rowny i roznice miedzy nimi sa dosc zasadnicze.Pisze to wszystko nie dlatego zeby was przekonac do zalewania silnikow syntetykiem tylko zeby podkreslic strone teoretyczna zagadnienia - syntetyk jest od strony technicznej najlepszym olejem.Druga sprawa to warunki kazdego uzytkownika motocykla, jak i konstrukcja kazdego rodzaju silnika, wzwiazku z czym uzycie konkretnego oleju do konkretnego motocykla jest uwazam sprawa indywidualnego wyboru przez jego wlasciciela.I to tyle.Osoby naprawde zainteresowane zagadnieniami smarowania silnikow i oleji do tego uzywanych zapraszam na strone http://www.bobistheoilguy.com Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.