Trazymach Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Po wyłączeniu silnika nie ma potrzeby, by działał wiatrak w chłodnicy. Pomyślcie: silnik nagrzany do około 100 stopni C nagle przestaje pracować i może już tylko stygnąć, a dzieje się to bardzo szybko, bowiem otoczenie ma np. 20 stopni C. W TDM wiatrak przestaje działać wraz z wyłaczeniem stacyjki. Trazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadi Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Ok, to umówmy się tak:Jeżeli działa po wyłączeniu ze stacyjki to tak powinno być, a jeżeli się wylącza to też tak powinno byc i już :-)(w założeniu że nikt nie grzebał w instalacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 no no wiem ze tak jest i nie zamierzam dzialac tylko sie zastanawialem wlasnie czy to sluszne bo skoro sa 2 szkoly, i obie dobre :biggrin: to ktoras musi byc lepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 i tak schłodzi on płyn w chłodnicy, a w płaszczu wodnym w silniku dalej będzie miał temp. bliska temp. wrzenia wodyMylisz się, jest coś takiego jak ruch konwekcyjny cieczy. Po wyłączeniu silnika nie ma potrzeby, by działał wiatrak w chłodnicy. Pomyślcie: silnik nagrzany do około 100 stopni C nagle przestaje pracować i może już tylko stygnąćNie do końca masz rację :biggrin: , silnik w pewnych obszarach ma temperaturę znacznie większą niż 100*C (sam olej ma do 120*C ), po jego zatrzymaniu następuje gwałtowny miejscowy wzrost temperatury (głownie głowica i okolice), dlatego bardzo często wentylator załącza się właśnie po zatrzymaniu silnika, chociaż podczas pracy nie chodził. Silnik jest również chłodzony olejem i mieszanką napływającą z gaźników, a po jego zgaszeniu te dwa czynniki niejako odpadają.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Czytałem już gdzieś o tym, i wiem że gdy silnik jest mocno zagrzany i (choć nie koniecznie) na wskaźniku temp. strzałka wędruję blisko czerwonego pola motocykl ( lub samochód) powinno się zostawić na kilka minut odpalony (na niskich obrotach) aby wentylator mógł ,,rozgonić temp., lub gdy producent to przewidział (jak u autora tego tematu) wentylator dalej powinien pracować i to jest zjawisko całkiem normalne. Po całkowitym wyłączeniu silnika (przy temp. bliskiej czerw. pola) silnik ciągle się nagrzewa co zmniejsza żywotność silnika (spada wytrzymałość uszczelek itd.). Woda również może wędrować po chłodnicy i silniku siłą grawitacji (ciepłe [lżejsze] u góry, zimne [cięższe] na dole co również ochładza silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 wlasnie stad pytanie ktore mi sie nasunelo czy lepiej jest zostawic motor odpalony w garazu i poczekac chwilke, jak juz wiemy ze na 99% to ze sie wlaczy wiatrak, czy wylaczyc zaplon ?pomijam kwestie nieladowania akumulatora na zgaszonym moto itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Po ostrej jeździe, lepiej żeby trochę sobie pochodził na wolnych obrotach przed zgaszeniem, tak z kilka minut :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 wlasnie stad pytanie ktore mi sie nasunelo czy lepiej jest zostawic motor odpalony w garazu i poczekac chwilke, jak juz wiemy ze na 99% to ze sie wlaczy wiatrak, czy wylaczyc zaplon ?pomijam kwestie nieladowania akumulatora na zgaszonym moto itp Ale po co czekać jeśli za ciebie całą robotę może załatwić elektronika, pobór prądu z aku. może być znikomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 a kiedy wrzucam 6-ty bieg, a mam 5 biegowa skrzynie i czuje ze juz koniec, to jak puszczam sprzeglo to znacie to uczucie i mam pytanie czy jest to szkodliwe dla jakiegos elementu w motocyklu takie cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.