Skocz do zawartości

Po wylaczeniu motocykla wlacza sie chlodnica


Stan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po wyłączeniu silnika nie ma potrzeby, by działał wiatrak w chłodnicy. Pomyślcie: silnik nagrzany do około 100 stopni C nagle przestaje pracować i może już tylko stygnąć, a dzieje się to bardzo szybko, bowiem otoczenie ma np. 20 stopni C. W TDM wiatrak przestaje działać wraz z wyłaczeniem stacyjki.

 

Trazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak schłodzi on płyn w chłodnicy, a w płaszczu wodnym w silniku dalej będzie miał temp. bliska temp. wrzenia wody

Mylisz się, jest coś takiego jak ruch konwekcyjny cieczy.

 

Po wyłączeniu silnika nie ma potrzeby, by działał wiatrak w chłodnicy. Pomyślcie: silnik nagrzany do około 100 stopni C nagle przestaje pracować i może już tylko stygnąć

Nie do końca masz rację :biggrin: , silnik w pewnych obszarach ma temperaturę znacznie większą niż 100*C (sam olej ma do 120*C ), po jego zatrzymaniu następuje gwałtowny miejscowy wzrost temperatury (głownie głowica i okolice), dlatego bardzo często wentylator załącza się właśnie po zatrzymaniu silnika, chociaż podczas pracy nie chodził. Silnik jest również chłodzony olejem i mieszanką napływającą z gaźników, a po jego zgaszeniu te dwa czynniki niejako odpadają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem już gdzieś o tym, i wiem że gdy silnik jest mocno zagrzany i (choć nie koniecznie) na wskaźniku temp. strzałka wędruję blisko czerwonego pola motocykl ( lub samochód) powinno się zostawić na kilka minut odpalony (na niskich obrotach) aby wentylator mógł ,,rozgonić temp., lub gdy producent to przewidział (jak u autora tego tematu) wentylator dalej powinien pracować i to jest zjawisko całkiem normalne. Po całkowitym wyłączeniu silnika (przy temp. bliskiej czerw. pola) silnik ciągle się nagrzewa co zmniejsza żywotność silnika (spada wytrzymałość uszczelek itd.). Woda również może wędrować po chłodnicy i silniku siłą grawitacji (ciepłe [lżejsze] u góry, zimne [cięższe] na dole co również ochładza silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie stad pytanie ktore mi sie nasunelo

czy lepiej jest zostawic motor odpalony w garazu i poczekac chwilke, jak juz wiemy ze na 99% to ze sie wlaczy wiatrak, czy wylaczyc zaplon ?

pomijam kwestie nieladowania akumulatora na zgaszonym moto itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie stad pytanie ktore mi sie nasunelo

czy lepiej jest zostawic motor odpalony w garazu i poczekac chwilke, jak juz wiemy ze na 99% to ze sie wlaczy wiatrak, czy wylaczyc zaplon ?

pomijam kwestie nieladowania akumulatora na zgaszonym moto itp

 

Ale po co czekać jeśli za ciebie całą robotę może załatwić elektronika, pobór prądu z aku. może być znikomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...