Skocz do zawartości

VN 750 - zepsuty czujnik temp. płynu w chłodnicy


wadir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

W motocyklu VN70 mam uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego (wiatrak kręci się cały czas) i w związku z tym mam pytanie: czy można go zamienić na jakiś samochodowy (słyszałem że doVN800 pasuje chyba od cc lub seicento) lub na jakiś z innego motocykla? Czy z tego czujnika ma odchodzić tylko 1 styk ( w samochodowych są chyba 2)? Czy po spuszczeniu płynu z chłodnicy cały układ trzeba później odpowietrzyć, a jeśli tak to gdzie i ile jest"punktów" odpowietrzenia (na chłodnicy nie znalazłem ani jednego)?

jestem dopiero początkujący motocyklistą, a na mechanice zbytnio się nie znam więc proszę o zrozumienie :) z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

W motocyklu VN70 mam uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego (wiatrak kręci się cały czas) i w związku z tym mam pytanie: czy można go zamienić na jakiś samochodowy (słyszałem że doVN800 pasuje chyba od cc lub seicento) lub na jakiś z innego motocykla? Czy z tego czujnika ma odchodzić tylko 1 styk ( w samochodowych są chyba 2)? Czy po spuszczeniu płynu z chłodnicy cały układ trzeba później odpowietrzyć, a jeśli tak to gdzie i ile jest"punktów" odpowietrzenia (na chłodnicy nie znalazłem ani jednego)?

jestem dopiero początkujący motocyklistą, a na mechanice zbytnio się nie znam więc proszę o zrozumienie :bigrazz: z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam

 

cześć

możesz spróbować dobrać inny czujnik, w układzie chłodzenia są dwa czujniki jeden przy termostacie od wskaźnika temperatury płynu chłodzącego ,na dole z lewej srtony w chłodnicy- do wentylatora, przy tym drugim obwód zamykany jest przez bimetal pod wpływem odpowiedniej temperatury płynu w chłodnicy, sprawdź najpierw odpinając przewód od czujnika w chłodnicy, wentylator powinien się wyłączyć , co do napełniania układu, to z prawej strony przed zbiornikiem paliwa na górze pod plastikową osłoną masz korek do zalewania płynu, zalewasz płyn do pełna i odpalasz moto, procedura dokładnie taka jak w samochodach bez ciśnienioewgo układu chłodzenia( po otwarciu się termostatu uzupełaniasz płyn do poziomu " pod korek" i sprawa załatwiona), na dole za sprzęgłem masz zbioirniczek przelewowy, poziom w nim powinien znajdować sie pomiędzy min a max

pzdr bwoj

Edytowane przez bwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I co z tym czujnikiem, też mam z nim problem. Moim zdaniem powinno dać się go naprawić może ktoś zna warsztat, który naprawia takie czujniki. U mnie urwany jest ten styk, poprzedni właściciel coś kombinował przy układzie i zrobił ręczne załączanie wentylatora. Ja chce powrócić do oryginału jeżdżę tylko w trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...