maxior132 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Czesć all.Mam Yamahe DT 80 i moje zębatki nie są w najlepszym stanie,a kolega powiedzial żebym sobie kupił tzw"Zębatki Siłowe",czy jest coś takiego ??.Jestem nowicjuszem i niemam zielonego pojęcia co to takiego i czy będzie silniejsza ? PROŚBA POWIEDZCIE MI COŚ O NICH !! :notworthy: -Moje gg (1753018),lub Skype (maxior13290) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Hehehe ciekawa nazwa "zębatki siłowe" :notworthy: chodziło pewnie koledze o zebatki które dadzą ci większy moment obrotowy na kole czyli zębatki z nieco inna iloscią zebów powodujące zmianę przełozenia końcowego między silnikiem a kołem :clap: Sprowadź się to do tego iż kupuje się jako zębatkę zdawczą (ta przy skrzyni biegów) zębatkę o mniejszej ilości zębów niż oryginalna a na koło zębatkę o większej ilości zębów :D Powoduje to ze motor będzie lepiej orał ziemie i przyspieszał ale w skrajnych przypadkach możesz sporo stracić na prędkości. Niemniej ja bym Ci proponował na początek kupić zębatkę zdawczą mniejszą o 2 żeby a tylna na kole zostawić standard....jeden ząb z przodu to tak jak 3 z tyłu :D zatem zmienisz wystarczająco przełożenie żeby poczuć różnice ale nie stracisz na prędkości za wiele. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...