MTX125XR2 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 (edytowane) Od czasu jak kupilem motor w zbiorniku na olej w ogole go nie ubylo wczesniej mieszanka byla robiona Tradycyjnie. jakie sa proporcje 1 do 50 ? i czy ktos wie jak dziala ten dozownik czy da sie go jakos naprawic czy jest tam jakis filtr kroty mogl sie zapchac ? narazie nie zlokalizowalem gdzie ten olej jest dozowany wstepnie ogladalem gaznik ale przez oslony nic tam nie widze :icon_mrgreen: Edytowane 2 Czerwca 2007 przez MTX125XR2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Dozownik dziala poprzez trybik w silniku wiec musisz go rozkrecic (dozownik) i sprawdzic czy wszystko jest dobrze zlozone... :banghead: chyba ze Ci sie szlalfik zatkal i nie chce przeplynac przez niego olej :banghead: sprawdz to :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTX125XR2 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 ten szlaufik idzie do gaznika gdzies tam skitrany ? trybiki powiadasz ? trudno sie do tego dobrac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Odczepiasz linke od dozownika no i go odkrecasz wiekszym kluczem (niepamietam jakim) a szlalfik idzie do krucca... :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTX125XR2 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 zebym ja tylko wiedzial co to krucc :icon_mrgreen: nie no spoko ja to ogolnie zaczynam przygode z motorkami znaczy jezdzic umiem ale mechanika to juz co innego :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Ehhh Dozownik oleju, czyli mechaniczna pompa oleju jest niewątpliwie ogromnym ułatwieniem eksploatacji dwusuwowego pojazdu. Pompa jest sterowana obrotami silnika oraz cięgnem poruszającym się równolegle z cięgnem poruszającym przepustnicę, oznacza to, że wraz ze wzrostem obrotów i/ lub otwarcia przepustnicy następuje zwiększenie ilości oleju podawanego do gaźnika, skąd trafia do komory korbowej silnika. Jak działa sama pompa? Jest to pompa tłokowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_t%C5%82okowa o uproszczonym działaniu – rozrząd cylindrem (tak jak tłokiem w dwusuwie). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...333357a312.htmlAwaryjność systemu dozownikowego smarowania silnika wynika z: sparciałych, pękających, zapchanych przewodów olejowych,uszkodzonych uszczelek i uszczelniaczy pompkizużycia tłoczka pompypękających cięgieł sterującychniewłaściwej regulacjiniewłaściwego oleju lub jego brakuzapchanej dyszy w gaźnikuitd. Regulacja Najpierw sprawdź czy pompka dozownika podaje olej do przewodu – odłącz przewód (z dozownika do gaźnika) i sprawdź czy pompowany jest olej, (oczywiście silnik cały czas musi mieć smarowanie - dolej olej do paliwa)potem sprawdź czy olej miesza się z paliwem - przygotuj mieszankę zalecaną do Twojego pojazdu, uruchom na niej silnik – dymienie powinno sie wzmóc,następnie sprawdź czy olej jest podawany we właściwych proporcjach – przygotuj 2 cylindry miarowe jeden podłącz do przewodu dostarczającego benzynę do gaźnika, wlej tam mieszankę, drugi do przewodu z dozownika do gaźnika, uruchom silnik, po pewnym czasie wyłącz i sprawdź czy stosunek zużytego oleju do paliwa jest prawidłowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 podczas jazdy (otwarcie manetki, obroty) stosunek ten napewno się zmieni. Dla jakiego stosunku oleju o benzyny ustawiać dozownik, bop akurat niema tego w manualu?? niemam manuala, a że niema to zapytałęm się osoby, która ma i dostałem taką odpowiedź. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adimoto Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Zdejmij dozownik i go dokładnie przeczyść i to bedzie ok jak dłufo jeździsz na tym moto że jak długo już niedostaje oleju z dozownika bo niektóre chondyt przez dozownik mają oliwione łożysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTX125XR2 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) ze 2-3 tyg ale juz sie dowiedzialem ze dozownik jest odlaczony i to bylo celowe zeby samemu robic mieszanke bo tak jest ponoc bezpieczniej a dozownik tu o ile wiem lozysk zadnych nie smaruje. ma ktos wogole moze jakies schematy do mtxa zebym mogl luknac jak to tam sie rozbiera gdzie to jest bo srednio sie na tym akurat znam Edytowane 9 Czerwca 2007 przez MTX125XR2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 podczas jazdy (otwarcie manetki, obroty) stosunek ten napewno się zmieni. Dla jakiego stosunku oleju o benzyny ustawiać dozownik, bop akurat niema tego w manualu?? niemam manuala, a że niema to zapytałęm się osoby, która ma i dostałem taką odpowiedź. tomek Czy na pewno? Dozownik dba o to, aby był stały, dlatego sterowany jest i obrotami i cięgnem gazu. Można to sprawdzić regulując pompę podczas pracy silnika na wyższych obrotach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.