Skocz do zawartości

Pali żarówki...Pomocy


molic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Opisze od poczatku. Mam suzuki rg80 i jak kupilem go to nie mialem ladowania, pojechalem do elektryka i zamiast regulatora zalozyl mi mostek gretsa. Pewnego razu jade i poszly mi wszystkie zarowki lacznie z podswietleniem licznika i kierunki zaczely swiecic w sposob ciagly. Rozebralem przerywacz i okazalo sie ze jeden z opornikow w nim jest calkiem spalony czarny. Kupilem na drugi dzien nowy przerywacz i zarowki. Pojezdzilem dwa dni i znowu to samo. Juz nie mam sily pomozcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem tyle ze mam regulator napięcia. Jeździłem było wszystko ok. Nagle popaliło mi wszystkie żarówki. Po zmierzeniu ładowania okazało się że daje 20V i aku jest zupełnie suchy. Zalałem aku kwasem. Wszystko wróciło do normy. Lecz po dwóch dniach znów mi żarówki popaliło. Jak zmierzyłem napięcie niemal z nóg mnie ścięło. Dawało 46V!!! I najprawdopodobniej regulator poszedł. A w twoim przypadku sprawdź akumulator czy zalany jest. Zmierz ile ma V na zgaszonym, a później na zapalonym motocyklu. Jeśli będzie miał mało voltów na zgaszonym to aku do wymiany i wtedy duże ładowanie jest. Ale to tylko moje skromne zdanie. Elektrykiem nie jestem

 

Pozdrawiam :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego molic, jesli chodzi o mostek to odradzałem jego stosowaniana forum RG80. A jednak.

 

Mostek nie reguluje napięcia, dlatego na wysokich obrotach jest ono dużo wyzsze niż powinno. Kup koniecznie regulator napięcia taki jak był w suzi, za to co wydałeś na przerywacz i zarowki być już miał używany regulator do suzuki, a tak pakujesz się w wydatki. Jesli masz suchy akumulator to koniecznie zalej wodą destylowaną (nie kranówką). A itak niewiaomo czy nie został trwale uszkodzony.

 

Dobrze itak, że nie popaliłeś cewek prądnicy i mam nadzieje instalacji. Zobacz bezpiecznik. I nie zmieniaj w żadnym wypadku na większy. Tylko ten co jest - niebieski płytkowy czyli chyba 15A albo 16A.

 

piterq1991 - napewno regulator poszedł, sprawdz też bezpieczniki. I nie montuj mostka bo bedziesz miał to co poprzednik. Jak dla mnie masz zwarcie szeregowo dwóch cewek, albo źle zmierzyłeś. Bo 46V to jedna cewka nigdy nie daje. 23V (46 podzielic na dwa) to bardzo możliwe. Może zmierzyłeś napięcie dawane przez 2 cewki, a regulator bierze tylko z 1. Druga może być np. do zapłonu.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj mierzylem miernikiem jakie jest ladowanie bo poczatkowo wlasnie to samo pomyslalem ze idzie za duze napiecie na zarowki. Akumulator mam 3 miesieczny. Jak jest wszystko wylaczone to ladowanie mam max 16-17V (jak gazuje na maxa) a na wolnych 13,5V. Jak wlacze swiatla to mam 13-14V nawet jak gazuje (i to jeszcze nie mam zarowek licznika bo nie zdazylem kupic). Wiec cos mi nie pasuje bo jesli to napiecie faktycznie wieksze by szlo to cos mogloby sie dziac ale przeciez chyba jest takie jak powinno byc?? Czym jeszcze moze byc spowodowane takie cos?? Dodam ze przerywacz kierunkow mam od audi 80 (taka kostka z numerem 21 czy to moze byc przyczyna ze przeruwacz jest nieoryginalny??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...